Hur gör ni

Sv: Hur gör ni

Hej!
Jag titta också lite reflexmässigt bort. Men jag får ibland känslan av att min ena hund söker ögonkontakt och då brukar jag säga att det är okej och sedan titta bort. Den andra hunden är lite halvgalen :rofl: och bryr sig inte speciellt mycket utan gör det där det passar honom.
Jag tror inte att de blir generade som vi mäniskor, men däremot så kan de nog uppleva det jobbigt att vi människor står och stirra på dem lika väl som en ranglägre hund tycker att det är jobbigt i andra lägen också.
Eller vad tror ni andra om den teorin?
Mvh. Camilla

Jga har aldrig reflekterat över hur jag gör men jag antar att jag tittar bort. Men om det är nummer 2 på gång så kollar man ju lite bara för att se var skiten hamnar :smirk: .

jag kollar alltid bort och säger till om jag är med någon o kolla bort (har kompsar som också tittar) och dom bara; vadådå? jag; gillar du ha någon gloendes på dig när du skiter eller? .. då kollar dom bort.

Är vovve lös på tomten så brukar han lösa det själv genom att springa bort från oss till något undanskymt ställe, fast ett par gånger de senaste dagarna har han bekvämt nog satt sig vid sin egen soptunna. :D

Är vi ute på koppelpromenad (inte så långa än så länge) brukar vi mest konstatera vad han gör och sedan titta bort.

Jag tittar bort för med mesta. Men min sambo (extremt äckelmagad) tittar bort, men ackompanjerar med ett sånt där krystljud. :o
Både jag och Gnussan skäms ögonen ur oss när han gör så, gärna inne i stan. Karlar har konstig humor (generaliserade jag glatt)... :D

/Häxan :devil:

mysko skrev:
Ja de är klart hon gör för att kolla så du inte kikar på henne :D vilket du ju gör :angel:
Om du tittar åt rakt motsatta hållet mot var hon sitter kan du omöjligt se att hon tittar på dig....

Precis det jag sa iofs :angel:

Nu är inte jag nån hundexpert men det verkar ju rent utsagt fånigt att jag demonstrativt ska vända ryggen åt hunden, hur ska hon förövrigt signalera att hon är färdig, jag får ju inte titta åt hennes håll? :smirk:
Jag brukar helt sonika vara där, jag ser mig omkring, sveper blicken förbi henne, tänder en cig, kollar mobilen... är i största allmänhet avslappnad, vilket jag i längden tror är mer beripligt för hunden än en stelt bortvänd rygg :smirk:

Tiken har förövrigt inga hämningar alls att lugnt lägga sig på mina fötter när jag sitter toan...

Jag kollar på annat självlart. Undersöker någonting annat och föredrar att inte stå rakt emot hunden heller - på kort avstånd. Men har för det mesta hunden lös och då är hon oftast före mig på "vägen"(vid sidan av) när hon sätter sig vilket gör att jag bara behöver sänka farten och gå lugnt vidare. Ser dock till att inte gå förbi, är ingen hundmänniska och vet inte hur fästa dom är vid en riktigt. Jag skulle iaf bli jävligt stressad om sällskapet började gå iväg när jag satt och krystade. :o

Jag tittar bort. ´Har inget större intresse av att beskåda hans bajsning.

mysko skrev:
Kan ni se synen framför er: 3 killar vrålglor när hundstackarn gör 2 an,tänk att sitta där och ha 6 par ögon på sig :crazy:
(

Ja hade jag haft någon alien med fyra ögon (dessutom 3 stycken!) som glodde på mig när jag gjorde mina behov så hade jag förmodligen blivit förstoppad. ;)

Vad gäller hunden så har jag aldrig funderat på det. Klart man måste kolla var det hamnar så man kan plocka upp, men vrålstirrar gör jag inte.

*s* Jag reagerade oxå på det, det måste vara riktigt läskigt för hunden att vara iakttagen av killar/aliens som har 4 ögon... *brr*

Jag tittar nog bort för det mesta, men ibland måste jag ta en snabb tjuvkik för att titta var det hamnar så jag kan plocka upp allt :)

Min tik skulle bli asgenerad om jag tittade på henne när hon går på toa. Hon kan knappt göra nr2 om hon är kopplad, hon vill ha lite distans.

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: Viva
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 661
Senast: solrose00
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 196
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30