Tack för ett fantastiskt informativt och bra svar
äntligen förstår jag lite mer av sjukdomsbilden.
Läste lite om IMTP och var väl kanske lite för positiv, trodde mest att det innebär att vi inte kan hälsa på hundar pga medicineringen men ändå ha ett fullgott liv men förstår nu att det är allvarligare..
Han lider inte nu men det är ju inget värdigt liv. Han orkar kanske gå 150m sen vill han hem, ligger och stirrar som en zombie efter mat (var redan matglad kastrat innan) manisk nu, men så är han ändå social, vill vara med, kelar, tuggar tuggben och lite leksaker ibland. Sover mycket mer men är liksom pigg i blicken. Vet inte hur mycket jag gråtit, när tar man beslutet åt dem? Hade jag trott att han led så hade jag aldrig tvekat för hans skull.
Behöver kroppen tid att ställa in sig på medicinen? Så som vi männsikor med antidepressiva typ? Eller är detta hans nya liv? Tänker om han håller på att läka och det tar energi, han skrevs ju ut för 1v sen bara.
Vi kommer nog gå på några kontroller till, 33' eller 40' gör ingen större skillnad men när vet jag om detta är det nya, att min glada klätterapa till hund aldrig mer kommer tillbaka?