hur gör man vid byte?

S

sinner

ja... att sälja häst är ju inget konstigt och kontrakt finns det massor... men hur gör man vid ett byte?
ska man skriva två "säljkontrakt" eller vad?
hoppas nån kan svara innan tolv i morron..:confused:

Sv: hur gör man vid byte?

Ja man upprättar två kontrakt, ett var på respektive häst. Där skriver man villkoren vid försäljningen, samt vad köpeskillingen består av häst samt en specifik summa pengar som hästen är värd. Man kan sen infoga på övriga upplysningar att kontraktet avser ett byte med häst xxxx

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 715
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar