Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vad säger man???
Spets och slut!!!!
Kusken såg frågande ut när jag berättade att hon aldrig gått i sulky innan och undrade om hon slogs. inte vad jag märkt sa jag för hon har varit super hela tiden här.
Själv tyckte jag att hon såg så där ut första varvet i värmningen men i högre fart såg det bättre ut.
Själva loppet var ju inte så spännande, hon sprang där framme med klippande öron... Fick öppna första 500 på 15 ungefär och första varvet på dryga 18.
Men varför anstränger man sig och monterar massa snören på kusen när kusken inte använder dem?
Tussarna kvar och norsken uppe...
Vilket framsteg hon har...
Utlåtandet från kusken efter var klart positivt, när en kusk av den kalibern säger att det är en bra häst är det kul!
Ah, mycket nu... Hinner inte kolla Buke (ILLA!)
Tis 7/10 Sweet Sirocco spår 12. Hamnade fint i 3:e utvändigt, satt kvar där till c:a 600 kvar, fick en rygg igenom sista kurvan, spurtade duktigt och vann med hals. Familjefest i vinnarcirkel och i stallet efteråt då kusken var tränarens 20-årige son som tog sin första seger i livet
Sön 12/10 Sweet Sirocco (hade en tuff vecka) Spår 4 Färjestad. Togs lugnt från början, han gör trots sin startsnabbhet, sina bästa lopp bakifrån. Hamnade 2:a utvändigt. Tuff körning där fram gjorde täthästarna trötta och våran pålle kunde lätt glida förbi 500 kvar och vinna med 5 längder !!
Sicken Toppenvecka!!
schelin_j skrev:Inte "riktiga" bukehästar men mina darlings... som dock ägs och tränas av min stallägare Fast jag kör lite träningspass ibland när jag hinner - och brukar sela ut vid tävling så jag är lite involverad i alla fall.
Sörbo Sixten och Granfaksa startar i Rättvik 15/10 lunchtrav. Inte klart i skrivande stund vilka lopp det blir (eller så är jag för korkad för att fatta...)
Men det ska bli roligt att se Sixten på banan, var ett tag sedan! Och så hoppas jag förstås att Faksan äntligen ska ta och visa vad hon kan, för hon kan verkligen...om hon är på bra humör
Dropdead Beauty Romme idag
Hon var laddad, FÖR laddad och började loppet med en lång startgalopp och där var loppet över för hennes del.
ug
Hon gjorde en repris på den starten ikväll. Tror hon blivit less på voltstart helt plötsligt...
Haha det är väl så!
Hon har haft 2-3 startgalopper förut och det var i början av sin karriärr men sen gick hon iväg hur bra somhelst även om det var spår 2 eller 4.
Och efter hon fick gå auto första gången ( som hon vann ) så har hon blivit irreterad vid voltstart.
Tror hon gör det i protest, så härdanefter är det auto som gäller