Sv: Hur gick loppet????
Ma Belle Joujou
Kalmar 31/10
Ja vad ska man säga???
Efter moget övervägande och väderrapport från
ameo slängde vi på henne ny balans på fötterna eftersom hon behövde skor den här starten.
Hon kändes urfin i min jogging-uppvärmning, på banan såg hon minst sagt "så där" ut. Men samtidigt gick det rätt sakta och det finns en fart där hon inte riktigt får plats och den här gången satt hon inte fast i bogen.
I värmningskommentarerna fick hon OK ändå.
Jag gav inga direkta körorder utan berättade bara vad som hänt då hon galopperade och att hon kan bli vass efter loppet.
I provstarten innan loppet såg hon helt normal ut igen och man verkligen hörde att hon hade ett ben i varje hörn.
Hon såg ut att ha kunnat ta spets hur lätt som helst men LF släppte med tanken att hon skulle bli lite lugnare i rygg, första varvet på 16,8. Perfekt tänkte jag för när körningen börjar andra varvet kommer ju en del att krokna.
Eller hur...
Delar av segerintervjun finns på sajten vi ska bojkotta, och anledningen till det långsamma sistavarvet var att hålla Bella fast i vinnarhålet loppet ut.
Nu sprack ju det när hon fick luckan 150 m kvar. Hon gick verkligen fint sista biten in mot mål.
Och ännu en bonus var att det gick att stanna henne efter och att hon inte var speciellt het efter heller.
Det är nästan svårt att smälta att hon tjänat 78 000 på två månader och vunnit V65 även om jag trodde att jag skulle kunna förbättra några detaljer redan när jag tog henne.
Förresten är jag INTE blygsam när de ringer och frågar om henne, jag sa till den som ringde i tordags att hon borde vara bland de 3-4 främsta och jag hade ju rätt.
Nu ska hon kollas upp igen och sen blir det ny start framöver...