Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kommer man vidare från två missfall på kort tid? Känner mig så totalt värdelös, att jag är misslyckad som inte lyckats med dessa graviditeter. Har en lyckad graviditet bakom mig och nu får jag jämt höra att jag inte ska sörja jag har ju ett barn.
Tyvärr stämmer inte det där alltid. För oss var det mitt immunförsvar som ställde till det och stötte ut det som kroppen tyckte var främmande.Det måste vara väldigt tungt att inte få behålla graviditeterna men man kan ju försöka se det som naturens sätt att avbryta där det inte blivit som det ska. Att det inte var livsdugliga foster. Men det är nog enklare att skriva det än att uppleva det kan jag tro, men det är ju absolut ingenting att känna skuld över.
Det var läkaren på IVF-kliniken som var övertygad om det, då jag har en autoimmun sjukdom och haft MA och ett MF (MF kom i v.10, fast vi sett hjärta slå i v.8). Hade även flertalet väldigt tidiga missfall.Tack för era ord❤ just nu försöker jag ta en dag i taget. Hemlig har en fråga till dig hur fick du veta att det var ditt immunförsvar som var problemet?
Man tar en dag i taget och försöker andas och leva sig igenom det. Tillslut blir det lättare.
Jag hade två sena missfall under förra året. Första fick vi reda på under RUL,då dog bebisen i vecka 17. Andra bebisen var vi på ultraljud i vecka 12, hjärtat slutade slå i vecka 13 och vi fick veta det i vecka 16.
Ingen kan säga varför det hände då dom ”missade” obduktionen på första och inte hittade något på andra. Under tredje graviditeten gick jag på blodförtunnande från vecka 10 och lillebror på 6v ligger här bredvid nu.
Storasyster är född 16 och innan henne var det inga komplikationer alls så alla säger att missfallen var ”otur”, men jag vet inte....
Alltså förlåt mitt uttryck men för fan vilken kärring att säga så. Så rent elakt!Tror jag är lite överkänslig just nu för efter mitt första m.f så träffade jag på en anhörig till sambon som förklarade för mig att "riktiga" kvinnor får inte missfall hon hade minsann 2 lyckade graviditeter bakpå sig o hon visste hur man fixade att få levande barn. Detta gör fortfarande ont när jag tänker på det och är väl orsaken till att jag känner mig misslyckad.
Tror jag är lite överkänslig just nu för efter mitt första m.f så träffade jag på en anhörig till sambon som förklarade för mig att "riktiga" kvinnor får inte missfall hon hade minsann 2 lyckade graviditeter bakpå sig o hon visste hur man fixade att få levande barn. Detta gör fortfarande ont när jag tänker på det och är väl orsaken till att jag känner mig misslyckad.
Tror jag är lite överkänslig just nu för efter mitt första m.f så träffade jag på en anhörig till sambon som förklarade för mig att "riktiga" kvinnor får inte missfall hon hade minsann 2 lyckade graviditeter bakpå sig o hon visste hur man fixade att få levande barn. Detta gör fortfarande ont när jag tänker på det och är väl orsaken till att jag känner mig misslyckad.
Den där släktingen är ju fan inte frisk!Sambon kom hem nu och berättade att släktingen hört av dig till honom och ville inte att jag skulle komma med till julafton jag skulle tydligen förstöra stämningen .
Se det inte som en förlust, du vill inte umgås med en sån idiot ändå.Sambon kom hem nu och berättade att släktingen hört av dig till honom och ville inte att jag skulle komma med till julafton jag skulle tydligen förstöra stämningen .
Men gud!!! Hur i helvete kan man ens komma på tanken att säga något sådant! Vilken jävla idiot!Tror jag är lite överkänslig just nu för efter mitt första m.f så träffade jag på en anhörig till sambon som förklarade för mig att "riktiga" kvinnor får inte missfall hon hade minsann 2 lyckade graviditeter bakpå sig o hon visste hur man fixade att få levande barn. Detta gör fortfarande ont när jag tänker på det och är väl orsaken till att jag känner mig misslyckad.
Sambon kom hem nu och berättade att släktingen hört av dig till honom och ville inte att jag skulle komma med till julafton jag skulle tydligen förstöra stämningen .
Sambon kom hem nu och berättade att släktingen hört av dig till honom och ville inte att jag skulle komma med till julafton jag skulle tydligen förstöra stämningen .