Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Det gör han säkerligen! :D:D Det vet jag faktiskt inte men jag funderar på att köra min lilla hem till Mimmi om du vet vem det är? Hon är en av de duktigaste jag vet på det mesta! (Hade bla henne på gymnasiet) Hon är grym på att lära ut tömkörning! :) A jag bor i Stenungsund så jag kan i prinsip (om jag är hurtig, har faktiskt gjort det 1 hela gång :D) cykla till Jordhammar :)

Är det den Mimmi som håller dressyrträningar? Om det är det så vet jag inte riktigt, men har hört talas om henne. Du kan ju föreslå att hon ska starta en tömkörningskurs för oss:D:D

Haha jag cykla från Ljungskile till Jordhammar en gång och tillbaka, kan ju säga att jag inte gör om det:p

Anyway...

Mätte min fröken idag och tyckte mig få det till 151... (vad tror ni om vuxenhöjd baserat på detta!?)

Det är lite olika vad folk säger, en del säger att de vuxit 90% av sin vuxna höjd vid ett års ålder, andra vid ett och ett halvt.

Men lite snabbt räknat: 151/90*100= 167 cm.

Vår Lanzelot ska visst bli 170 cm. Fi fan. Tur han inte är min, jag föredrar hans 157 cm "höga" storasyster jag.

Är det den Mimmi som håller dressyrträningar? Om det är det så vet jag inte riktigt, men har hört talas om henne. Du kan ju föreslå att hon ska starta en tömkörningskurs för oss:D:D

Haha jag cykla från Ljungskile till Jordhammar en gång och tillbaka, kan ju säga att jag inte gör om det:p

Hmm, det kan det vara, hon är mest inriktad mot dressyr! (Vill inte lägga ut hela namnet här, PM:a) Hon är verkligen bäst! Ska tömköra med henne när Amazing har lärt sig med bett :) Liksom börja från grunden så att allt blir rätt :) Lära med bett och börja introduseringen av löshoppningen gör jag själv (med hjälp av ridlärarare i mitt stall) men sen är det Mimmi och Lotta som får hjälpa mig när det skall "börjas på riktigt" så att säga :) + då min ridlärare som också är helt underbar :) Känns bra att ha massa bra hästvänner :)

Hmm, det kan det vara, hon är mest inriktad mot dressyr! (Vill inte lägga ut hela namnet här, PM:a) Hon är verkligen bäst! Ska tömköra med henne när Amazing har lärt sig med bett :) Liksom börja från grunden så att allt blir rätt :) Lära med bett och börja introduseringen av löshoppningen gör jag själv (med hjälp av ridlärarare i mitt stall) men sen är det Mimmi och Lotta som får hjälpa mig när det skall "börjas på riktigt" så att säga :) + då min ridlärare som också är helt underbar :) Känns bra att ha massa bra hästvänner :)

Ja, jag vet ändå inte vad hon heter i efternamn, men jag har funderat på att träna med min store för henne, om det nu är samma:)

Ja, det är bra när man har bra folk omkring sig! Vad har du för bett till din?

Det är lite olika vad folk säger, en del säger att de vuxit 90% av sin vuxna höjd vid ett års ålder, andra vid ett och ett halvt.

Hur räkna du ut det?? Jag e lite lätt förvirrad och dum nu uppenbarligen:angel:

Ja, jag vet ändå inte vad hon heter i efternamn, men jag har funderat på att träna med min store för henne, om det nu är samma:)

Ja, det är bra när man har bra folk omkring sig! Vad har du för bett till din?

Ja o detta är ridlärare som alla rider för men jag känner mig trygg med dem iomed att de hade oss under gymnasiet :) (Tog Studenten i Juni nu i år)

Jag ska börja med ett nova bett, bra gummibett i silicon så att hon får vänja sig vid att ha nått i munnen, funkar detta så fortsätter jag med det :) Annars nog ett helt rakt med fasta ringar (så att det skall ligga så stilla som möjligt) Beror på hur hon reagerar men jag ska absolut ha ett nova som förstabett :)

När jag räknade med detta (gissar på att hon är 160 nu ungefär) så ska Amazing bli 177cm ! :crazy::crazy::crazy::crazy:

Ja o detta är ridlärare som alla rider för men jag känner mig trygg med dem iomed att de hade oss under gymnasiet :) (Tog Studenten i Juni nu i år)

Jag ska börja med ett nova bett, bra gummibett i silicon så att hon får vänja sig vid att ha nått i munnen, funkar detta så fortsätter jag med det :) Annars nog ett helt rakt med fasta ringar (så att det skall ligga så stilla som möjligt) Beror på hur hon reagerar men jag ska absolut ha ett nova som förstabett :)

Lotta red jag för när jag var yngre:) Hon är kanon!

Har också funderat på att köpa ett nova bett, men just nu har jag ett vanligt tvådelat som har funkat bra (har använt det till alla jag har ridit in) men jag vill ha ett bett att byta med.

När jag räknade med detta (gissar på att hon är 160 nu ungefär) så ska Amazing bli 177cm ! :crazy::crazy::crazy::crazy:

Jag hoppas att den uträkningen stämmer för min del för då ska han bli 166-167 och det är vad uppfödaren trodde:D

Men 177 är lite väl stort, har en på 178 nu och han är i största laget:)

Ja henne kör vi på ;) Och Mimmi med tömkörningen! :D:D Ja gud va stort! Nä runt 172-175 räcker för mig :D:D (Är själv 175cm så jag ville ha en som var minst 170cm) :)

Ja henne kör vi på ;) Och Mimmi med tömkörningen! :D:D Ja gud va stort! Nä runt 172-175 räcker för mig :D:D (Är själv 175cm så jag ville ha en som var minst 170cm) :)

Blir perfekt:D

Ja, jag ville ha en mindre häst än den jag har men helst över 165 med tanke på att jag är 171cm lång. Så jag får väl ge min plutt nåt gödningsmedel så han växer:p

Fast det där stämmer inte alltid. Storasyster Ella borde blivit minst 160 cm. Hon blev 157 cm. Det är hon vid fyra års ålder och har inte vuxit något i år. Hon har stannat i växten.

Sedan finns det ju de som växer fort det första året och inte växer så mycket mer och de som tar fart vid tre fyra års ålder och skenar iväg som tusan på höjden. Man får ta det där med en liten nypa salt.

Äh, ta hästens höjd dividerat med 0,9 bara. Jag krånglade till det.

Hehe ja nu lyckades jag:D Nu får vi hålla tummarna att min hulligan håller det måttet:bump::bump:

Idag verkades plutten och han skötte sig super bra:love::love:
Min hovslagare tycker att jag har gjort ett kap och det kan jag ju hålla med honom om:D:D

Hehe ja nu lyckades jag:D Nu får vi hålla tummarna att min hulligan håller det måttet:bump:

Idag verkades plutten och han skötte sig super bra:love::love:
Min hovslagare tycker att jag har gjort ett kap och det kan jag ju hålla med honom om:D:D

Blev samma för mig med båda uträkningarna! ;)

Ge oss bilder! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka