Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Han är en sån söting! :love: Mmm Amazing med! Men hennes växer som ogräs så den får vara ett par veckor och sen kan jag finslipa den ;)

Han är en sån söting! :love: Mmm Amazing med! Men hennes växer som ogräs så den får vara ett par veckor och sen kan jag finslipa den ;)

Ja, han blir nog bra när han är klar:love:

Så hade jag tänkt att göra oxå, får se om jag kan hitta trimkniven så kanske det blir lite snyggare. Men nu får han nog gå ute så länge vädret håller sig så får vi ta en genomgång när han kommer in :)

Ja så tänker jag också, halvblod ska ha kort snygg man!!! :) :) Just nu funderar jag på att låta manen växa ut och bli låååång så att man har nått att hålla sig i sen! För hon visar upp sånna rodeoshower nu att det hissnar i magen när jag tänker på att jag faktiskt ska upp o rida på henne senare ;) ;) ;)

Ja så tänker jag också, halvblod ska ha kort snygg man!!! :) :) Just nu funderar jag på att låta manen växa ut och bli låååång så att man har nått att hålla sig i sen! För hon visar upp sånna rodeoshower nu att det hissnar i magen när jag tänker på att jag faktiskt ska upp o rida på henne senare ;) ;) ;)

haha ja dom e fantastiska på att hoppa upp i luften.

Men det var väl en hopphäst du hade köpt:devil::D:D

*KL*

Lite bilder på Lanzelot:

Mesproppen har fått en sugpropp på sig. (Här syns det att han är rätt tunn).
DSC00104.jpg

Mesproppen:
DSC00091.jpg

Sugproppskompisen i en konstig kameravinkel:
DSC00057.jpg

Nu har jag mätt Amazing :) Hon var ca 155 fram och ca 162 bak :) Mätte henne själv men hon får vara såhär stor tills jag har nån som kan hjälpa mig ;) ;) ;)

O det blir ca 172cm med den där uträkningen och det känns bättre än 177cm ! :D:D

Senast ändrad:

Va tycks om hennes hull nu?? Hon är fortfarande smal men nu börjar hon runda till sig riktigt bra och halsen (som va tanigt smal förut) börjar bli riktigt snygg! :D:D

58209_1221678838.jpg

Jag tycker hon ser jättefin ut. Alldeles lagom, jag tycker inte att unghästar ska vara tjocka!

Min lille rackare fick stanna i hagen idag, vilket han inte var helt nöjd med. Typiskt hästar, när man ska ha med båda så får man knappt ut dom ur hagen, men när man bara ska ha med en då vill den lilla åsnan mer än gärna följa med ut.

HAHAH :D:D Brukar vara så! Lillan blir bara glad när hon får gå själv, för då vet hon att det antingen är promenad eller den dagliga maten hon ska gå ur hagen för ! ;)

Ja dom e knasiga, men idag så följde dom glatt me :) Iofs hade jag en hink med havre med mig, vet inte om dte var orsaken:angel:

Ska du ner till flyinge på det där projektet unga avlare??

Ja dom e knasiga, men idag så följde dom glatt me :) Iofs hade jag en hink med havre med mig, vet inte om dte var orsaken:angel:

Ska du ner till flyinge på det där projektet unga avlare??

Ja de hade vart jättekul :) Men jag vet bara inte hur jag ska komma dit och sånt.. :cool: Och sen har jag ju inte heller något sto att avla på ännu!! Amazing är ju tänkt att främst gå till tävling (ta föl för min egen skull) så det blir väl att jag köper in ett sto att avla på så fort jag har börjat jobba och hittat ett ställe att ha dem på som är passande :) Helst vill man ju ha egen gård, men mamma och pappa är inte sååå pigga på det ;)

Senast ändrad:

Ja de hade vart jättekul :) Men jag vet bara inte hur jag ska komma dit och sånt.. :cool: Och sen har jag ju inte heller något sto att avla på ännu!! Amazing är ju tänkt att främst gå till tävling (ta föl för min egen skull) så det blir väl att jag köper in ett sto att avla på så fort jag har börjat jobba och hittat ett ställe att ha dem på som är passande :) Helst vill man ju ha egen gård, men mamma och pappa är inte sååå pigga på det ;)

Ne för jag och en kompis funderade på att åka ner, eller rättare sagt vi ska dit, men det blir ju billigare med bensin om vi är flera i bilen och du bor ju nära så det va så jag tänkte:)

Jag har ju inte heller nåt sto just nu (eller jag har men inte för det jag vill avla fram) Men detta är för oss som vill lära oss mer om aveln.:D

Ne för jag och en kompis funderade på att åka ner, eller rättare sagt vi ska dit, men det blir ju billigare med bensin om vi är flera i bilen och du bor ju nära så det va så jag tänkte:)

Jag har ju inte heller nåt sto just nu (eller jag har men inte för det jag vill avla fram) Men detta är för oss som vill lära oss mer om aveln.:D

Ja det är klart :) :) Ja de hade ju vart toppen att åka med er ! :) Va kostar det att vara med och sånt då?

det kostar 50 för hela lörd, sön gratis, sen va det nån middag som man fick till subventionerat pris en kväll. Och så kostade det 100 kr natten på hotell. så det va väldigt billigt.

det kostar 50 för hela lörd, sön gratis, sen va det nån middag som man fick till subventionerat pris en kväll. Och så kostade det 100 kr natten på hotell. så det va väldigt billigt.

Okej! De va ju jättebilligt! Måste man boka in sig ?? *känner mig virrig* :p:p Vilka dagar va det? PM:a ditt nr eller nått så vi kan ringas imorgon eller under helgen om det? Blir lättare att planera då? :)

ja gå in på asvh och där finns det en länk som det står unga avlare/uppfödare så är det bara att skicka ett mail till henne. Sen så får man ett svar inom nån dag där man får anämäla sig. Det första är som en intresseanmälan typ. 17-19 okt va det:)

Japp jag PM:ar dig:)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka