Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

ja gå in på asvh och där finns det en länk som det står unga avlare/uppfödare så är det bara att skicka ett mail till henne. Sen så får man ett svar inom nån dag där man får anämäla sig. Det första är som en intresseanmälan typ. 17-19 okt va det:)

Japp jag PM:ar dig:)

Okej men de såg jag! Man skulle skriva lite bakgrund om sig själv och så? :)

kl

va längesen jag uppdatera här, har varit utomlands en månad.
Nu har iaf min lille blivit vacinerad för andra gången mot botelism, gick väl mindera bra eftersom veterinären var väldigt osäker, och då blev han också de och då går som de går. Men han blev sprutad iaf, nästa gång är den vanliga veterinären tillbaka från semestern så.
Har även hittat ett nåt ställe att ha han i vinter på, det vissa sig att en på hans hingstbete skulle ordna en lösdrift för unghingstar, så där ska han och två av hans kompisar iaf vara. Känns bra, så får kasteringen vänta tills nästa höst, det är nog bra så att han hinner utvecklas lite mer!

Åh va jobbigt! Hoppas att han inte får nått dåligt minne av denna vetupplevelse!
Ja jag tycker att de är bra om man kan ha dem som hingst så länge som möjligt att de sätter lite extra massa :):)

Nja, han va lite besvärlig när han va liten, sen gick de super bra förra gången så de kändes så himla bra. Och så klart skulle de bli fel igen.
Ja det tycker jag med, men innan hittade jag ingenstans att ha han som hingst därför hade jag inte så många altrentiv hur jag skulle göra. Så detta känns verkligen super bra, jag känner hon som har lösdrift och vet att hon är duktig med hästarna :)

Har funderat lite hur mycket ni andra betalar för er lösdrifter?
där jag ska ha Namir vill hon ha 1500+moms/månaden. men jag då ingår allt, hovvård är jag lite osäker på om de ingick eller inte.

1 875 kr i månaden för strö (halm?), hö/hösilage, ev kraftfoder, tillsyn dagligen (?), mockning i ligghallen, fri tillgång på vatten...?

Ridhus? Möjlighet att stalla in/till box vid behov? Fri tillgång på grovfoder? Hur stor hage? Hur stor är ligghallen? Hur stor flock? Hur mycket behöver du göra?

Fri tillgång på hö, daglig tillsyn, mockning av ligghallen, fri tillgång på vatten, karftfoder, halm, finns möjlighet till att ta in dom vid behov, kan använda stallet så mycket jag vill till hantering, två ridbannor, stor hage, stor nybyggd ligghall, 3-5st unghingstar. sen vet jag inte med om hovvård skulle ingå.

Jag behöver i prencip inte göra något alls. Mer än de jag känner att jag vill hantera han.
Tänkte erbjuda mig att hjälpa till med fodring och så om dom inte har möjlighet och på så sätt få ner priset lite.

Tycker ni att de låter dyrt?

Låter som att du har fått tag på ett kanon ställe. Önskar att jag hade hittat ett sånt till min lille, men det är dåligt med det här nere tyvärr.

Tycker det låter som ett humant pris. Skulle jag lätt betala:)

Idag har jag förresten prövat att tömköra plutten. Han var så duktig:love::love:

Han hade tömkörnings gjorde på sig och tränset under grimman. (Hade alltså tömmarna i grimman) Som tömmar hade jag två longerlinor eftersom jag tycker att lädertömmarna är lite väl långa och tunga för honom i början.

Mamma gick och ledde och jag gick bakom. Gick ut på en liten väg i ca 10 min och kollade så att start och stopp funkade och så att han inte var rädd för linorna!

Han är som en dröm min pålle:love: Synd bara att han håller på att bli vit!

Har funderat lite hur mycket ni andra betalar för er lösdrifter?

Jag betalar 500 kr/månad för lösdrift (rejält stora hagar + två ligghallar med halm), daglig tillsyn, utfodring av hö tre gånger om dagen samt utfodring av kraftfoder en gång om dagen. Havre ingår också i priset. :laugh:

Med hö, sojamjöl och mineraler brukar totalkostnaden hamna runt 1000 kr/månad. Då tillkommer förstås hovslagare och veterinär.

Oj de låter väldigt billigt! Det finns ingenstans här nere de är så billigt, specielt inte om man har en hingst!

apollo har fått sitt nya träns i dag.. lite konstigt med bettet sålångt ner tyckte han men det fixar jag med en håltång innan han ska ha det på sig igen :)

trans.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka