Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Pluttisarna har fått hösilage levererat idag.

Här smakar de på första tussen. Och de verkar nöjda.

DSC00135.jpg

Förresten, Lanzelot har haft täcke på för första gången.

Som den tvättäkta fjolla han är så blev han smått svimfärdig när jag kom med det. Kliade honom lite på ryggen och kunde till slut lägga på det. Han fick stå med det medans jag tempade Toby. Han verkade tycka att han blev fin, lekte lite med täcket på båda sidor men drog inte av det.

Och det här med tempningen... Toby är manlig, han äter manligt och så, och vill verkligen inte ha något uppkört i röven. Lanzelot tycker däremot att det är ganska trevligt. Kliar kanske.:rofl: Jag kan bara inte sluta skratta åt dem, de är som helan och halvan. Eller He-man och Fjollan.

Hahaha! :rofl:

Vilka roliga grabbar!

Jaa, det är de verkligen. Jag är så glad att jag kunnat ha hingstbete i sommar. Det har varit så snälla och haft så roligt med varandra.

Lill-Johan åkte igår till en fodervärd och det dröjer väl inte länge förrän Toby åker till sin ägare. *snyft*

Lanzelot ska få gå med sin storasyster. Han tycker väldigt mycket om sin syster och hon blir nog väldigt glad att få möjlighet att ge honom spö igen.:devil:

Förresten, Lanzelot har haft täcke på för första gången.

Som den tvättäkta fjolla han är så blev han smått svimfärdig när jag kom med det. Kliade honom lite på ryggen och kunde till slut lägga på det. Han fick stå med det medans jag tempade Toby. Han verkade tycka att han blev fin, lekte lite med täcket på båda sidor men drog inte av det.

Och det här med tempningen... Toby är manlig, han äter manligt och så, och vill verkligen inte ha något uppkört i röven. Lanzelot tycker däremot att det är ganska trevligt. Kliar kanske.:rofl: Jag kan bara inte sluta skratta åt dem, de är som helan och halvan. Eller He-man och Fjollan.

De här stycket är som taget ur en komedibok! :bow::bow:

Vallacker är ju lite lättare att ha, de kan ju gå ihop med ston.

Men det känns lite sorgligt att kastrera Lanzelot, han är inte alls pjåkig, verkligen inte. Även om han ser för jävlig ut just nu och rör sig illa. Och skulle hans tjusiga fysik och gång komma tillbaka får jag trösta mig med att han hade ju iallafall inte så himla roligt mödrene. Man vill ju ha lite prestation på mödrenet också.

Och det har ju du på dina iallafall. ;)
Vore kul om du kunde spara en av Myrras hingstungar. Den siste fick du ju jättebra poäng på!

Ja, visst är man lite kluven till det där med kastrering. Jag hade ju först tänkt att försöka sälja båda 1-års hingstarna nu under sommaren/hösten, men eftersom hovarna har spökat, så kan man ju inte visa dem till försäljning när de är halta :crazy:.
Jag hade tänkt mig att visa dem på rådgivande som 1½-åringar om de inte var sålda tills dess, men nu tycker jag inte att de är tillräckligt fina för att det sa vara värt det. Picasso är visserligen ganska jämn i kroppen, men pga att han stått på box nu i nästan en månad så ser han lite tunn ut och jag har ju inte hunnit träna nåt alls med honom.
Mondriaan (u. Myrra) växer mycket ojämt (är ca 4-5 cm högre bak) och ganska pinnig hals fortfarande. Men jag tycker att han börjar röra sig mycket bättre. Och han löshoppade kanon när vi testade för första gången förra torsdagen. Så jag blir lite ambivalent...., fast nåt hingstämne tror jag inte direkt att han är.

Myrras årsföl e. Don Romantic är verkligen superfin. Han fick ju 47 p trots att han var mycket högre bak och inte riktigt orkade visa sin fina trav. Han är jättekelig och inte alls så reserverad som Myrras föl brukar vara. Jag kanske har en engelsk köpare på honom, men vi får väl se, jag tar inte ut nåt i förskott när det gäller försäljningar.

Jag håller tummarna för att det går vägen med den engelske köparen!

Blir jag rik inom det snaraste så vill jag gärna ha en Myrra-bebis. Men det lär ju inte hända. Inte i den takt jag avverkar vårdtagare som personlig assistent. Nr fyra har precis dött och jag blir lite fattigare.

*knapplån*

Lotta har idag blivit biten i hagen av två ostimulerade monster så pass mkt så att hon stressade sig igenom grinden (båda trådarna) vid insläppet. Stackarn. Anledningen är att nån av grannarna (ev två hästägare) lagt ut äppelhögar i hagen och som vissa hästar stressat upp sig om. Det är bara de två som bits. (Halvblodet kan nypas vid lek, men aldrig så det går hål.)
Verkade lite loj/extra mattig efteråt, så jag stod en stund och kliade på henne. Stackarn.

dsc00652.jpg

dsc00651-300x225.jpg

:mad: *arg* :mad:

Min lilla tjej som varit så duktig...
dsc00641.jpg

dsc00642.jpg

Jag är inte alls glad just nu... :(

VARFÖR lägger man ut en stor HÖG med KÖPTA äpplen I HAGEN? Hästens mage mår inte bra av att äta stora mängder äpple.

Eftersom de två bitande hästarna inte får nån hö i hagen, där de går dygnet runt, så är det väl inte så konstigt om de blir galna när det kommer in lite mat.

GAAH! :mad:

Ja o ännu större fråga varför bara EN hög när det är flera hästar! Jobbigt med människor som inte förstår att hästar inte är så bra på att dela med sig! :cool:

hej! du löshoppningen va i morgon typ kl 20 tror jag:) du får kika förbi om du vill:)

kl.

Namir har skadat sigm sår på bringan, jätte svullen och feber. hade veterinär ute igår. så idag blir det helsingborg med röntgen och ev operation. :crazy:

Stackaren! Usch så tråkigt, hoppas det går bra. Jag håller tummarna!
Och ni som ska löshoppa i kväll, hoppas det går bra och lägg in lite bilder!:bump:

Å vad tråkigt när de skadar sig. Hoppas det går bra iallafall.
Min lilla Nova (som inte är så liten längre) har blivit bra från sin hovböld och det känns skönt. Har börjat ta in dem nu och hon tycker det är så skönt att rulla sig i boxen.
Har lasttränat henne till utställningen på söndag och hon går bara rakt in utan att jag går före.:love: Skönt eftersom min andra häst har varit lite knepig med lastning. Men har haft ute en jätteduktig tjej som har hjälpt mig med honom och nu går han raka vägen in:bump:.
Börjar bli lite smånervös inför utställningen eftersom jag aldrig har varit med tidigare och har lyckats få startnr 2. Altså ingen att titta på innan. Men gör det för skojs skull så jag hoppas att det fixar sig. Om inte annat så har man ju provat något nytt.

tack.
allt gick bra, han har ett 20cm långt håll in upp mot halsen inget verkar ha kommit till skada. Och det behövdes verken röntgen eller något! Han ska få antiinflamtoriskt och penselin/smärtstillande ungefär en vecka plus att jag ska spruta in kocksalt i sårt minst två gånger om dagen för att hålla de ordentligt rent! Så de va skönt att få med den lilla hem, han klara resan bra med 15mil enkel resa.
Vägde han när vi var där uppe, han vägde hel 356kg! :eek: trodde jag aldrig om min lilla Namir.

*kl*

Fick ringa ut distriktsveterinären ikväll. 41,5 graders feber och förmodad ehrlichias. Bläää! FJÄRDE FALLET PÅ 1 ÅR I STALLET. :eek:

Stumpan var dock superduktig och stog snällt stilla medan vet. satte 4 sprutor i halsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka