Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Vad kul att ni kom iväg! Det är alltid nyttigt! Sen är det alltid roligt med bra poäng på typen tycker jag. Hästarna är unga och det händer mkt i kropp och rörelse på dem. Spännande att följa utvecklingen :)

Allt om vår dag finns att läsa i min blogg, men siffrorna blev såhär idag :

Gandalf fick
8 - Maskulin, god rastyp av större slag (138 fram och 143 bak! )
7 - Outvecklat framparti, välmusklat kors
8 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VÄLBENAD! Jag fattar noll----
8 - Energisk, framåtgripande
7 - Energisk i framvikt

38 p och klass 1! :D

"när han har vuxit ikapp fram så kommer musklerna där och då även rörelserna i trav...."

Så det verkar som jag måste ta itu med mammans stamboksföring....

Ser fram emot bilder på din snygging!

Va söt han var! :D:D Men va roligt det såg ut när hon började hoppa? Va va de bra för? :crazy:

Hon kollar av vad han accepterar och inte, och hur nära hon får komma inpå honom. Integritetssfält etc med andra ord. Detta är ju första gången han är hos henne och första gången hon hanterar honom.

På torsdag vet. besiktas han på kliniken och sedan åker de ner till trnaren på fredag kväll för finputs, bad och sedan knoppning och avresa till uppvisningen där han går in som första häst på lördag. Spännande!!

här finns en lite nyare med bus i hagen: http://www.youtube.com/watch?v=8gBFZqFU6jg

Hon kollar av vad han accepterar och inte, och hur nära hon får komma inpå honom. Integritetssfält etc med andra ord. Detta är ju första gången han är hos henne och första gången hon hanterar honom.

På torsdag vet. besiktas han på kliniken och sedan åker de ner till trnaren på fredag kväll för finputs, bad och sedan knoppning och avresa till uppvisningen där han går in som första häst på lördag. Spännande!!

här finns en lite nyare med bus i hagen: http://www.youtube.com/watch?v=8gBFZqFU6jg

Okey! Det var nått nytt!

som nyfödd
73189_1185968212.jpg

och här är han nu
18762_1219779757.jpg

16680_1219779661.jpg

han är nu hela 1 år och 27 dagar, han blev väldigt sent född pga att mamman var väldigt väldigt sjuk och nära på att kolavippa.
Han är hur mysig som helst att hålla på med och jätte duktig. Han kan stå själv i stallet, han går in i transporten på en gång, han går ut och går helt själv, igår så va vi iväg med han till en paddock där han var helt själv och han var hur cool som helst. Da han är sämt på måste jag erkänna att stå på gången han har inte riktigt fattat de än. Vet inte riktigt vad jag ska ha som nästa seg, några tips?

skumt, han som är så fin :P haha
Någon annan som ser?

som nyfödd
http://images6.bilddagboken.se/12/_u1/_u3/_u7/_u2/_u3/u137230/73189_1185968212.jpg

och här är han nu
http://images6.bilddagboken.se/26/_u1/_u3/_u7/_u2/_u3/u137230/18762_1219779757.jpg

http://images6.bilddagboken.se/27/_u1/_u3/_u7/_u2/_u3/u137230/16680_1219779661.jpg

han är nu hela 1 år och 27 dagar, han blev väldigt sent född pga att mamman var väldigt väldigt sjuk och nära på att kolavippa.
Han är hur mysig som helst att hålla på med och jätte duktig. Han kan stå själv i stallet, han går in i transporten på en gång, han går ut och går helt själv, igår så va vi iväg med han till en paddock där han var helt själv och han var hur cool som helst. Da han är sämt på måste jag erkänna att stå på gången han har inte riktigt fattat de än. Vet inte riktigt vad jag ska ha som nästa seg, några tips?

*tar bort IMG och testar eftersom det är bilddagbokenbilder*

Meeeeeeeeeeen det funkade ju inte.
Jag är inte medlem på bilddagboken, så jag antar att jag då inte kan se bilderna.

*ändrar*
Jaha, räcker med att ha den sidan uppe.

Har två 07:or.

Julius- Född den 17 maj 2007. Standard shettis. 86 cm mkh, svart skiftande Brun ;) Mycket fint utveklad. Vi tömkör, longerar och tar promenader flera gånger i veckan. och pga hans upphetsande humör så har jag tränat ticks med honom,vilket har lugnat ner honom betydligt.. Han kan buga och stegra, ligg på G! Men han är såå hingstig. Min kompis tog med sig sitt sto Zafir, maxad b-ponny hit, men det fungerade ej pga hans hiongstighet, han var på henne HELA tiden och det trots att hon inte brunstade.
Skirver om den andra sen :P

Hur går det för din lilla snorkfröken då?

Lanzelot är lika korkad som vanligt. Bara gör som man säger. Har tränat lite med honom när jag leder till och från stallet, att t ex gå genom trånga utrymmen, förbi prasslande pressenning, rygga för skak med grimskaftet och underhålla att han stannar när jag gör det. Samt att vara uppbunden och snäll när man lyfter hovarna.

Heej! :love:

Hon toktrivs och fortsätter att imponera på mig. Busar med den svarta kompisen och kliar på surtanterna. Hon verkar helnöjd!

Du har inga nya bilder på Lanzelot?

Ja, jag kommer med min andra minishettis nu då :D

Frodo- född 21 augusti 2007.
Brun med svarta inslag. Kan ligg, buga, stegra och stå på pall/sten lik. på kommando. Tämkörd i grimma några gånger, men förstår mig inte..

NYHETER FÖR JULIUS!
Tömkörd idag med en ministock bakom sig som han drog alldeles själv :D *stolt*

Vi har en nordsvensk hingst som har tömkörts en del med loksele, ska köras in i vinter är det tänkt, kan gå in mellan skacklar, backa, vänster o höger börjar sitta, gått med sadel på också.

Att gå in själv i transporten gick fort o lätt, för där serveras kraftfoder.

Uppbunden förståss, uppåt en timme på gården emellanåt. Får följa med på ridturer, ja han går med lös då de andra rids.
När vi fick hem honom i juni var han väldigt nafsig, det har vi fått bort nu. Ryktas, kratsas hovar och ja lär sej att uppföra sej.

Ska se om jag kan ta det idag med min nya telefon som man kan göra mer saker med än att bara ringa och skicka sms.:banana:

Han är då ingen vacker syn... Tunn och eländig.

*kl*

Min lilla Tuva:

typ: Välpropotionerlig - 8

huvud, hals, bål: Väl ansatt hals, ngt brant bog, välformad bål och kors - 8

Extremiteter: Välbenad från sidan, marktrång och lindrigt tåvid - 7

Skritt: Energisk, kort skritt - 7

Trav: Taktmässig, kort - 7

37 poäng och JÄTTEduktig :love:

//Sandra.

Status
Stängd för vidare inlägg.