Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Haha, kommer sluta med att du får åka med där bak alltid ;)

Får skaffa privatchaufför ;)

Skönt att det gick bra, det är nästan den läskigaste biten med bebisarna tycker jag. Man vet ju inte alls hur de kommer att reagera....

Hahah :D Ja det kommer att bli som Lady & Lufsen. I början av filmen är Lady valp och vill inte sova ensam. Då säger hennes husse att "Ja, ja, du kan sova i sängen en natt" - Och vipps, 8 år senare sover hon fortfarnade i sängen ;)

Ne jag är så stolt över henne! Tråkigt att behöva bryta flocken för henne men detta är ju hennes bästa så :) Har ju redan kommit in bra i den nya :)

Haha haha! Ja, kanske det!

Vad är planen för framtiden? Dressyr, hoppning? Eller ngt helt annat?

Hon ska bli hoppare :D Det är ju det hon är avlad för och som jag tycker är roligast! Men hon har även en massa gång i stammen så vi hoppas även på höga knän så att säga! :D :love:

Hur går det med din söting då? :)

Jag har lite dåligt minne idag, sorry! Hoppehäst såklart ;)

Min lille har varit med som handhäst när jag har ridit och tömkört och sen har vi lite visningsträning inför helgens premiering.

Ska ni iväg med era småttingar och visa?

min ska iväg på hingstvisning helgen innan jag hämtar honom, dock inte jag som ska visa honom och då jag nog kommer att vara iväg på tävlingar den helgen så missar jag det :( kommer dock att be uppfödaren filma det om hon inte redan har planerat det :)

Tackar tackar! Jag har ett varmblodsto efter Cooltrain. Ska lägga ut bilder så fort jag kan. Ngn mer med varmblod? xoxo

min ska iväg på hingstvisning helgen innan jag hämtar honom, dock inte jag som ska visa honom och då jag nog kommer att vara iväg på tävlingar den helgen så missar jag det :( kommer dock att be uppfödaren filma det om hon inte redan har planerat det :)

Ja, film ,det vill vi se!! :bump:

På Jälla naturbruksgymnasium! I uppsala, såg att du var därifrån! Di får komma och hålla mig i handen! :D

Vet du ungefär när ni skall visa? Jag har inte riktigt tid att vara där hela dagen och det vore ju roligare att se någon man känner. :D

Vet du ungefär när ni skall visa? Jag har inte riktigt tid att vara där hela dagen och det vore ju roligare att se någon man känner. :D

NJa, vi har katalognr 52 och de räknar med ungefär 5 min per häst och sen är det alltid några strukna (måste räkna lite 5x52=260 min /60 = 4.3 h. säg att tio hästar är strukna 5x10=50. 260-50=210 = 3.5. Sen skulle det va luch oxå... Efter nummer 36...)

Jag skulle gissa tidigast 13, beroende på hur många strukna det är... Är det inga strukna och en timmes lunch (knaske bara en halvtimme= så hamnar vi på typ halv 3....

*undrar just när man ska åka*

Men sen är det ju en massa fjordhästar, DET är kul! 9 st förutom Gandalf :D

jaha där ser man, vi får se om jag åker dit med Syria, men vänninor med de andra två araberna håller på o ev backar ur, sedan har Syria ett sår strax under kotan ena back som hindrar hennes rörelse mönster lite...
jo när ska man åka? skit svårt att bedömma, men för oss tar det ca 30 min att åka vi åker nog strax innan 9, Syria är van vid lådan nu, så hon kan stå i den o käka medans vi väntar, men blir ju lite långtråkigt...

jag var ute och gick med min lilla igår, 3:e gången under sommaren. Vi gick över stock och sten ute i skogen, jag har aldrig gått i den skogen så vi fick krångla en del på slutet, backa en bit för att sen hoppa över en smal å som det dock var riktigt strömt i. Men hon är ju en ängel min lilla sötnos och gjorde snällt allt jag bad om! :love: Jag försökte även mata henne med äpple men det var visst jätte äckligt... :D

Har också skaffat mig en -07:a nu!!
Ett litet shettis-sto, Malva. Verkligen jätte-roligt att få vara med såhär "från början". Fick min arab när han var 4, för 7 år sedan, så det är min första "bebis" :D

Hon kom i lördags och jag har mest låtit henne vara de första dagarna. Umgåtts och borstat på henne i boxen om kvällarna.
Men igår tog vi en liten promenad ut på grusvägen, men inte enda bort till järnvägen då jag inte vill skrämma henne det första jag gör. Det kom dock inga tåg tyvärr, tänkte att hon kunde på kika på tågen lite på avstånd nu till en början :)

Hon ska i framtiden bli min kör-häst, så nu är det snart dax att börja vänja henne vid träns och sele och tömköra, jag ser verkligen fram emot detta!!

Och såhär ser hon ut, bilden är den som fanns i annonsen där jag hittade henne. Nu är hon mörkare.
22368587.jpg

jo, när kommer du att försöka vara där, såg att du startar inte förens som 52...det är ju lunch o ca 2½ timme emellan, vore ju kul o ses när man har chansen...

ska bestämma mig imorgon eftermiddag om jag ska åka eller inte...få se, ska lägga omslag inatt hoppas det hjälper lite...

Hej hej! Vill så gärna lägga ut bild på min lilla tjej men fattar inte hur man gör!?? Inte så haj på datorer och så. Vad är det för URL adress man ska ha? Kanske ngn som kan förklara? Tack på förhand!

Jag kom iväg, o stannade kvar ett tag för att kanske se er, men vi hängde kvar läänge utan att se skymten utav fjordingar o fröken i transporten lessnade efter ett tag...
var ni där hur gick det?

vi fick bedömmningen
Typ: Ädel, Feminin, God rastyp. 8 p
Huvud, hals, bål: Utryckfullt huvud, Ngt brett ansatt hals. Bra djup. Stark rygglinje. Ngt lågt ansatt svans. 7 p
Extremiteter och rörelsers korrekthet: Välbenea från sidan. Ngt tåtrång fram. 8 p
Rörelsemekanik i skritt: Vägvinnande, oengagerad. 7 p
Rörelsemekanik i trav: Slapp, markbunden. 6 p

Slutade med 36 poäng och Klass 2.

egna komemntarer på bedömmningen, för två veckor sedan var hon enligt dommare utåttåad fram...? och för dagen brydde hon sig inte om någon show alls i ridhuset, men på ridbanan där vi "värmde upp" lite så sprang hon fint. Men jag är nöjd och håller med dommaren för dagen. Och kommer nog igen nästa år oxå.
Bild kommer...

berätta hur det gick för er!:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka