Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

KL
här kommer mina utlovade bilder

jag tycker min flicka är fin, men blev inte lite nedslagen i lördags på amatörutställningen vi var på då dommaren så som sista ord att hon lika gärna kunde ha varit ett fullblod.
här kommer lite bilder iaf. hon var cool som en filbunke o skötte sig jätte bra.

22817793.jpg

22836430.jpg

22836593.jpg

jag menar hon är ju bara ett år och kan växa på sig o ingen annan fick någon sådan kommentar utav då lät det mer -Ja, den är ju bara ett så den kan ju växa på sig...

men jag är nöjd med hennes temperament och utseende iaf!:laugh:

Så arg man blir när någon struntar i att göra det den lovat.:mad:

Hoppas att du hittar ett bättre ställe.

Idag har jag longerat Lanzelot förresten. Bara för att se om det gick. Han är bannemej mycket snällare än sin storasyster. Bara man är lugn så gör han som man vill. Och inte heller brydde han sig om att pressenningen över vedhögen fladdrade i vinden bredvid. Han är för härligt vår lille fjant.:love:

Naw va duktig han är :) :) Ja vi har hittat ett ställe att ha henne tillsvidare iaf :) Ska bli så skönt att få komma till ett stall där man kan hästar !

KL
här kommer mina utlovade bilder

jag tycker min flicka är fin, men blev inte lite nedslagen i lördags på amatörutställningen vi var på då dommaren så som sista ord att hon lika gärna kunde ha varit ett fullblod.
här kommer lite bilder iaf. hon var cool som en filbunke o skötte sig jätte bra.

22817793.jpg

22836430.jpg

22836593.jpg

jag menar hon är ju bara ett år och kan växa på sig o ingen annan fick någon sådan kommentar utav då lät det mer -Ja, den är ju bara ett så den kan ju växa på sig...

men jag är nöjd med hennes temperament och utseende iaf!:laugh:

Störande med sånna där kommentarer! :/ Var nog en amatördommare också! :angel:

trist med sånna kommentarer.
när jag ställde ut min arab på en amatörutställning fick jag kommentaren -Ja det enda arabtypiska på henne är nog öronen, men dom är riktigt fina.
inte heller så kul att höra :crazy: nog för att jag var beredd på att få ganska dåliga poäng.

Jag tycker hon är jättefin, men jag är inte så insatt med araber.
Det viktigaste tycker jag ändå är hur de är i hanteringen.
Tycker du ska känna dig nöjd eftersom hon skötte sig så bra och hon är ju bara 1 år.

nu kommer jag med fler frågor, hoppas de är ok :) !

men när har ni börjat "löshoppa" era ? typ trava över någon bom & kanske hoppa ngt litet kryss eller så .
Inte "riktigt" hoppning då ;)

men när har ni börjat "löshoppa" era ? typ trava över någon bom & kanske hoppa ngt litet kryss eller så .

Ska börja så fort Amazing har fått vänja sig vid sitt nya ställe ordentligt :)

Vad fick hon för poäng?

Tyckte hon såg riktigt trevlig ut om man jämnför med vissa av dom jag såg förra helgen.

tack för alla tröstande svar, det värsta är att hon dömmer på tex Kumla osv...

Gazira: men det där med öronen var riktigt elakt!
tycker att man kan vara lite snällare på en amatörutställning, man kan ju säga sanningen på ett trevligt sätt o behandla alla lika...

Novalisa: Jo hanteringen är hon dunder på, går in i transporten utan o blicka, steppar inte runt o svänger med rumpan...bortsett från när huvudet börjar bli trött efter en hel dag...
sen har jag aldrig sat kedjan på henne som en kedja, men prövade det i lördags (blir bättre med haltern på bild då) o hon sa inte ett knyst, vissa brukar ju få panik när det ändras o blir kedja...

Fiarosen :hon fick 81 poäng trotts att sahf ska ha gått över till 50 skalan...
vart var du o kikade förra helgen?

så det var skönt, nu hoppas vi hon växer på sig o kan ta samma dommare med storm! hahaha skämt åsido, hon är min prestationshäst, hennes fina drag kommer när hon växt färdigt o blitt ett sto

Senast ändrad:

kl*

när & hur börjar ni vänja era vid träns ?

min ska på hingstvisning ett par dagar innan jag hämtar hem honom (en och en halv vecka kvar bara :banana: ) så han är redan van vid träns och tycker riktigt bra om det faktiskt.

jag kommer dock att jobba med honom i grimma mest, och bara ha på träns och bett för att han ska fortsätta vara van vid det så att säga.

han är ganska nyss fyllda 15 månader.

Jaha ja där jag var så hade dom 50 skalan och det är väl den jag förstår mig på då jag håller på med halvblod:)

Det var en liten premiering ute på Orust. Vi hade med en liten 2 åring som fick 38 p. Lite förvånande och kul då hon har lyckats slå i huvudet så hon har en stor knöl på nosryggen. Men annars en snygg häst.

Jag har gett upp löshoppning med min tös, för hon föredrar att hoppa över staketet istället för mina mini-hinder. :crazy:

Hon skall för övrigt vänjas vid bett efter betet.

Lotta har redan testat på det en gång. :D
(Fast inga höjder då...)
(Vi gick över bommen några gånger först så att jag gick över före henne.)

Första gången över utan att jag gick före:

Andra gången över:

Tredje gången över:

Och då måste man reagera så här, tydligen. :D

Min löshoppades med mamman som föl och ett par gånger ensam i våras, endast småhinder.

Jag lägger ju ut lite stockar i hagen. Lanzelot har även fått löshoppa minihinder med sin mamma när han var liten.
Men det där med stockarna tycker unghingstarna är korkat, de går omvägar för att slippa hoppa... De står bara o tittar dumt:

PICT0303.jpg

Jag har precis nyligen köpt en 07:a :)
En islandshäst pojke. det här är min första egna häst så jag vet varken ut eller in just nu, tänkte höra om någon vet när jag kan börja göra något med honom över huvudtaget? och vad vi kan göra?
:)

Jag har precis nyligen köpt en 07:a :)
En islandshäst pojke. det här är min första egna häst så jag vet varken ut eller in just nu, tänkte höra om någon vet när jag kan börja göra något med honom över huvudtaget? och vad vi kan göra?
:)

Jag vill absolut inte verka otrevlig men varför köpa en häst som man inte vet hur man ska hantera eller jobba med?! Jag har också köpt mig min 07;a som första häst men jag har jobbat mycket med unghästar och är mycket väl insatt i vad "jag har gett mig in på" och har många kunniga människor runtomkring mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka