Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

*kl*

Själv har jag helt tappat lusten för allt hästeri. :eek: Jag som trodde att det skulle bli mindre motigt när våren kom, känner det snarare som att det blir mer motigt i och med att det blir mer och mer att göra på jobbet.

Hästen "klarar" sig ju utan mig och det känns inte bra. :( Just nu känner jag mig som någon som bara betalar en massa räkningar och får klappa en fin häst några timmar i veckan. BLÄ!

Sådär, nu har jag skrivit av mig. ;)

känner igen mig SÅ mkt, varken tid eller pengar räcker till.
dock är det inte vår än, det är den nya årstiden LERA!
fölet står så bra i hagen/boxen om dagarna o trivs bra med det, känns lite trist även fast man vet att det är kul att vara emd från början som jag valt själv. men ändå så gör man inget med hästen utan det bara kostar o gosar sig, men det kommer ju sen men ändå...

o som du säger så är det vår o på mitt jobb blir det oxå MASSOR att göra då. lite stressat, sen kommer ju tävlingarna igång oxå, o då ska alla iväg dit o man ska köra hit o dit o tävla o grejja o betala, ska blir skönt när det blir sommarbete, se en stor flock på de stora fälten gå o bara trivas.!
längtar..

*KL*
Jag har varit på promenad me min kille ett par gånger nu själva.
Har traskat genom skogen o över stockar o hoppat över bäckar
sprungit lite o busat.och han fullkomligt älskar det :) så himla
snäll o duktig..lyder minsta vink när jag tar tag i honom när han
blir lite väl mycke stojjig. är fortfarande lite tunn men han är nog
inne i en växa period på höjden för han ligger mycke o vilar sig.
grabben tog ett kort på oss när vi va på promenad sist..:angel:
ignorera hans skitiga päls..nyrullad o lite fuktig.går inte o borsta det då!! det syns på benen att vi va överallt :angel:

100_1649-1-2.jpg

det är den nya årstiden LERA!

Eh, den årstiden har jag haft sedan jag köpte Ariel i januari. :crazy: Men det är skönt att höra att det inte bara är jag som känner så här. Samtidigt så skulle jag ju inte HINNA ha häst om jag inte hade henne på lösdrift just nu. Aldrig blir man nöjd. ;)

*KL*
Jag har varit på promenad me min kille ett par gånger nu själva.
Har traskat genom skogen o över stockar o hoppat över bäckar
sprungit lite o busat.och han fullkomligt älskar det :) så himla
snäll o duktig..lyder minsta vink när jag tar tag i honom när han
blir lite väl mycke stojjig. är fortfarande lite tunn men han är nog
inne i en växa period på höjden för han ligger mycke o vilar sig.
grabben tog ett kort på oss när vi va på promenad sist..:angel:
ignorera hans skitiga päls..nyrullad o lite fuktig.går inte o borsta det då!! det syns på benen att vi va överallt :angel:

100_1649-1-2.jpg

Sötnoshäst :)

Har traskat genom skogen o över stockar o hoppat över bäckar sprungit lite o busat.och han fullkomligt älskar det :) så himla snäll o duktig..lyder minsta vink när jag tar tag i honom när han blir lite väl mycke stojjig.

Det är ju sådär jag skulle vilja ha det. :love: Men Ariel anser att det är farligt att gå själv på promenad, så vi har aldrig kommit längre än stora vägen (= 50 meter). :crazy:

h%20086.jpg

Min 07: a !

Lurvigaste hästen i stan :angel:

oppps :cry: förlåt att bilden blev så stor gick inte fixa mindre ! :confused:

Det är ju sådär jag skulle vilja ha det. :love: Men Ariel anser att det är farligt att gå själv på promenad, så vi har aldrig kommit längre än stora vägen (= 50 meter). :crazy:

Ja det e väldigt mysigt o bara gå en sväng me dom :love:.
jag har oxå varit inne i en svacka me min lille kille,jag fick honom
som en sjukling me diverse åkommor o det ena avbröt det andra
så jag va påväg o sälja o ge upp faktiskt.men man kan inte sälja en sjuk häst så jag gav mig fan på att jag skulle få upp hullet o få honom frisk!! o nu e det som om han e tacksam för allt man gjort för honom så han bara går me mig som en hund o bara GÖR det ja ber honom om :love: min lilla plutt..åh va älskar honom...

*KL*

Min lille Lanzelot växer och ser ut som ett kok stryk. Rör sig som en räka. Man skämms.:D Men det är ju som det är med växande små hästar. Han bli nog snygg till sommaren igen.

Har lagt ut annons om hästkompis och ev fått napp. Kanske blir det så att han får en welshcobåring att leka med i sommar.:bump: Risken är väl bara att jag vägrar lämna ifrån mig den, älskar cobar...:devil:

*KL*

Åh idag har vi varit på tur igen..jag,grabben o lille prince. Gick mer eller mindre vilse kändes det som :angel:.
prince va glad iaf..vi skulle gå lite längre än vi gjorde i fredags o
helt plötsligt så hade vi hoppat över en liten bäck o ett litet stengärde.
men han va pigg o glad iaf. :D

inga kommentarer om hans putsade päls..det har han ordnat alldeles själv :D skiten hinner ju aldrig torka här så man kan borsta dom :mad:
Jag blev oxå skitig som tusan men d e sånt man får ta.
100_1661-1.jpg

100_1666-1.jpg

*kl*

Själv har jag helt tappat lusten för allt hästeri. :eek: Jag som trodde att det skulle bli mindre motigt när våren kom, känner det snarare som att det blir mer motigt i och med att det blir mer och mer att göra på jobbet.

Hästen "klarar" sig ju utan mig och det känns inte bra. :( Just nu känner jag mig som någon som bara betalar en massa räkningar och får klappa en fin häst några timmar i veckan. BLÄ!

Sådär, nu har jag skrivit av mig. ;)

Så har jag haft det det senaste året. Hur tråkigt som helst. Men nu med ny arbetsplats och andra tider finns det helt plötsligt tid till alla hästarna. Har även minskat från fem till tre.

Hinner även med att grejja med ettåringen också.

*KL*
nu har matte oroat sig 775:- i onödan, min tös har ju som sagt gått med stödbandage sen i torsdag o jag har tyckt att svullnaden blitt värre o att hon tom var halt igår, så jag tog ut veterinär som sa att hon var ren o att hon skulle fortsätta med stödbandage o sjukhage en vecka till o sen kom räkningen...
men men bättre att vara på den säkra sidan...:cool:

*KL*
nu har matte oroat sig 775:- i onödan, min tös har ju som sagt gått med stödbandage sen i torsdag o jag har tyckt att svullnaden blitt värre o att hon tom var halt igår, så jag tog ut veterinär som sa att hon var ren o att hon skulle fortsätta med stödbandage o sjukhage en vecka till o sen kom räkningen...
men men bättre att vara på den säkra sidan...:cool:

Jag råka ut för samma räkning ungefär när veterenären va och kolla på min kille, men hon kunde inte hitta nåt fel 1grads helta som han haft 1½vecka då. Så jag fick ringa hovvårdaren så han hitta felet, strålröta+trång i trakterna. Så då fick jag lägga ut 500kr.
Tyckte de va lite dåligt att inte vet kunde se strålrötan :mad:

Jo, vist känns det hemskt när veterinärer inte kan hitta saker man vet finns, men inte vart...
min vet. var ju ute igår o hästen var fräsch såg jag då oxå, men det var hon inte 5 timmar tidigare inte heller 18 timmar senare eller 1 vecka (konstant) tidigare...
sjukhage o förband var det...

Oj oj va mycke problem med era fölisar! Sånt är tråkigt! :cry:
Min lille mår prima, fyllde 11 månader idag :love:

*kl*

Uppdaterar med bild på Hercules som undersöker traktorkärran på en av våra promenader.
19035289.jpg

Han har även vart med ut som handhäst några gånger och hänger snällt med:love:
Kan inte bestämma mig för om jag ska leta hingstbete eller försöka låna hem en lekkompis till honom i sommar... Hur gör ni andra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka