Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hur tränar ni ledarskap med era 07r. lite tips e ju aldrig fel. min dam är ganska nervig av sig, men löser situationerna bra om man ger henne tid. sen liksom kan hon stanna flera gånger på väg till hagen, och bara stå där. ska jag vänta ut henne? eller gå på henne? vad gör ni?
Lek och bus i februarivintern (???)... Raketen gillar sin kompis
![]()
Hej!
Har följt denna tråd med intresse och tänkte nu äntligen hoppa in
Fick hem en liten 07:a i går, ett nordsvenskt brukssto. Alldeles ljuvlig såklart. Tanken är att hon ska bli en trevlig kör- och ridhäst samt förhoppningsvis även användas till avel.
Nu undrar jag hur ni gjorde när ni släppte ihop fölisen med dess tänkta sällskap? Jag har ett annat nordsvenskt brukssto, en 04:a, som hon ska gå med. De har stått inne i går em, kväll och natt för att bekanta sig med varandra genom boxgallret. Vi tog även ut dem och lät dem hälsa lite försiktigt på gårdsplanen. Den äldre var väldigt grinig mot sin förra kompis, ett jämnårigt sto, men jag hoppas det ska gå bättre med den lilla. Det var lite öronen bakåt i går och antydan att vända rumpan till först från 04:ans sida men sen nosade de och nafsade lite på varandra. Det jag är mest rädd för är nog ändå att den lilla av någon anledning ska springa igenom stängslet och att vi inte ska få tag i henne. Om en stund ska vi gå en promenad med båda och sedan borsta och gosa i boxen lite. Hade ni vågat släppa ut dem i em eller ska man vänta några dagar och hantera henne lite mer för att vara mer säker? Tycker ju synd om dem om de ska behöva stå inne för länge bara?
Här är bild på sötnosen:
![]()
SötingTycker nog att du kan släppa i hop dem, men ha en stor hafe så att de kan springa iväg från varandra om det behövs. Sen kan du ju alltid stå kvar och titta på dem en stund, ni märker ju rätt snabbt om det funkar eller inte
Eller så får de gå i en hage brevid varandra en stund??
Vi släppte ihop dem efter lunch, det gick jättebra! Bilder kommer sen...
Tänkte höra med er hur pass ofta ni aktiverar era små? Jag är påväg att bli ägare till en liten bebis och undrar lite hur ni gör då denna blir min första åring.
Tänkte höra med er hur pass ofta ni aktiverar era små?
Tänkte höra med er hur pass ofta ni aktiverar era små?