Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Vi har inte provat att lasta Lanzelot än. Han har visserligen åkt med sin mamma ett par ggr och gnäggade ivrigt när han inte kund komma fort nog in i transporten bredvid henne.

Så jag vet inte om han går att lasta och köra...:crazy:
Han är inte så mycket gjord med heller.

Jag gjorde en ganska intressant sak igår. Kom på att det är ganska olika hur mycket vi gör med våra bebisar, de flesta som hänger här gör ganska mycket med sina medans många andra låter dom va helt. Så jag kom på att jag skulle kolla hur mycket mer travmänniskorna gör med sina och generellt sätt är det STOR skillnad! De flesta blev inkörda innan betet och körs nu för vagn typ 5km varannan dag. Ganska intressant faktiskt...

Ja,man kan titta på galopphästarna oxå, de är oxå rätt mkt mer igång...

Sen kan man ju fråga sig vilket som är lämpligast i längden, med tanke på hållbarhet och sånt....... :angel:

jag har just fatt hem en ettarig welsh sec A, pytte liten , och han kom for att vara kompis till min Pre hingst som ar 2.5...
Han har i princip bara blivit ledd och ryktad, ska kopa ett litet trans och ett pytte litet bett och sa far vi val se i vinter om vi kan fa honom van vid trans och forhoppningsvis lite tomkorning, annars ska vi bara ut och ga promenader i skogen tillsammans med hingst killen. Han ar fodd i september sa har just fyllt ett men en valdigt lugn kille,

ska kanske kora in honom sa smatt nast nasta sommar da han ar tre, vi far se, kanske tom rida in om jag kan hitta en liten jockey...:)

ska forsoka ta i helgen, han ar en riktig fuling.:o..jag fick honom gratis for annars skulle han bli katt mat:mad:
Vi kallar honom MR Fugly, (fucking ugly) men min pojkvannen haller inte med och nu heter han Billy eller mini me, eftersom han harmar allt som hingsten gor:D:D

Mr Fugly ska man inte skratta åt.

Du har väl läst sagan om den fula ankungen?

Nu har Namir blivit trött på att gå själv i en liten hage så idag försökte han att ta ett skutt i till stoet brevid, så han rev ner massa trådar och hamn där han ville till slut, men han fick som tur va inte komma nära henne.
Så imorgon får han gå med dom andra killarna, såret är nästan helt läkt nu och vi ska plocka stygnen imorgon.

Måste ta med mig kameran nån dag! Han har växt en del :)

KL

Idag har det varit riktigt kul är i vänge, tog med mig Syria nu 1½ år gammal ca fick hänga med på sin andra tur som handhäst, och nu hade poletten trillat ner o hon förjde snältl bakom när det inte gick att gå vid sidan, förljde fint på stigar i skogen o i trav på vägarna, enda var bilar som kom bakifrån var lite läskigt, o sen när hon började bli lite småtrött i huvudet så blev hon lite huggorm mot Izaar, emn det gick över efter att ha sagt till två ggr. är så stolt över henne, plus att hon hade reflexer på sig för första gången, gick bra det oxå.
Hon tyckte det var riktigt spännande att sticka ut o se på nya saker, se nya hästar o lite sånt, tur att Izaar kunde hålla handen lite då o då när det blev läskigt. Men mest kändes det som att man hade två unghästar med sig då Syria smittade ner sig på Izaar de stunder allt bara var kul o man ville springa o skutta mera!

Blir nog fler turer denna månad då shettisen är borta fram tills i november...

Sa sant som det var sagt...hoppas att till varen vi ska ha fatt lite ordning pa honom...han ar valdigt kelen, och go :love:

ja de är jätte skönt, men såret är fortfarande öppet. Så nu försöker jag hitta ett täcke han kan ha om dagarna eftersp, det inte är så fint väder.

Lanzelot har dragit loss en bit till ur ena bakhoven. Jag fick raspa till båda bak så han inte blir låghalt. Det går in en spricka i hoven men han är inte halt. Testade att longera honom ett par varv men han visade inget.

Däremot så verkar han röra sig lite bättre. Inte så jäkla spattigt att man ville stänga in honom i en lada och slänga nyckeln som det var i somras. Han blir nog fin tror jag. Men det negativa med en fin häst är att då lägger folk märke till en och är man en halvdan ryttare med skjutmigsnällasits så är det inte så roligt.:crazy:

Har inte lillasyster möjlighet att ha honom hos sig när det är riddags så ska jag få rida honom. Hjälp!

Och så är det väl aldrig slut på Fjantelots tjejfasoner heller.

Han pinkar i hörnet i sin box. Alltså, han måste trycka upp baken rätt bra där eller så vinklar han dingelidången bakåt. Men det kanske inte är så avancerat att kissa 40 cm från ett hörn trots att man är kille?

Vallacker jag haft tidigare har pinkat i mitten av boxen. Men men, Fjantelot är inte som andra killar han!

Igår va ja och köpte ett täcke till Namir, som vi sytt i en bit lakan i där såret sitter, så vi kan bytta de varje dag så de inte bli skitigt.

Tog med kameran i morse, Namir till höger.

Hoppas att de inte någon fara med hoven!

Ush jag fasar den dagen jag ska sitta på min. Men han har också lugnat sig mycket, blir mycket hanterad nu i med hans sår så nu går han mycket lugnare när man är ute och går. Så de kan nog bli häst av han med ;)

jaha, har fatt nagra piccies fran i morse...den lilla ar ettaringen, han blev ett i september sa babis fortfarande...han ar fulingen ;)

den storre skall forestalla 2.5 arige Pre hingsten, fast han ser mest ut som en vildhast....bada lever ute och ar varma under all leran och elandet...det gor nog killarna gott att bara vara ute och busa av sig i nagra manader sa tar vi upp lite skolning under Jul semestern...sa far dom vara ute och busa lite till till i var....
IMG_0020.jpg

IMG_0007.jpg

IMG_0005.jpg

*kl*
Tar det lite lugnt med "träning".Men hon är van vid träns nu,går på promenader,börjar fatta det där med att gå i lina och så löshoppning är skojigt.Slänger in en bild där hon är 14 månader gammal.

IMGP1733.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka