Sv: Hur går det för era 07r? (forts)
Åh va skönt att det gick bra!
Åh va skönt att det gick bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag var det dags för lite longering igen. Jag har inte longerat sen Wrangler gjorde det innan PaintChampionatet. Och att Wrangler varit framme och jobbat igenom saker sist, det märktes. När jag tömkör och jag har en häst i som arbetar av sig själv och följer minsta vink brukar jag beskriva det som att tömmarna känns som smör, som att de smälter i handen på en och blir ett med hästen. Så kändes det idag med Lillfisen. Longerlinan blev en direktkontakt med henne, som om jag höll handen på hennes nosrygg. Jag behövde bara “visa vägen” och hon gick ut på spåret. Hon skrittade på friskt framåt och hon lyssnade och reagerade på minsta ändring av mitt kroppsspråk. Jag kunde stanna henne utan att ens ta i linan, jag kunde vända henne bara genom att tänka åt andra hållet och jag fick henne att sakta ner tempot utan att ens sänka handen. Visst kom det bus och halva bocksprång och lite rusk på huvet, men efter de sekunderna var hon lika mjuk och följdsam igen.
Jag är såååååååååååååå nöjd.
Vi testade att flytta undan för tryck - inga problem. Hon kunde sånt vi inte ens tränat på.
Vi testade att slänga/lägga lite av linan på diverse kroppsdelar - Lillfisen stod still och var lugn. En gång vred hon huvet bakåt och nosade på linan på ryggen och fortsatte sen att stå still.
Jag blev ännu mer nöjd här.
Vi la till ett nytt moment idag. Vi ställde oss med en bom under magen och skulle flytta åt sidan. Först ville Lillfisen backa eller gå framåt, men sen fattade hon och gick åt sidan. MASSOR av beröm, tugg tugg tugg och blink och massor med kli och kel.
Vi avslutade med att trava för hand och sen hoppa över en bom (20 cm). Lillfisen hoppade som att höjden var 50 cm och tog tre fina galoppsprång innan hon saktade av och gjorde halt.