Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

vill inte täcka henne, finns det något annat att göra bortsett från B-vitamin?

Det som reglerar pälsfällningen är först och främst solljuset, men även värme (= täckning) och i viss mån b-vitamin. Kan vara värt att använda ljusterapi, om hon (vilket jag antar att hon inte skall) betäckas i år.

Vilken snygging! Vad är det för stam? *nyfiken* (ursäkta om du redan har berättat, är lite glömsk av mig...)

*KL*

Här kommer bilder på en tältande Lanzelot. Vi har inte knäppt täcket ifram. Och Kaktuzblomma är inte lika fet och hängbystad som bilderna vill få oss att tro.:D

DSC00096.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j11/A-KEng/Lanzelot/DSC00099.jpg

Det kan ju tas LÅNGT bak ifrån. se bara på tecken (inte så vanligt på fjordar, men ändå), väldigt vanligt på halvblod att man säger att det där kommer från den och sen och det kan va LÅNGT tillbaka.

Storlek är ju dock inte som färg, det på verkas ju av tillgång på bra foder i rätt mängd, motion, utevistelse, belastning, väder, psykiskt välbefinnande mm mm.

*ursäkta babblet, är rätt trött och borde sova egentligen...*

Men känns ju som om det finns ganska mkt stort bakom henne, bara en under 140 i de närmsta leden

Titta på Njålsmärke tex, det poppar ju upp titt som tätt och det är ju LÅÅÅNGT tillbaka i tiden! :)

Vilken snygging! Vad är det för stam? *nyfiken* (ursäkta om du redan har berättat, är lite glömsk av mig...)

Jag upprepar mig gärna...särskilt som jag inte skrivit i den här tråden sedan edition 2, har jag för mig...:o

Funny's Little Rocket (Raketen, Rocket) är e: Vic Tim Rocket (Paint) och u: Funny (fullständigt okänd åt alla håll men snygg).

Haha man skulle kunna tro det:) Men jag tror snarare att det beror på att han inte riktigt är trygg med att jag är bakom när jag tömkör. Nu stod jag ju brevid honom när tåget kom och då kände han sig nog tryggare + att det var ljust nu och han ser ju tåget hela tiden i dagsljus men på kvällen är han ju inne. Så det blir till att gå ut på kvällen och öva tåg:)

Jag är jättenöjd med honom, och för det mesta är han en klippa:) Så jag tror inte att det kommer bli något problem i framtiden.

Hur går det med din lille?

Gissade nästan det när du sade Raketen ;)

Snygg som attan och kul att du är tillbaks igen! :)

Visst är det kul när man börjar analysera vad det kan vara som utlöser reaktioner? Jag tycker det är jätteskoj :)

Men jag tror ändå att du är ett träningsobjekt oxå :D:D

Men hon ser ju ut som en gammal stadig matrona!

Bara långkjolen och en rejäl nyckelknippa i midjan som saknas. Och huckle och ev en sjal.:D

Och visst kniper hon gulligt med stjärten på den länkade bilden? ;)

Nene jag e ju stabil som en fura:angel:

Haha ne men det blir allt till att öva. Folk här tycker att jag är lite knasig som beger mig ut i mörkret alldeles ensam med en hingst på två år. Men övning ger färdighet! Så vi kommer nog gå fram och tillbaka några gånger i mörkret:D

Haha:bow::bow:

Men det är bra med knipövningar har jag hört:D
Är i säkra på att han kommer att växa i täcket??

Vad gör man inte för att lära de små liven hur livet som rid/körhäst fungerar :D

Knipövningar kan hon kanske behöva för att behålla sin J-Lo-rumpa.

Vi hoppas att Pluttelot växer i täcket. Han är ju trots allt redan 158 cm och hans mamma som var 163 cm klarade att ha 155-täcken. Han kommer nog att bli högre än sin mamma.

Ja, jag har minsann ingen benig slappröv..:D Lanzelot kommer uppskatta att inte få ett par vassa sittben i ryggen på våra framtida barbackaritter.

Klart att han kan ha täcket. Annars blir det ryggförlängning. Skit samma om han kommer att se ut som en tax, jag tänker inte köpa ett nytt täcke!

Jag är jättenöjd med honom, och för det mesta är han en klippa:) Så jag tror inte att det kommer bli något problem i framtiden.

Hur går det med din lille?

Just nu är det fruset och ingen snö. Med andra ord isgata ute i skogen där jag bor. Så det blir inga promenader direkt. Så han lever det lata livet min "Ferdinand", som jag kallar honom då det var sådan han var när han först kom. "Satte sig på ängen och luktade på blommorna, istället för att rusa runt och busa...".

Han är rolig när han skall ut på morgonen. När man öppnar boxdörren, brukar de flesta hästar vara så otåliga att komma ut, men inte Bionix. Först går han fram och nosar på grepen, sedan på korgen med ryktsaker. Sedan får jag besök och så IKEApåsarna vid dörren. Sedan skall han stå i dörröppningen en stund och betrakta dagens väder. Masar sig sedan ut och tar en titt i vattenhinken, sörplar lite. Funderar en stund och strosar sedan bort till foderhäcken.

Ja, det gäller att inte vara för otålig. Men ibland så skyndar jag på honom, så säger han "ja, ja...okej då" och går ute lite snabbare.

Snart skall han flytta till ridskola, det skall bli kul. Börja longera i ridhus och löshoppa.

Hälsning Maja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare