Just nu är det fruset och ingen snö. Med andra ord isgata ute i skogen där jag bor. Så det blir inga promenader direkt. Så han lever det lata livet min "Ferdinand", som jag kallar honom då det var sådan han var när han först kom. "Satte sig på ängen och luktade på blommorna, istället för att rusa runt och busa...".
Han är rolig när han skall ut på morgonen. När man öppnar boxdörren, brukar de flesta hästar vara så otåliga att komma ut, men inte Bionix. Först går han fram och nosar på grepen, sedan på korgen med ryktsaker. Sedan får jag besök och så IKEApåsarna vid dörren. Sedan skall han stå i dörröppningen en stund och betrakta dagens väder. Masar sig sedan ut och tar en titt i vattenhinken, sörplar lite. Funderar en stund och strosar sedan bort till foderhäcken.
Ja, det gäller att inte vara för otålig. Men ibland så skyndar jag på honom, så säger han "ja, ja...okej då" och går ute lite snabbare.
Snart skall han flytta till ridskola, det skall bli kul. Börja longera i ridhus och löshoppa.
Hälsning Maja