Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Å andra sidan är ju inte slutmätningen förrän om MÅNGA år, så hon hinner nog sätta igång att växa igen. Tex på betet i sommar :D

I avsaknad av närliggande motorvägar har jag tagit ut Lanzelot i skogen. Där finns ÄLGAR! :devil:
Igår såg vi tre stycken, en mamma älg och två kalvar. Storasyster PuckoElla frustade och hoppade runt, var inget föredöme direkt. Lanzelot tittade bara förundrat på dom konstiga varelserna.

Igår fick han även prova täcke för första gången. Tänkte vara ekomomisk och fyndade på rean. Köpte stl 155...:o Det kommer att passa när han har vuxit klart. Det såg ut som att han hade ett tält på sej. Det stack fram ett litet huvud i ena ändan.:rofl: Syrran har förevigat så det kommer förhoppningsvis bild på det.

Hur många är det som har hunnit komma iväg på löshoppning ännu? Bilder och filmer väntas med spänning på.

Lotta har "löshoppat" (snarare bomträning) en gång i sitt liv.

:D

Sen har det inte blivit mer löshoppning, men Lotta har hoppat och skuttat och brallat rätt bra i hagen, så jag har inte haft bråttom. :rofl: Planen är att vi ska till ridhus under våren och löshoppa några gånger.

KL
Så här trött blir man av att prova sele.
IMG_0028.jpg

// Linda

Oj oj oj vad min tjej fäller:D!!! Trotts att knappt har någon vinterpäls så fäller hon massor...hon kanske blir naken, hi hi (tur att hon hat täcke).

Vi löshoppade första gången för 1 månad sedan...hon var så duktig. Men hindrena var så låga att det knapt var någon luft mellan bommen och marken! Men det ska ju vara lätt och roligt. Hon fattade direkt vad vi bad om och verkade gilla löshoppningen. Har tyvärr inga bilder (men min pappa har så jag ska försöka höra med honom).

Å andra sidan är ju inte slutmätningen förrän om MÅNGA år, så hon hinner nog sätta igång att växa igen. Tex på betet i sommar :D

Jo, jag är övertygad om att hon har massor kvar att växa. Men från 135 cm till 149 cm känns liiiite överdrivet. Däremot 141-145 cm känns mer möjligt.

Jag får betäcka henne med en hingst som ger stort istället. :p

Javisst är det bra med trafikerade vägar:)

Idag skulle jag och Plutt öva på att möta det farliga tåget. Så vi gick glatt ner och ställde oss vid spåret. Och vad händer när tåget kommer susande... INGENTING!!! Hästen står som en gammal träbock. Man slutar aldrig att förvånas över dessa små liv:)

Det är alltid roligt med bilder, så pressa far din lite ;)

Kul att det gick så bra!

Det kan jag hålla med om ;)

Har du ngn speciell hingst som du är sugen på FÖRUTOM din favvohingst ;)?

Haha, har du tänk på att det kanske är du som behöver tränas? De små liven har fullt upp med att träna oss så att vi blir som de vill ha oss! :D:D:D

Javisst är det bra med trafikerade vägar:)

Idag skulle jag och Plutt öva på att möta det farliga tåget. Så vi gick glatt ner och ställde oss vid spåret. Och vad händer när tåget kommer susande... INGENTING!!! Hästen står som en gammal träbock. Man slutar aldrig att förvånas över dessa små liv:)

Visst är det otroligt. Jag bor också nära tåget och de allra flesta hästar skiter nästan på sig första gången, säger "vad var det" den andra och bryr sig fortsättningsvis inte om det. Jag hade dock ett sto som jag ägt sedan två års ålder. I sex års tid så gick hon bredvid järnvägen många gånger i veckan. Varenda gång började honom trippa och säga "va, va, va....vad är det, o nej, jag tror jag dör" och så for hon iväg en bit. En del hästar är nog inte riktigt som de skall. :grin: Så var du nöjd med din lille.

Hälsning Maja

fast det behöver inte säga så mycket... apollos pappa är bara 126,5 cm och mamman 135 cm... Apollo själv mätte 140 cm i december som 1½-åring...

Helt sant, viktigt att se vad som ligger bakom på både mammas och pappas sida, det kan dyka upp vad som helst :)

Min "Raket" växer och frodas. Låter honom vara mest, än så länge. Han sköter sig ju i den dagliga hanteringen så där behövs det inte jobbas. Ska köra över honom till syrran i morgon så han får busa med hennes sto i samma ålder. Mitt stall ska städas och golvet ska gjutas om.
081221Rocket1.jpg

081221RocketAgnes.jpg

081221RocketLilly2.jpg

081221RocketLilly4.jpg

Man kan tro att bilderna är från i höstas men icke...tog dessa 3 dagar före jul 2008!!!

fäller! redan:eek:
jag har en fluffig kuse här jag o det sitter hårt, men hon måste ha fällt klart itll sista helgen i maj...ver på håret förra året..vill inte täcka henne, finns det något annat att göra bortsett från B-vitamin?

Helt sant, viktigt att se vad som ligger bakom på både mammas och pappas sida, det kan dyka upp vad som helst :)

Hur långt bak måste man kolla?
Pappa: 142
Mamma: 150
Farfar: 139
Farmor: 144
Morfar: 144
Mormor: 144
Farmors far: 143
Farmors mor: 141
Morfars far: 147
Mormors far: 145
Mormors mor: 151

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare