Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

IMG_0160.jpg

Nej men vilken bedårande liten filur :love:. Förväntas han förbli A-ponny?

Åhh tänkte enna att jag kände igen honom. Jag funderade på att ringa på den annonsen men råkade få hem en annan filur innan:) Vad mycket finare han har blivit nu, väldigt vackert tecknad.

Vad ska du ha honom till??

Hugger sista...
SUCK idag är min häst nästan gratis :mad:. Tänkte att jag skulle longera henne i 5 min som lite träning... Det tänkte inte hon. I skritt skötte hon sig jätte fint, sen var min tanke ett varv åt vardera håll i trav. Men det slutade mer världskrig. Damen kom på att hon skulle sparka mot mej och när jag gick på och sa åt henne då även stegra sig mot mej! Men efter ett par åthutningar gav hon sig och gjorde det jag bad om. Hoppas verkligen att hennes brunst bidrar till hennes dåliga humör, annars är det nog krig igen nästa gång vi gör samma sak. Min dam är INTE av den känsligare typen och var visst beredd att dra det väldigt långt.

Kul nästan jämt.... Men man får försöka komma ihåg att de är bebisar som precis har börjat skolan. Allt är nytt och mkt är nytt i kroppen också, de växer och hormonerna flaxar runt i kroppen på dem.

Nästa dag är det *kärlek* igen ;):)

Jag bjuder 5 kr:p

Det går nog över ska du se. När hon har fattat grejen så blir det nog bättre!

Jag är glad över att vi har en rundkorall, där lär dom sig snabbt vad longering handlar om!

Min lille har fått filat sina naglar. Han hade slitit en del så det behövdes bara raspas i kanterna. Plutten är mycket snäll och lyfter hovarna i tur och ordning. Han är just nu hovis favorit:)

Visst vet hon hur hon ska göra! Jag tror bara hon blev VÄLDIGT arg för att hon inte fick bralla runt i paddocken, på bra underlag. och tuff som hon är valde hon att dra det rätt långt innan hon bestämde sig för att det nog var bästa att göra som matte säger. Ska testa i helgen igen, ska bli spännande att se om hon lagt ner eller om hon testar igen. Jag har funderat på en sak. vet inte hur ni andra gör här. jag har släppt min lös i paddocken flera gånger förrut, varvat med jobb, för att hon ska få bralla loss lite på bra underlag. men jag funderar nu på om det verkligen varit så smart... jag vill ju INTE att hon sammankopplar paddocken med ett ställe där man brallar runt hur man vill...

En manikyr med andra ord :D

Vad blev det för exklusivt denna gång? Fransk kanske`? :D

Skämt åsido, härligt att han sköter sig med hovslagaren, det är så skönt med väluppfostrade hästar :)

Ah, samma huvudbry som jag har/ har haft!

Jag har löst det så här! Ridhuset ska ju betyda jobb, MEN det får ju aldrig bli tråkigt eller negativt att gå dit!

Så min har som krav på sig att uppföra sig så länge matte vill något, när vi är färdiga så är det hopp och lek!

Första gångerna fick hon snällt gå 2-3 varv och lyssna på mig. Sen släppte jag.

Nu har vi kommit upp i att vi går tills allt är lugnt och avslappnat. Sen gör jag det som skall göras, i vårt fall inövande av röstkommandon, vänja sig vid linan, att matte går bakom (ska förhoppningsvis bli inkörd senare), eller kanske lite longering. Nu går ju inte damen på lina, utan föredrar att bli löslongerad.
Ibland bara vistas vi i ridhuset och tittar på de andra hästarna. Det är en övning i sig att lyssna fast andra rör sig där inne.

Allt som allt så kanske vi "jobbar" 10-20 min beroende på dagsform.

Så fort hon lyssnar och uppför sig lugnt och avslappnat så släpper jag och då brallar hon lös och kanske rullar lite. Det blir belöningen för väl utfört arbete.

Jag släpper min lös i paddocken, men sen har jag även tömkört där och det har inte varit något problem. Sen är det väl som med alla hästar och människor att vissa individer kan man inte ge lillfingret utan att dom tar hela handen och andra går det jättebra med. Men jag tror att man får göra det omväxlande så att man inte bara släpper sin häst lös och låter den busa flera gånger och sen den 10:e gången då ska den arbeta utan krusiduller. Det är ju barn vi har :) Och dom måste ju få leka också.

Japp det blev fransk:D

Jag tycker det är underbart att ha en såpass lättarbetad häst, känner att det var på tiden att jag fick en okomplicerad pålle. Fast iofs så vet man ju aldrig hur han blir när hormonerna börjar visa sig. Då kanske hans riktiga :devil: humör visar sig.

Hi, hi, sjukt söt!

En tjej i stallet visade ett kort hon tagit på min pålla när hon övade sig själv i Working Equitation. Hon ställer sig på ett stort brunnslock i betong och viftar med framhoven! :D

Lotta har jag inte släppt lös än, men funderar på om jag kan göra det i paddocken. Är ju bara eltrådsstaket där. Vill helst släppa i ett ridhus eller en rundcorall...

*vidare svammel*

Så här såg det ut igår när vi testade en sele i storlek cob:
25696384.jpg

:crazy:

Hon kommer behöva full-storlek tidigare än jag planerat... :eek:

kl
Hej hej! Mitt namn ar Alexandra, tankte presentera mig efter att ha foljt traden ett tag.. Jag har en liten dam, som ser mer ut som en St Bernard an hast for tillfallet, hon gar ute hela tiden...
Har haft henne sedan september, da jag hittade henne utmarglad och radd i en ridskola dar jag brukade jobba. Kopte henne for 10 000 kr vilket var ett overpris, men hade jag inte gjort det hade de borjat ridit in henne redan da.
Sedan dess har hon gatt ute i en hage med tva andra damer, och verkligen aterfatt lusten att leva.

Nu tanker jag (antligen) borja jobba lite med henne, och jag ser jattemycket fram emot det. Det ar min forsta hast, sa jag tycker att det ska bli bara sa himla roligt!
Har fatt jattemycket tips harifran redan bara genom att lasa, sa hoppas jag ar valkommen in i forumet, trots min hasts sma fortroendeproblem och faktumet att hon mer liknar en asna an hast... For att hon bara ar mysig!

MVH
Alexandra

Alla är välkomna!

Har du några bilder på flickan?

Tråkig historia, tur att hon fick komma till dig :)

Hehe, risken finns ju.... :D:D

Om ett år kommer det att låta "har jag verkligen förtjänat det här" :D:D

jo da han ska nog inte bli storre...:D han ar ju inforskaffad, gratis av zigenarna, for att vara kompis till min pre hingst, funkar jatte bra..men han ska bli kor ponny sa smaningom, och formodeligen ridas in om jag kan hitta en liten nog ryttare:D

Haha ja det började redan idag kan jag ju säga.

Var ute och tömkörde och gick längs tågrälsen och naturligtvis kommer tåget och puckot studsar iväg. Stannade dock lugnt när tåget hade susat förbi.
Till saken hör att han går i hagen precis där vi gick och det åker förbi flera tåg i timmen så varför han fick för sig att bli rädd nu det vet jag inte:cool:

Jävla häst:angel: haha

Så imorrn kommer vi att stå givakt vid spåret när tåget kommer!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17