Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

kl.

Äntligen har det tinat lite i backen här. Släppte min lille lös i paddocken så att han skulle få springa av sig och det tyckte han var grymt kul. Jäklar vilken trav den lille har alltså:love::love:
Tyvärr är inte galoppen lika bra men den börjar iaf bli bättre:)
Får hoppas att det här vädret håller i sig och att solen vågar titta fram så blir både jag och mina hästar glada!

Bild från i somras på lille Ture, hannoveranare efter Toronto - Dynamo.

27sept2008001.jpg

Han har varit och löshoppat 2 gånger i vinter och skött sig kalas. När jag hade julledigt så provade jag att ha med honom som handhäst en liten sväng, han fick gå med den supersäkre fullblodsvalacken vilket var mycket uppskattat.

Han kunde trava snällt bredvid utan att hitta på något bus och vi mötte bil utan bekymmer.

Visst är det lite härligt med mjukare mark, kan tänka mig det var bock och bus. Kul med fin trav, inga bilder?

Gandalf fick följa med som handhäst idag, med livet som insats för matte....
Här va nämligen oxå lite mjukare i marken vilket uppenbarligen betyder Bock & Bus AB. Han hade asroligt och det blev ganska många varv i galopp så de båda herrarna fick busa av sig. Kan tilläggas att ängen är rätt stor = jag var helt slut :D Sen skrittade vi av längs E18, det är bara ett viltstängsel emellan. Gandalf var lite fundersam men gick snällt och lugnt i skritt bredvid, så duktig!! :love:

Det var tyvärr helt kolsvart ute så några bilder blev det inte. Jag får försöka spara till en videokamera så att jag kan lägga upp en film. När jag har försökt ta bilder på han trav tidigare har allt bara blivit suddigt, vet inte om det är kameran som är dålig eller om det är handhavandefel:angel:

Han bockade faktiskt ingenting alls, han har inte haft så mycket såna tendenser. Han studdsar lite och viftar på huvudet. Sen springer han mest med svansen i vädret och blåste:D Han är väl lite gay som kör på hoppsasteg:p

Kul att ha med dom som hand häst, härligt att du kan galoppera med en på släp! Jag har bara skrittat typ två ggr.

Allt går jättebra med min arabhingst. Han är så underbar.. Idag har han skrittat och travat lite över bommar. I morgon ska vi ut och promenera i skogen. Löshoppning blir det också snart :)

my.php

my.php

Någon som har bild på sin 07:a när den löshoppar?

Haha, inte alltid så lätt å fota hästar! Har du ingen "springande-gubbe-knapp"? Det brukar funka för mig :)

Ja, det är skönt att kunna ut och galoppera med båda, så blir de ordentligt avrastade :D

Nu har jag tagit lite bilder, men inga blev jättebra. Svårt att ta när man är själv.
Finns på
http://s706.photobucket.com/albums/ww61/novalisa_2009/
Jag hoppas att det blir rätt så ni kan se dem.
Här är det fortfarande hårt i backen så det går inte att rida ordentligt och det är inte så lätt att ut och gå med Nova heller eftersom hon ömmar om det blir för knöligt.
Hoppas antingen på snö så att det blir mjukare eller att det tinar så att det går att jobba igen.

Hon ser fin ut,vad är det i henne?Samma hårda underlag hos mej,min rör inte gärna på sej när det är hårt och ojämt i backen.Vill ha vår!!!!

Bild från i somras på lille Ture, hannoveranare efter Toronto - Dynamo.

27sept2008001.jpg

Han har varit och löshoppat 2 gånger i vinter och skött sig kalas. När jag hade julledigt så provade jag att ha med honom som handhäst en liten sväng, han fick gå med den supersäkre fullblodsvalacken vilket var mycket uppskattat.

Han kunde trava snällt bredvid utan att hitta på något bus och vi mötte bil utan bekymmer.

Nä men hallå! Vilken snygging:love:
Har en förkärlek till mörka hästar med bläs (även om min egna 07:a är vit...hi hi. Har dock en äldre häst med min älskings kombination)

min lilla 07 korde jag lite miljo traning med i helgen, han ar en liten welsh sec A som ska bli kor ponny sa smaningom...
IMG_0160.jpg

IMG_0165.jpg

vi tar det lite lugnt, men forhoppningsvis skall han prova att ha bett i sommar och kanse lite latt tomkorning i host..annars bara lek och vanlig hantering...

Jo det har jag men benen har ändå blivit suddiga. Ska se om jag kan lura ut min kompis, som är en duktig fotograf med sin fina kamera, till stallet. Hade ute hennne för nåra dar sen men då hann vi inte ta kort på plutten.

Tack! Ja det verkar vara en blandad kompott med raser här.

Det var mig en stilig en lite pålle :)

Hon är reggad som svensk ridponny. Korsning Connemara och varmblod.
Ska försöka ta något riktigt uppställningskort så att man ser hela hästen.

Man tackar för berömmet, utförlig stam finns HÄR

Jag köpte honom mest för utseendet (jag gillar hästar med 4 stumpor och bläs och var i stort behov av en sällskapshäst), priset var ett stort plus i kanten. Hittade honom bland annonserna här på Buke, stog då i Tyskland. Fick hem honom i juli, var då ganska tunn men mycket välhanterad och social.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka