Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

vad vackert brun hon är! fin Fynt färg
o stor har hon blivit! vill se fler bilder...
jag har legat på latsidan med SYria ett tag nu, har varit borta oxå så...
men imorrn ska jag försöka hinna med att släppa med i lilla sommarhagen så de får springa av sig., ska försöka fotta då.

Stopek, inte då, araber som är lite pigga för tillfället av olika anledningar lyfter inte mkt mer på svansen än vanlig halvblod mm gör, men är de kanske lite upptrissade så blir det ju lätt annan fason. men de flesta bilder o filmer är ju på araber som showar o då ska svansen upp...

haha Iofs har min lille som går utan täcke nästan minst päls av alla mina :)

Ja, man är lite glad att det är ett halvblod som går i hagen. (tänker med fasa på shettisens päls som ska av)

På trängingsfronten har jag stött på ett litet problem med Lanzelot. Han är ju så snäll och uppmärksam. Så han står vänd mot matte hela tiden så att han ser om jag vill något. Han är även uppfostrad till att inte springa förbi/över/framför människor. Det är ju väldigt bra ur säkerhetssynpunkt.

Jag har nu en häst som står på respektfullt avstånd och tittar på mej med spettsade öron och hoppas att matte ska vilja pussa på honom.

För pussas är det bästa han vet. :love:

hihi, här är det tvärtom, minstingen ser ut som en isbjörn modell HÅRIG :D

Amazing har ganska mycket tuffsig vinterpäls, men mest på hals och huvud tycker jag :D Vi ska snart börja longera och tömköra lite mer på allvar, ska bli kul o se hur det går! Amazing har verkligen börjat bitcha till sig! :grin: Men så länge hon lyssnar bra och ser mig som en ledare tycker jag att det är lungt :) Hennes pussar kan jag bara inte få nog av! :love::love::love:

vad vackert brun hon är! fin Fynt färg
o stor har hon blivit! vill se fler bilder...
jag har legat på latsidan med SYria ett tag nu, har varit borta oxå så...
men imorrn ska jag försöka hinna med att släppa med i lilla sommarhagen så de får springa av sig., ska försöka fotta då.

Stopek, inte då, araber som är lite pigga för tillfället av olika anledningar lyfter inte mkt mer på svansen än vanlig halvblod mm gör, men är de kanske lite upptrissade så blir det ju lätt annan fason. men de flesta bilder o filmer är ju på araber som showar o då ska svansen upp...

Jag har haft många araber själv, så det är inte showfilmer jag grundar mina "fördomar" på. Har som jag sa, haft bara ett sto som hade en halvblodshållning på svansen, som mor och dotter hade på en av bilderna. Men EN bild, säger ju väldligt lite. Så nog kan man känna igen på svanslyftet att en häst är arab även när det står avslappnat med nosen i foderbingen t.o.m.

Här är stoet jag hade som saknade svanslyft. e.Proceder.

MVC00044.jpg

Och så min nuvarande arab, en valack e.Eldorado. Inget extremt showlyft, men bara friheten i svansföringen. Det raka korset gör att svansen får en helt annan frihet.

maxochmille027.jpg

Och angående päls, så har min Bionix ovanligt lite lurv. Däremot sånt fint hull att han inte behöver frysa ändå. Han är så len och fin.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

kl

Här kommer en bild på "min" 07a. tagen tidigt på hösten.

Och ang päls så har min inte alls tjock päls, men den är väldigt tät.

Ja, vi har lagt på täcke på min då vi hade en annan 07:a som fick lunginflammation pga regn, kyla och blåst (typiskt skånskt väder) :(... min hade/har så lite päls så jag vågade inte riskera några dumma sjukdomar.

kl

Nu har jag också en 07:a!:laugh:
Hämtade min lilla prins den 3 januari altså för en vecka sedan.

Han heter Magi och är u. Gizza ox e. Touch of temptation altså är han korsning mellan arab och appaloosa men han blir reggad som appaloosa.

Han har inte gjort så mkt hos sin tidigare ägare, mest vardagliga grejjer som att bli borstad, lyfta fötter och liknande. Han har dock haft sadel på sig nån gång men träns vet jag inte.

Jag har bara hunnit mysa och ta några promenader än så länge men det går i alla fall jätte bra.
Han var hur cool som helst när vi lastade ur homon här hemma, ledde runt honom en kvart eller nåt så att han fick se sig omkring och sträcka på benen lite. Sen ställde vi in honom i stallet och där stod han och åt hö som han aldrig hade gjort annat.:love:

Väldigt mysig att hålla på med och han älskar att stå och gosa i hagen men stå still tycker han är fruktansvärt onödigt!:p Det tror jag dock blir bättre när han har vant sig helt vid sitt nya hem!

Bilder kommer så småningom men datorn krånglar så det kan ta ett tag..

Samma för mig! Är inte det ganska tidigt?

Enligt kurshållaren på avelskursen jag var på igår så får ston sin första brunst på våren som ettåring. Många gånger visar de inte brunsten tillräckligt för att ägaren skall upptäcka det. Däremot kan det ofta märkas tydligare när de är tvååringar och då tror ägaren att de brunstar för första gången.

kl.

Hade för mig att jag skrivit i denna tråd förr men det hade jag inte så..
Jag har en 07:a e. Ronaldinho H u. xx. Har inte gjort så mycket förutom lite promenader speciellt då jag kasterade honom i höstas, provat träns o longergjord. Går fint att transportera, iallafall med sällskap, har inte provat att köra honom själv ännu. Snäll att verka o står uppbunden utan några som helst problem.
Robinho heter han.

Bild191.jpg

Välkommen!
Kul med fler 07or i tråden o speciellt m ett halvblod till!;)

KL

Igår la jag på en sadel på Pix, han brydde sig inte alls, och så kollade jag om sadelgjorden nådde runt men det gjorde den inte så han är tydligen rundare än C-ponnyn :grin: För övrigt så flyttade han och ponnyn in i det nybyggda stallet för någon vecka sedan och båda verkar trivas jättebra :laugh:

Slänger som vanligt in en bild också ;)
25653928.jpg

Ja, vi har lagt på täcke på min då vi hade en annan 07:a som fick lunginflammation pga regn, kyla och blåst (typiskt skånskt väder) :(... min hade/har så lite päls så jag vågade inte riskera några dumma sjukdomar.

Jag tycker också att det är det värsta vädret. Över noll, regn och blåst. I somras la jag på min 07 täcke, då han frös så han skakade när det regnat i några dagar och var runt 10 grader. Det stod som spön i backen. Nu på vintern torrt och kallt, ingen häst som fryser.

Hälsning Maja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka