Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

OK då förstår jag varför jag såg dem förut men inte n. Att det ska vara så svårt!
Nytt försök:

http://gallery.me.com/etima#100008

Vilka sötnosar, är det mor och barn? Saknar dock det typiska arablyftet på svansen på de båda. Fast det kanske bara var ett tillfälle på bakifrånbilden. Hade dock själv ett arabsto som var likadan med svansen som trots det fick ok poäng av utställningsdomare. Vad är det för stam?

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Nu har Grålle och jag tränat i pessoaselen två gånger och idag gick det kanonbra! Vi tränade dessutom på att vara nära de andra hästarna i hagen utan att bröla *haha* vilket oxå gick bra!

Kul när man börjar komma igång igen!

Saknar dock det typiska arablyftet på svansen på de båda. Fast det kanske bara var ett tillfälle på bakifrånbilden. Vad är det för stam?
Hälsning Maja
I avspänd skritt lyfter man väl inte svansen!?:crazy: Ens om man är arab.:)
Det är mor och dotter. Etima är e Gourmet, ue Danser och Eladyia är efter
Fynt.

Sicka söta:)

Usch jag önskar att vi hade snö här också, lite avis!
Här är det bara stenhårt i backen så Plutten har inte varit utanför hagen på flera veckor. Men i morrn funderar jag på att tömköra lite om jag inte fryser ihjäl på kuppen. Idag blev det bara borstning och så fick han öva på att stå ensam inne i stallet när vi var ute och motionerade dom andra hästarna. Inte överdrivet kul enligt Plutten som passade på att möblera om lite i boxen. Men det är livets hårda skola:)

*kl*

Nu har Grålle och jag tränat i pessoaselen två gånger och idag gick det kanonbra! Vi tränade dessutom på att vara nära de andra hästarna i hagen utan att bröla *haha* vilket oxå gick bra!

Kul när man börjar komma igång igen!

Har du en pessoasele på en unghäst, varför?

*kl*
Tar det lite lugnt,hon fattar det där med att gå i lina,vi går på promenader,inga problem med att vara själv i stallet och stå uppbunden.Innan det blev hårt ute så testade vi lite löshoppning och det var skojigt.Tiden går bara så fort fattar inte vart vår "lilla" fölunge tagit vägen:)
3 dagar gammal
17juli07.jpg

14 månader
14mnader.jpg

Snart 18 månader
5januari.jpg

090105.jpg

Visst går det undan! Gjorde en sammanställning på hur mycket min växt på drygt ett år:
7 mån 140 + 143
9 143 + 145
10,5 145 + 149
12 147 + 151
15 152 + 156
17 155 + 157
19 157 + 158

Tog med lillan ut på prommenad idag, första gången jag tog henne ur hagen på två veckor, hon blev så extremt hovöm när det frös på men nu har hon äntligen vant sig! Skickar med en bild från dagens prommenad. Inte är det lätt att ta kort när man är ensam! Men här lyckades jag iaf fånga huvudet inklusive lite dräggel :D
20090107616.jpg

Idag har jag tömkört Plutten ute i mörkret. Jag är så ledsen att jag inte hade en kamera, stackarn var som bambi på hal is. Jag trodde inte att det skulle vara riktigt så halt när jag begav mig iväg. Tapper som han är så gled vi framåt och när vi äntligen hamnade på mjuk gräsväg visade sig all den överskottsenergin som finns nu när dom inte kan springa som vanligt. Tur att han bara taktar och inte gör nåra värre bravader när man är dum nog att traska ut i mörkret ensam. :angel:

Han är en riktig pärla min lille:love:

Oj, vad alla verka kommit långt med sina 07or .
Min har bara gått i hagen ett tag o tagit det lugnt. Ska flytta med mig upp till skolan nu på söndag så då ska vi ta lite nya tag.
Tänkte löshoppa henne igen om ca 2 veckor.
Hur högt löshoppa ni 2-5 gången ni löshoppa era?

Sist löshoppa jag henne lite med en bom på marken sen 1 galoppsprång till ett hinder som va max 70.

I avspänd skritt lyfter man väl inte svansen!?:crazy: Ens om man är arab.:)
Det är mor och dotter. Etima är e Gourmet, ue Danser och Eladyia är efter
Fynt.

Åjo, det tycker jag allt att de flesta gör.

Hälsning Maja

Haha jag tycker inte att jag har kommit så långt. Jag har tömkört nåra gånger men annars är jag inte så aktiv. Tycker att när man skriver här så verkar det som om man har kommit så långt men för det mesta handlar det nog om vardagspyssel:) Sen har han iofs haft både sadel och träns på sig men det har mest varit för att kolla om han var lika snäll med det!

Jag har varken longerat eller löshoppat men det kommer nog till hösten då han ska ridas in:)

I morrn ska jag mäta min lille prins igen, han har vuxit på sig rejält senaste månaden, även om jag tror att han mest har breddat sig... selen jag köpte var för stor för honom dock så det får bli tömkörning med gjord bara framöver tills jag skaffar en mindre till honom.

apollo_huvud.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka