Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Hugger sista...
SUCK idag är min häst nästan gratis :mad:. Tänkte att jag skulle longera henne i 5 min som lite träning... Det tänkte inte hon. I skritt skötte hon sig jätte fint, sen var min tanke ett varv åt vardera håll i trav. Men det slutade mer världskrig. Damen kom på att hon skulle sparka mot mej och när jag gick på och sa åt henne då även stegra sig mot mej! Men efter ett par åthutningar gav hon sig och gjorde det jag bad om. Hoppas verkligen att hennes brunst bidrar till hennes dåliga humör, annars är det nog krig igen nästa gång vi gör samma sak. Min dam är INTE av den känsligare typen och var visst beredd att dra det väldigt långt.

Så där har också min unghäst testat mig, när han upptäckt att min medryttare gick att skrämma i hagen. Han gjorde dock inte det igen, då jag tillrättavisade honom direkt. Så förtvivla inte om du satt henne på plats och du fick din vilja igenom, så behöver det inte hända igen.

Hälsning Maja

*kl*

Nu är Ariel 18 månader! :banana: Jag mätte henne, men hon hade inte växt något på höjden (däremot bredden), så hon är fortfarande 135 cm. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag blir inte ledsen om hon stannar i växten nu. :p

Så här såg hon ut på 1 ½ årsdagen:

25706646.jpg

Jag gjorde zigenarmåttet på henne igen. Vid ett års ålder sade det ju att hon skulle bli 143 cm, nu sade det att hon skulle bli 152 cm. Jag tror på det förra dock. :grin:

haha ja det är inte lätt att vara liten :)

min lille kille har bestämt sig för att det är vår nu, och har börjat släppa vinterpälsen... huuuu var det flyger päls överallt när man ryktar :)

Det är det som är det fina med unghästar, de håller en på tårna för jämnan! Man har alltid nya saker att träna på och aldrig tråkigt ;) :D

Samma här! Jisses vad han fäller, i den här takten kommer han va naken i februari :D

Ne det är väl inte det :)

Min fäller ingenting än, det gör nog ingen av mina hästar. Men det eländet börjar väl snart.

Han tyckte väl att mami borde ut och springa lite oftare:angel:
Jag får väl även börja gå upp till motorvägen och ställa mig där om han nu har bestämt sig att sånt är farligt. Jag vill ha en trafiksäker häst:D

Nytagna foton på pojken som nu tagit sig in i D-ponny världen, ca 1,41 i fram och ca 1,45 i bak.

Är nu 18 månader, lite drygt.. ;)

25711790.jpg

25711792.jpg

25711789.jpg

Men då lär hon ju växa iaf två cm till ;)

Hur stor vill du att hon ska va om du får bestämma?

Hur stor vill du att hon ska va om du får bestämma?

Jag tyckte ju hon var lagom när hon var 118 cm. :p Men fick jag välja skulle hon antingen bli 141 cm eller 149 cm. Om hon nu envisas med att bli D-ponny så får hon gärna bli en liten D. Annars vill jag gärna att hon blir över ponnymåttet så jag får tävla fälttävlan med henne. Men det tror jag är omöjligt med tanke på hur stor hon är nu.

Jag tyckte ju hon var lagom när hon var 118 cm. :p Men fick jag välja skulle hon antingen bli 141 cm eller 149 cm. Om hon nu envisas med att bli D-ponny så får hon gärna bli en liten D. Annars vill jag gärna att hon blir över ponnymåttet så jag får tävla fälttävlan med henne. Men det tror jag är omöjligt med tanke på hur stor hon är nu.

Jag trodde att man fick tävla ponny som stor häst. Är det olika i olika discipliner?

Fast det kanske är svårt att hävda sig på 141 cm, fast det är väl lika svårt med 149 cm kan en tro.

Hälsning Maja

Men är inte hennes mamma rätt stor om jag inte minns fel? eller tänker jag på fel sto nu ? *hon har ju rätt många...*

haha ojo i mitten ska vi stå:D

Ne allvarligt skämtat så har vi en tunnel som går under motorvägen och lite småvägar som går längst motorvägen. Fast på rätt sida viltstängslet och där borde vi vara ganska säkra:)

Hann inte till stallet idag så det blev inget av med att hälsa på det farliga tåget. Men i morrn kanske:)

Men är inte hennes mamma rätt stor om jag inte minns fel?

Jo, mamma Andra var ju 150 cm på premieringen, men pappa Hugo är ju bara 142 cm. :p Fast jag tycker nog Ariel skulle ha varit högre redan nu om hon tänkte landa på 149 cm... Men det är klart, jag tänker inte klaga. :angel:

Visst är det praktiskt att bo nära en motorväg när man har unghäst? Så skönt att kunna träna dem ordentligt! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17