S
Stopek
Sv: Hur går det för era 07r? (forts)
Så där har också min unghäst testat mig, när han upptäckt att min medryttare gick att skrämma i hagen. Han gjorde dock inte det igen, då jag tillrättavisade honom direkt. Så förtvivla inte om du satt henne på plats och du fick din vilja igenom, så behöver det inte hända igen.
Hälsning Maja
Hugger sista...
SUCK idag är min häst nästan gratis . Tänkte att jag skulle longera henne i 5 min som lite träning... Det tänkte inte hon. I skritt skötte hon sig jätte fint, sen var min tanke ett varv åt vardera håll i trav. Men det slutade mer världskrig. Damen kom på att hon skulle sparka mot mej och när jag gick på och sa åt henne då även stegra sig mot mej! Men efter ett par åthutningar gav hon sig och gjorde det jag bad om. Hoppas verkligen att hennes brunst bidrar till hennes dåliga humör, annars är det nog krig igen nästa gång vi gör samma sak. Min dam är INTE av den känsligare typen och var visst beredd att dra det väldigt långt.
Så där har också min unghäst testat mig, när han upptäckt att min medryttare gick att skrämma i hagen. Han gjorde dock inte det igen, då jag tillrättavisade honom direkt. Så förtvivla inte om du satt henne på plats och du fick din vilja igenom, så behöver det inte hända igen.
Hälsning Maja