Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

har ett sidepull till damen har inte skaffat henne nått eget bett ännu, men hon har fått tuggat på Izaars bett som är Jätte stort för henne ett par ggr nu det är på 12,5 cm
men det är väl bara att fortsätta träna...men svårt nu när det e så
förbannat mörkt..men på söndag vänder det ju iaf!:bump:

*kl*

min lilleponny har 12,5... fick precis byta bort det 11,5 jag hade som blev för litet. Han är rätt grov den lille plutten... jag skyller på pappa dartmoor :)

Eladiya har provat ett bett som var 9,5 cm, verkar lagom, men inte så populärt. Vi väntar med bett ett tag.
Är det brukligt att man låter en tandläkare kolla munnen och eventuella vargtänder innan man börjar med bett?

Är det brukligt att man låter en tandläkare kolla munnen och eventuella vargtänder innan man börjar med bett?

Jag lät min veterinär med tandkompetens kolla munnen och eftersom hon hade vargtänder tog vi bort dem. :)

Jag har kollat i Lottas mun, men inte hittat några, så vi kommer ev börja med lite bett under våren.

*kl*

nu har jag bara haft bett på honom två gånger sedan han flyttade hit, men jag har kollat munnen innan jag har tränsat. När jag börjar använda det mer frekvent efter jul nån gång så kommer jag be vår vet. kolla munnen på honom först, hon ska ändå ut hit och kolla munnen på 4-åringen och vaccinera lite hästar.

*KL*

Jag har ett tre-delat sweet iron bett på 10.5 på min.
han verkar trivas bra med det..

Gandalf fick sina vargtänder borttagna redan i våras.

Jag vill inte att det ska göra ont med bett och att han då får en negativ bild av det....

Ja, det bör man nog göra innan man stoppar in något i munnen på dem.

Här har det varit lite dåligt med det...:o Lillsyrran har väl krängt på Pluttelot ett träns redan.

Ja, det bör man nog göra innan man stoppar in något i munnen på dem.

Här har det varit lite dåligt med det...:o Lillsyrran har väl krängt på Pluttelot ett träns redan.

Min vet sade att det var ingen fara att göra det, så länge man inte använder det regelbundet så att säga. Alltså att ha det i munnen och kanske testa några tygeltag var ingen fara, det var mer när man enbart hade bett i munnen och hela tiden jobbade med det som man måste kolla munnen.

Visst är det så, visst är det så.

Besvär får de ju först när man börjar arbetar med bettet.

Och vissa får inte ens besvär av vargtänder och annat. Lanzelots syster gick jättebra att rida vid tandfällning trots att hon såg ut som en schweizisk armekniv i nyllet. Framtänderna stod åt alla håll. Värre var det dock med kindtänderna när de föll. Då vart hon omöjlig i munnen. Hon har dock vargtänder eller vad det nu är, eller drog de bort dem sist? Jag minns inte. Det går att rida henne iallafall.:p

Lanzelot är ju snart två och vi borde ta honom till tandläkare. Grannen tar ut en tandläkare och veterinär en till två ggr per år och vi brukar passa på då. Lite smidigare att gå 500 meter med hästen än att åka 6 mil till närmaste klinik.:D

Hej! Mina två 07:or börjar växa på sig och bli ordentligt stora, åtminstonne den ena.. Den stora har jag fött upp själv, han är e Maloubet de Pleville-Indoctro-Holland. I dagsläget ca 163cm! Så de blir väl en bjässe... Han är sin pappa upp i dagen, samma färg och teckning. Helt orädd, vi har löshoppat lite låga hinder med vattenmattor och grindar. De tittar han inte ena åt! Longerad, haft sadel och träns på sig. Går in själv(!!!) i transporten och åker själv hur bra som helst. :)
Den andra är e Cuper-Quite Easy-Diamond Lad. Kanske 155cm, mkt harigare. Går helst ingenstans utan Börje(den stora). Lite rädd för hindren, lite småskraj för linan, lite osäker med transporten. Men han gör iaf allt. Och är Börje med så går han i rumpan på honom ;)

De va mina två små pluttar:)

165 cm! Det var en stor en.

Lanzelots storasyster skulle haft MdP som pappa men det var hans första år och då hade han så dålig spermakvalitet så vi fick i sista stund panikvälja en annan hingst.

*kl*

Min -07 har haft träns med bett o han har 10,5 om jag inte minns helt fel. Han gapar efter bettet o gillar att tugga lite på det. Har det bara korta stunder åt gången o än så länge bara i boxen.
Han har vuxit massor o är nog drygt 165 nu... Börjar tuffa till sig lite o försöker ta sig lite ton.
Har tagit det jättelugnt eftersom han har vuxit så mycket.

Idag myste jag o Amazing massa! Hon har vart lite sur vid borstning de senaste, men nu när hon får B-vit så är hon sitt gamla jag igen, med andra ord värsta mysisen som kan bli borstad på i timmar! :love::love: Riktigt stor börjar hon bli också, skulle tippa på strax under 165 ungefär! :) Och vilket humör hon kan ha tjejen! ;)

Senast ändrad:

Kim o Peetraa, jisses vicka jättar ni har!:eek:

Lanzelot ligger på 158 cm. Lite lagom.

Igår så var jag och min syster ute med båda syskonen Irish.

Storasyster Ella reds av mig och Snällelot leddes av lillasyster. Ella var stallmodig och uppförde sig illa och det mesta var farligt o otäckt. Lanzelot uppförde sig som en ängel som vanligt trots att det var hans första promenad så långt hemmifrån. Han är så himla gullig. :love:Hoppas att han aldrig blir stor o kaxig.

Han börjar bli väldigt lång i kroppen. Det är ju så olika hur de växer. Hans syster blev först rund om magen och sen växte hon på höjden. Han kan bli lite överbyggd och sedan lång i kroppen och sen kommer höjden i fram. Just nu ser han lite hängig ut i ryggen, som att han blivit för lång för fort.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka