Hur går det för era -05'or #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Tack för stödet jag fått, det behövdes. Mamma vill inte ringa ngn lasttränare, bara för att han går in lätt som en plätt med linor t.o.m utan att man
nuddar honom. Men det känns bättre nu och jag har anmält mig till ett nh-läger nu och hoppas komma med så vi kan få lite hjälp med lastningen där. Men än en gång, tack för ert stöd :)

KL
anni0001: Grattis till bebisen!

Nu var det ett tag sen vi uppdaterade här!
Har kämpat på med jättebäbisen, har ju byggt lite terräng hinder här hemma så vi kan busa av oss lite (utan 2-3timmar med bil först;))
Igår bestämde vi oss för att ta en tur i det fina vädret. Sambon på cykel och jag med pålle. Det är märkligt min häst blir alltid lika glad och ska tävla mot sambon på cykeln. Andra har hästkompisar som draghjälp och vi har en cykel:p Vi luffsade runt på vägarna här ikring som vi fortfarande håller på att utforska.

Efter ett tag kom vi fram till en sjö, med en "gå ner i vattnet vänlig kant". "Kolla vad bra här kan du ju träna på vatten" tyckte sambon. Jag var rätt skeptisk till att försöka få min vattenrädda häst att gå ner i en stor sjö. Men pålle blir lite nyfiken vad sambon håller på med så jag låter honom gå närmare och titta iaf. Så vi trampar lite fram och tillbaka medans hästen försöker bestämma sig om han vågar gå nära eller inte. Vi får lite hjälp av ett gäng motorcyklar som drar förbi i 180 på den lilla vägen intill:o
Lyckas lugna ner något skärrad häst, lagom tills det kommer ytterligare några MC-åkare:eek: Phu! Tur att man sitter stadigt i sadeln (peppar, peppar).

När jag och hästen har samlat oss så gör vi ett nytt försök att gå fram till vattnet. Han är riktigt nyfiken men vågar inte riktigt gå i. Då tar men kära sambo av sig skorna och vadar ut i vattnet, då är pålle inte sen att följa efter:D Han hittar en sten en bit ut som han ställer sig på för att inte frysa fötterna av sig:angel: Vi låter pållen plaska runt och busa i vattnet ett bra tag, så att han är helt avslappnad. Med glada tjut och beröm försöker vi få honom att förstå att vatten är ju jätteroligt:p

Stackars hästen var riktigt trött i huvudet när vi kom hem, motorcyklar, sjöar, massa hästar som springer i sin hage utmed vägen, jätteläskiga stora håriga hundar i en trädgård...
Massa nyttig miljöträning;)
Nu sitter jag och funderar på om vi ska våga anmäla till en liten dressyrtävling... hmm..

Senast ändrad:

Ååå så söt, gillar kortet när han sover med pappa :) Sen är dina kort på magen och storasyster helt underbara!

Med Brixie går det framåt vi red i skogen idag och hon va sååå himla framåt så det va svårt att stå still....aldrig är matte nöjd ;) Hon gick på så mycket så de andra hästarna kom lååångt efter men det brydde hon sig sjutton i utan knatade glatt vidare :D så himla skönt att hon vill framåt :banana:

Gullig :D

knapp
Bilder från igår, blev felfri i debuten, 90cm :) Jättenöjd med pållen som skötte sig super!
25128_389274805123_719625123_4515162_5827004_n.jpg

28560_389288285123_719625123_4515537_163522_n.jpg

28650_389281210123_719625123_4515282_1268643_n.jpg

Åh, vad fina ni är, och grattis till en lyckad debut : )

KL
Jag är så stolt över Kimbi idag! Min töntiga häst har genomförd en väl godkänd terrängträning. Det var första gången på en terrängbana för henne och min första på mååånga år. Kimbi skötte sig exemplarisk. Jag trodde att hon skulle vägra hoppa det mesta, men hon stannade bara på tre hinder varav hon hoppade alla på andra försöket, och två stopp berodde mestadels på mig. Vattnet tyckte hon mest var stenkul och tänkte inte alls trava igenom det utan det var full galopp som gällde. Min tränare, som tävlar väldigt mycket fälttävlan själv, var rätt lyrisk och tyckte att vi ska sätta upp som mål att starta fälttävlan i höst. Vi får väl se hur det går med det, men just nu känns det ganska lovande i alla fall : )

Åh vad roligt! Det är så himla himla roligt och smickrande när tränarna blir så där lyriska! Min tenderar till att bli det varenda lektion och det är ju hur trevligt som helst :angel:

kl.

Idag har hovis vart ute IGEN och slagit på en sko som satt lite löst.. Det var dax för wille att komma ut i stora hagen idag och jag ville inte att han skulle gå ut med en lite (om än vääääldigt lite) lös sko för då hade den flugit på en gång. Nu ska vi förhoppningsvis komma iväg och tömköra ikväll och förhoppningsvis få lite på film. Håller tummarna för att han e helt ren nu så att det blir av också!

kl.
Idag har jag och Brixie tagit ett galopp pass på stora utebanan och hon är verkligen framåt :laugh: behöver bara tänka fram så går hon och hon lyssnar super! Även vid avbrott så vi ska skritta så kliver hon på och det har hon inte gjort förut - matte är sååå nöjd. Sen skrittade vi en sväng i skogen och där tvekar hon aldrig utan tuffar på :love: Nu är det nog dax att börja få henne att jobba lite, har tidigare bara låtit henne gå fram fram fram utan nästan nån kontakt med tygeln.

*kl*
Gaah Fodervärden hörde nu av sig och veterinären går visst på 5000 för mig nu istället för 2500 som det var förra veckan :mad:
Hon vill lämna honom innan helgen med *suck* Sista gången jag lämnar iväg på foder. Kan jag kräva ett nytt vintertäcke av henne ? Det jag skickade med gick sönder där och det var bara använt ett par månader förra året och det kostar 7-800 kr.

ÅH nej! Vilken missär!!!

Vad stod i ert kontrakt? Lämna tillbaka till helgen? Varför ska du betala veterinärskostnaderna? Det brukar ju ändå fodervärden göra och h*n kan ju inte lämna tillbaka en skadad häst hipp som happ? Har ni ett någosånär standardkontrakt så får ju h*n stå för kostnaderna att hästen återlämnas i det skick den åkte i.. så gott det går vill säga.. man kan ju inte rida sönder en häst, lämna tillbaka den och tro att ägaren ska stå för omvårdnad och alla kostnader :mad:

ed. det beror på vad som står i kontraktet om du kan kräva henne på pengar eller inte. man brukar ju skriva att de blir ersättningsskylldiga om det är utöver normalt slitage.. ett täcke kan ju tyvärr gå sönder rejält och kan nog tyvärr bli svårt att "bråka" om om det behövs...

åh stackars stackars dig! det där är super ångest :(

Senast ändrad:

Valencia var på hoppträning idag =) Först travhoppade vi ett räcke och bakom låg det en upphöjd bom. Sen hoppade vi 6 hinder som stog i sicksack på medellinjen som skulle hoppas rakt igenom. Allt gick bra trots att första rundan bestog av flera bockningar än hinder;D Nöjd med Lilla Valencia!

kl

Hej och hå mina vänner nu måste ni allt visa era bästa sidor och vara riktigt snälla för här bjuder vi på oss riktigt ordentligt :angel:

Äntligen har jag fått hjälp med att få ordning på formatet på mina film-filer så att jag kan lägga upp dem för redigering i Movie Maker.
Det första jag lyckades knåpa ihop var ett humorbaserat :angel: klipp från min och Willes första hopplektion. Haha vad jag har skrattat, det ser verkligen roligt ut, jag har verkligen 0 känsla :rofl:

har ni inte känt er duktiga så lär ni ju göra det nu ^^

http://www.youtube.com/watch?v=TZJBsD_CscY

Får väl fortsätta på ditt spår och berätta att igår hade vi världens sämsta hoppträning. Mycket titthinder som murar och vattenmattor. Studsen gick ifs bra, och vattenmattan med. Men murarna var livfarliga och Avalon stannade eller så hoppade han som en tok upp i luften och typ halvt över hinderstöden så allt flög åt olika håll.

Man känner sig jävligt kass som ryttare idag, någon som kan peppa lite?!
Tror han får bli dressyrhäst och lillasyster hopp...

kl

Hej och hå mina vänner nu måste ni allt visa era bästa sidor och vara riktigt snälla för här bjuder vi på oss riktigt ordentligt :angel:

Äntligen har jag fått hjälp med att få ordning på formatet på mina film-filer så att jag kan lägga upp dem för redigering i Movie Maker.
Det första jag lyckades knåpa ihop var ett humorbaserat :angel: klipp från min och Willes första hopplektion. Haha vad jag har skrattat, det ser verkligen roligt ut, jag har verkligen 0 känsla :rofl:

har ni inte känt er duktiga så lär ni ju göra det nu ^^

http://www.youtube.com/watch?v=TZJBsD_CscY

Behöver inte ens visa mina snällaste sidor för att säga något snällt (;)), för jag tror att du har en riktigt trevlig hoppare i den!! :laugh:

hahaha, ja HAN klarar sig nog alltid, men JAG?? Nää hoppning är verkligen inte min starka sida :angel:

Det är så snyggt hur jag dimper ner i sadeln i landningarna varje gång, hur jag rider med waay för långa tyglar... nog för att jag fick absolut bastning om att inte störa honom utan låta honom kravla sig över själv så kunde jag väll låtit bli att ha händerna i magen iaf? ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 463
Senast: iNHALE
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama