Sv: Hur går det för era -05'or #9
KL
anni0001: Grattis till bebisen!
Nu var det ett tag sen vi uppdaterade här!
Har kämpat på med jättebäbisen, har ju byggt lite terräng hinder här hemma så vi kan busa av oss lite (utan 2-3timmar med bil först
)
Igår bestämde vi oss för att ta en tur i det fina vädret. Sambon på cykel och jag med pålle. Det är märkligt min häst blir alltid lika glad och ska tävla mot sambon på cykeln. Andra har hästkompisar som draghjälp och vi har en cykel
Vi luffsade runt på vägarna här ikring som vi fortfarande håller på att utforska.
Efter ett tag kom vi fram till en sjö, med en "gå ner i vattnet vänlig kant". "Kolla vad bra här kan du ju träna på vatten" tyckte sambon. Jag var rätt skeptisk till att försöka få min vattenrädda häst att gå ner i en stor sjö. Men pålle blir lite nyfiken vad sambon håller på med så jag låter honom gå närmare och titta iaf. Så vi trampar lite fram och tillbaka medans hästen försöker bestämma sig om han vågar gå nära eller inte. Vi får lite hjälp av ett gäng motorcyklar som drar förbi i 180 på den lilla vägen intill
Lyckas lugna ner något skärrad häst, lagom tills det kommer ytterligare några MC-åkare
Phu! Tur att man sitter stadigt i sadeln (peppar, peppar).
När jag och hästen har samlat oss så gör vi ett nytt försök att gå fram till vattnet. Han är riktigt nyfiken men vågar inte riktigt gå i. Då tar men kära sambo av sig skorna och vadar ut i vattnet, då är pålle inte sen att följa efter
Han hittar en sten en bit ut som han ställer sig på för att inte frysa fötterna av sig
Vi låter pållen plaska runt och busa i vattnet ett bra tag, så att han är helt avslappnad. Med glada tjut och beröm försöker vi få honom att förstå att vatten är ju jätteroligt
Stackars hästen var riktigt trött i huvudet när vi kom hem, motorcyklar, sjöar, massa hästar som springer i sin hage utmed vägen, jätteläskiga stora håriga hundar i en trädgård...
Massa nyttig miljöträning
Nu sitter jag och funderar på om vi ska våga anmäla till en liten dressyrtävling... hmm..