Sv: Hur går det för era -05'or #8
jahopp, dax att uppdatera.
Var på hoppträning i fredags, men det gick inte alls.
Han var så motvillig att arbeta och seg, så förmodligen är det något som spökar igen med benen.. Jag som har varit supernoga med att rida i gång lugnt och "rätt" Ridit mycket ut och så.
Men iaf så var vi 4 st på träningen. vi red fram en bra stund och redan då märkte jag att något inte stämmde, jag bad tränaren och de andra titta efter ifall de såg något märkligt i rörelserna, men inte, han känndes som vanligt fast så seeeg! Tränaren menade på att han kanske var "trött" för det var så mycket, dels 3 hästar till, massa hinder att hålla koll på och sen massa folk på läktarn som han inte är van vid, (när vi är i ridhuset brukar det vara ganska lungt, en eller max 2 hästar till och några duvor..
Så nu blir det att boka tid till klinik igen, så kan man åtminstånde utesluta ifall han inte har ont!
Dessutom har han inte fått så mycket krafft nu eftersom han ett tag var på tå och allmänt jobbig, både att rida och hantera, pillig, plockig, inte velat stå still och bockat och kastat sig när man ridit, så då tänkte jag att jag drar ner lite på krafft fodret.
Men nu tänker man ju så klart varför han var sån i fredags. om det var att han har ont, var mycket huvudbry, eller fördåligt med krafft
Eller kanske en kombination?? Jaja ska iaf se vad klinikbesöket visar. och sen ta reda på en sak i taget..