Sv: Hur går det för era -05'or #8
Snygg häst, lycka till med honom!
Var ett tag sen jag skrev här nu, min 05 är ju dräktig och börjar få en rejäl mage, så jag tar det lugnt med ridningen. Just nu rider jag ca 2 dressyrpass i veckan och de är bara på runt 20 min. Men pigg är hon, fortfarande lite unghästbus
Men annars är det mest mat som intresserar henne, hon ser verkligen dräktig ut.
Angående att rida på bana eller ute. Jag har haft ganska många hästar och rider en del på ridbana, varvat med uteridning såklart. Jag har aldrig haft en häst som jag upplevt som seg och omotiverad på ridbanan eller i ridhuset. Jag tror det beror lite på ryttaren, jag begär alltid av hästen att den ska jobba och det gör den.
Jag gör alltid några övningar som jag vet hästen är bra på så att den tycker det är roligt, sen provar jag ofta något nytt också så både häst och ryttare får tänka till lite. Skulle någon av mina hästar inte fungera på ridbanan så är det ju mitt fel som ryttare.
Sen håller jag med om att man kan få mycket gjort även när man rider ut, det beror ju lite på hur naturen ser ut där man bor, jag har mest grusvägar här och för tillfället så är de svinhala så just nu blir det ingen uteridning alls för mig och mina hästar. Tyvärr.
Mazarinen : jag ska hålla tummarna för dig o din pålle det går säkert bra