Hur går det för era -05'or #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #7

såg nu att ditt kval inte varit än;)

Jag tänkte på dig igår när jag skulle sova. Du får ju vara med i tråden fast med din -09 (alla som röstar för det räcker upp en hand!)

Ja, Eva sa sist att nästa gång ska ryttaren sitta PÅ hästen och inte springa bakom :D Men det har känts onödigt att rida lektion när hästen inte varit igångsatt helt, då tjänar jag mer på att tömköra.

Filmen sparas nu och ska bara upp på tuben så om en liten stund kommer den ut. Bara inte ***-youtube stänger av mitt ljud! :mad:

supersnygging har du! :love: Tycker det är så häftigt att kolla på tömkörning, jag fattar inte hur man lyckas hålla koll på de långa tömmarna o samtidigt känna något stöd o känslighet när de gungar o har sig :D *imponerad* :bow:

(som du vet så är nätet lite mysko på jobbet så blev urloggad på MSN utan att jag såg det... Nu är jag där!... men inte du :p)

Ja jag vill så gärna få vara kvar ! snälla snälla snälla?!

kl

Hur mycket har era hästar växt sedan förra sommaren och vad är de för ras? Vore tacksam för svar då jag funderar på att ta en titt på ett litet halvblod på tre år och undrar just om jag kan förvänta mig så många fler centimetrar.

Hälsning Maja

Jag köpte en "liten" häst på 157 cm förra sommaren. Drygt ett år senare mätte han 163 cm.

Det var inte meningen att han skulle galoppera ;) Men han tyckte det var en bra idé!

anni: Det är lite klurigt i början men det är himla skoj när man får kläm på det! Dock är det en HELT annan häst när Eva får tömmarna ;) Men, jag vill ändå alltid göra det själv så jag kan lära mig ordentligt. Inget kul att bara lämna över hästen till någon annan som många gärna gör.

Du får tömköra din nya förmåga sen innan den ska ridas in vettja'!

Jepp! Ska gå kurs hos Cilla nu med gammelponnyn så jag har nått stabilt att träna på :D

KL

Min har tappat en sko som skall bli påslagen imorgon, så hon fick vila idag, lugnt för det har regnat hela tiden idag och varit så tråkigt!

Dessutom är hon överbyggd bak med nästan 3 cm, hon är nu 178 i manken och kommer nog bli över 180 cm, hjälp!:eek:

Hur är era i kroppen, ngn mer som är överbyggd eller växer nu?

Tack vad ni är snälla! :love:

Favina - jisses sån bjässe till häst! Skulle få höjdskräck :D

Min herre var sen redan från början :D Han föddes exakt på årsdagen efter hans mamma betäcktes och har helatiden varit väldigt gänglig. Han är fortf. inte breddad eller utvecklad muskelmässigt alls. Allt man stoppar i honom går åt till att försöka sätta någon form av hull men det är lättare sagt än gjort!

Han är idag 174, fortf. överbyggd baktill om än mindre markant än tidigare. Dock har han bara växt 1 cm på lite mer än ett år så förhoppningsvis blir han inte mycket högre. Jag känner dock en kvinna som köpte en femåring på 1.70, han slutade på 1.82 cm! Kunde inte ens åka vanlig hästtransport ;) Men SATAN vad han gick i terrängen!

Stora hästar e härligt, jag gillar och sitta så högt upp!

Min häst fick nya dojjor igår. Ringskor fram och skor med hälar bak. Han är lite för låg i trakterna och behöver komma upp mer på tån så han inte går på hälarna. Därför testar vi dessa skorna nu. Och ringskorna jämnar också ut tyngden uppifrån så han inte blir så utfluten. Han blir ju gärna plattfotad pga. sin tyngd. Ska bli kul och se idag när vi rider om det känns någon förändring.

Senast ändrad:

Problemet är att hon känns inte så stor att rida, hade en häst förut som var 175 med lång hals och maffig och han kändes större.

AthenaAvalon: Jag gillar oxå stora hästar:D, härligt att se att inte bara min är "ur form", har ägt henne nu i 1 månad och det har precis börjat, så jag hoppas hon inte är såhär länge utan växer ikapp framtill;)

... och känner vi Avalon rätt så kommer han snart börja växa igen :angel:

165 tycker jag är lagom :p 170 är stoooort! Har ridit en på 184 och den var GIGANTISK! kände mig som en mygga, men det var rätt mkt massa på den herrn oxå.

Haha, jag förmodligen gör han det! Men imorgon ska jag hämta hösilage och sen ska det pregas i honom varje ledig stund han har :D

Trodde du ville ha en över 165!

Jag befarar nu att min lilla loppa även hon kommer bli stor, jag som hoppades på något lite lite lägre! Typ 170.

Slänger in en filmsnutt från igår när vi tränade! :)
FILM!!

Armbågarna lever sitt egna lilla liv. :P Idag blir det minsann fokus på det. Dumma egenheter man lägger till sig. ;) Kramen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
24 941
Senast: Asko
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 245
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama