Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tänkte på dig igår när jag skulle sova. Du får ju vara med i tråden fast med din -09 (alla som röstar för det räcker upp en hand!)
Ja, Eva sa sist att nästa gång ska ryttaren sitta PÅ hästen och inte springa bakom Men det har känts onödigt att rida lektion när hästen inte varit igångsatt helt, då tjänar jag mer på att tömköra.
Filmen sparas nu och ska bara upp på tuben så om en liten stund kommer den ut. Bara inte ***-youtube stänger av mitt ljud!
supersnygging har du! Tycker det är så häftigt att kolla på tömkörning, jag fattar inte hur man lyckas hålla koll på de långa tömmarna o samtidigt känna något stöd o känslighet när de gungar o har sig *imponerad*
(som du vet så är nätet lite mysko på jobbet så blev urloggad på MSN utan att jag såg det... Nu är jag där!... men inte du )
Ja jag vill så gärna få vara kvar ! snälla snälla snälla?!
Hur mycket har era hästar växt sedan förra sommaren och vad är de för ras? Vore tacksam för svar då jag funderar på att ta en titt på ett litet halvblod på tre år och undrar just om jag kan förvänta mig så många fler centimetrar.
Det var inte meningen att han skulle galoppera Men han tyckte det var en bra idé!
anni: Det är lite klurigt i början men det är himla skoj när man får kläm på det! Dock är det en HELT annan häst när Eva får tömmarna Men, jag vill ändå alltid göra det själv så jag kan lära mig ordentligt. Inget kul att bara lämna över hästen till någon annan som många gärna gör.
Du får tömköra din nya förmåga sen innan den ska ridas in vettja'!
Min herre var sen redan från början Han föddes exakt på årsdagen efter hans mamma betäcktes och har helatiden varit väldigt gänglig. Han är fortf. inte breddad eller utvecklad muskelmässigt alls. Allt man stoppar i honom går åt till att försöka sätta någon form av hull men det är lättare sagt än gjort!
Han är idag 174, fortf. överbyggd baktill om än mindre markant än tidigare. Dock har han bara växt 1 cm på lite mer än ett år så förhoppningsvis blir han inte mycket högre. Jag känner dock en kvinna som köpte en femåring på 1.70, han slutade på 1.82 cm! Kunde inte ens åka vanlig hästtransport Men SATAN vad han gick i terrängen!
Stora hästar e härligt, jag gillar och sitta så högt upp!
Min häst fick nya dojjor igår. Ringskor fram och skor med hälar bak. Han är lite för låg i trakterna och behöver komma upp mer på tån så han inte går på hälarna. Därför testar vi dessa skorna nu. Och ringskorna jämnar också ut tyngden uppifrån så han inte blir så utfluten. Han blir ju gärna plattfotad pga. sin tyngd. Ska bli kul och se idag när vi rider om det känns någon förändring.
Problemet är att hon känns inte så stor att rida, hade en häst förut som var 175 med lång hals och maffig och han kändes större.
AthenaAvalon: Jag gillar oxå stora hästar, härligt att se att inte bara min är "ur form", har ägt henne nu i 1 månad och det har precis börjat, så jag hoppas hon inte är såhär länge utan växer ikapp framtill
... och känner vi Avalon rätt så kommer han snart börja växa igen
165 tycker jag är lagom 170 är stoooort! Har ridit en på 184 och den var GIGANTISK! kände mig som en mygga, men det var rätt mkt massa på den herrn oxå.
Hästhantering
Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än..
men jag blev medlem av en andledning, mitt problem.
Det är så att...
Hästmänniskan Fast när man räknar förvärvsinkomst så används väl generellt medelvärde framför median? Hursom, förstår inte hur folk har råd att lägga...
Hästhantering Ett kort instick när det gäller PPID och fång. Det är inte alla hästar med PPID som blir fångkänsliga. En del blir tydligt fångkänsliga...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.