Sv: Hur går det för era -05'or #7
KL
Athena - Det låter kanon att försöka gå tillbaka till "grundämnen" i kraftfodret! Och betfor är INTE att försaka! Det är toppen för magen! Jag vet flera som INTE har betfor i maten; deras hästar har ofta kolikkänningar. En annan vän slutade med betfor på sitt pensionerade sto för det "kändes onödigt" - hästen fick kolik. Samma hästägare köpte en riktig kolikhäst som varit buköppnad två gånger; de började ge betfor med detsamma o hon har aldrig haft känningar igen.
Nu är det ju inte direkt någon vetenskaplig studie
Men tillräckligt för att jag inte fuskar med betfor; tom den gamla ponnyn får en dos betfor för magens skull
Smulan - Grattis till de fina resultaten! det var väl kanon?!?! Roligt!
Beauspirit - roligt att han fått mer bjudning, han var ju lite av en "fuskare" i våras
Lycka till på tävlingen!
Själv är jag hästlös
Eller
ska jag väl egentligen skriva, men det värker i hjärtat.
Brosus gick igenom vet.bes i går förmiddag utan problem. Lite överben på båda bakbenen men inget som kommer störa.
Ovanligt korrekta och fina benställningar för att vara så ung!
Han traskade på transporten på kliniken som han aldrig gjort annat o sen lämnades han av i sitt nya hem. Han fick en stor o fin box med kompisar på båda sidor. I morse släpptes han med nästan 20 andra hästar i en gigantisk hage så jag gissar att han mår som en prins!
Pratade med nya ägarna nyss o han hade skött sig så bra, inte nå orolig eller bråkig *stolt*
Men det var fruktansvärt att rida sista turen i lördags.... o att stalla in honom för natten sista kvällen i söndags... o att ta ut honom i hagen sista gången på måndagmorgon... vet inte hur många tårar jag fällt mot hans hals... När han stod där sida vid sida med Zingo o betade i morgondimman så gjorde det SÅ ont!!
När jag kom hem igen med tomma transporten så var Zingo alldeles förstörd. Hämtade ett litet pensionerat russ-sto som nytt sällskap men Zingo gick o gnäggade efter Brosus hela eftermiddagen o kvällen o i morse när jag startade bilen så gnäggade han. Trodde faktiskt inte att hästar kunde "sakna" speciella individer så där
Så då gjorde det lite ont igen....
Men nu får jag se framåt mot nya utmaningar. Jag kände i lördags, som alltid, att jag o Brosus inte passar. Jag har ridit för många hetsporrar o för mkt knäppskallar för att tycka att det är kul att rida en superlugn häst som kräver mkt framåtridning för att inte bara gå runt i maska sig.
Men han var ju min lilla prins ändå....