Hur går det för era -05'or #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #7

Vem är din häst efter. VÄLDIGT lik min =)

Hon är efter Argentinus och morfar Denver, Denver är helbror till Ahorn (e: Nimmerdor)

En liten filmsnutt på Hanna när hon rider barbacka på Grotte som nedvarvning.
I morgon kommer längre film när hon travar med sadel. Jag tycker i alla fall att han ser väldigt avslappnad ut och han går jättefint. Det är ju bara andra gången Hanna rider honom....

allessa
[/URL][/IMG]

Då har vi hopptränat idag :laugh: på hemmaplan.. Vi ska starta första lokala nästa helg, en 90! Är jättetaggad för han är så fin just nu, och hoppningen flyter på.

Idag har vi dels hoppat lite högre än tävlingen, 1 meter, och sen gymnastikhoppat genom att träna på lite kluriga svängar på låga höjder. :)

Varning för bildbomb!
P8220430.jpg

P8220422.jpg

P8220415.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y278/Beauspirit/P8220423.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y278/Beauspirit/P8220428.jpg
http://i301.photobucket.com/albums/nn70/midskogsdurito/P8220409.jpg

Tackar :laugh:

Ja här har det hänt grejer! För det första så har vi kommit till lite bättre ridning, vilket har gett resultat i en massa muskler :laugh:

Så här såg han ut i våras, det är ju en väldig skillnad!
SP_A0132.jpg

Tack :laugh: Om man tänker sista bilden, så tycker jag han ser bra mycket större ut än sina små 143 cm :D

Vad fin han är!

*kl*

Jag har nu bestämt att jag ska köpa eget analyserat hösilage och from. 1 sept. ska han fodras med 16 kg (!) om dagen. Har kvar min gamla kraftfodergiva ett tag tills hans viktökning syns och sedan kan jag trappa ner succesivt. Målet är att landa på hösilage, betfor, havre och mineraler. I samband med ändringen ska jag fota honom 1 gång/månaden och försöka mäta ut en ungefärlig vikt på honom.

Nu JÄKLAR ska jag få en häst som kan bygga muskler och sluta visa revbenen!

fina ni är!
att han blivit maffigare skrive rjag cokså under på! :bow:

sen ser det ut som om att dte är mer goo i honom ,piggare, starkare..?? alltså åt det positivare hållet..

tack :)

en fråga bara, varför inte skippa betforen (ser egentligen inte anledningen med det öht) och fodra med lusern istället, och tex ihop med något kraftfoder? om du vill få upp honom i hull tänkte jag... kan ju vara värt att prova något annat än det traditionella havre och betfor...
:)

I helgen fick Cesar följa med hem till min tränare på intensivkurs. Det var egentligen lite väl tufft för honom, men han behövde det här nu inför kvalitén. Han har skött sej jättebra där borta. Igår var det mer markarbete, och idag har vi hoppat lite mer. Vi avslutade med att hoppa en bana på 70-80cm, som avslutades på en trippelbarr på 90-1.00m. Vi har även hoppat en hel del titthinder, men det brydde han sej inte om, så det känns skönt :)

Passade även på och har äntligen fått lite uppsuttna bilder
student-060_50440800.jpg

student-009_50436579.jpg

student-015_50451009.jpg

student-016_50451614.jpg

student-043_50449758.jpg

En trött Cesar efter helgen

Min tränare tyckte att det var en jättefin och trevlig unghäst, som är väldigt hinderklok och positiv. Väldigt kul att höra :D

ja visst har det hänt grejer :laugh: verkligen kul att se resultaten!

japp han har fått mycket mer framåtbjudning och framförallt styrka. styrkan i sig tror jag är den som har givit mer framåtbjudning, nu när han orkar mer så vill han mer.. han är ju född lat till typen så här får man ingenting gratis ;) men som sagt det har blivit mycket bättre!

Haha, du har nog missat min fodergiva tidigare i tråden. Är det NÅGOT jag ger så är det kraftfoder! Dunder-müsli, lucern (alfalfa), risgranulat och olja.

Men mitt MÅL är att kunna fodra honom på bara havre, betfor och mineraler. Då med ett bra hösilage som jag VET värdet på, för det gör jag inte på det som ingår i stallhyran.

Så hela sakern gäller att försöka dra ner på kraftfoder och öka (fri tillgång) grovfodret.

Precis!

Den andra är jag dock säker på eftersom en av bilderna i den serien tydligt visar hans tecken i huvudet. Den här hittade jag också när jag ändå kollade runt:

_J9G0473.JPG

Athena och jag som rider Husarjakten på Revingehed -06 :D

Knapplån

Måste bara säga att idag har vi köpt hästtransport!! :bump: :bump: :bump:

Det blev en Boj Bravo 220 EH ny. Får den om 3-4 veckor :love:

Nu ska jag bara ta BE-kortet me :angel: har beställt teoriböcker och beställt synundersökning iaf :D

Nu ska hästen iväg och trimmas jämt ;)
:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
24 941
Senast: Asko
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 245
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama