Hur går det för era -05'or #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #7

Ja jag ska se om jag får låna vagnen på söndag igen :) jag har även ett matchande huvudlag till den selen men det är helstängt så jag väntar lite med det.
Du får ta lite bilder i kväll då :d

Är det idag du lämnar henne där?

Vad exakt gjorde hon för knep hos den förra beridaren? Reste sig? Vad mer då? Är hon vimsig i pannan även i markhanteringen eller bara vid ridning?

Han var väl lärare på Flyinge då vill jag minnas? Som sagt, tusen tummar upp för O*** S****!

kl.

Idag red vi återigen ut i skogen, vi har helt underbara ridvägar i skogen, med perfekt underlag, och dom passar jättebra att arbeta i trav, men fram för allt, galoppera på, och arbeta upp kondisen.

Idag fick Cesar gå först hela tiden, och vi jobbade även mer med trav och galopp, och i galoppen släppte jag på tyglarna och lät honom länge sej, och han arbetade på jättefint utan att dra iväg.

Mötte även 2 barn som var ute och plockade blåbär, och dom sprang runt med varsin kasse och skrek i skogen, med påsarna fladdrade bakom sej och sedan kom dom mot stigen (bad dom självklart att det lite lugnt med kassarna) Men Cesar brydde sej inte.

Haha det enda som var "läskigt" (=gick och sneglade på den, och gick lite längre ifrån) idag var en jättestor sten :rofl:

Vi var ute och tömkörde i förrgår :) han är precis igångsatt nu efter betet och tycker han gick helt okej. Vi övade övergångar och galoppfattningar. :laugh:

10aug035.jpg

Mm, vackert.. :love:

Håller självfallet tummarna för er, skall bli skoj att se hur hon hävdar sig bland alla andra.
Tråkigt att vi missar det hela, men men...

Ojoj.. nu har inte jag all världens pejl på föl och vad man kan se utifrån hur de rör sig, men den där ser kanonfin ut. Har du köpt den?

Puh.. ber om ursäkt om du har förklarat tidigare men jag har inte följt med i tråden så noggrant då Frasse inte har varit fräsch och jag har fokuserat på 04-an en stund.. enlighten me please.. :laugh:

Åh, tänkte ju visa dig...
Har så smått satt igång min skrutt igen.. tyvärr är inte hovarna helt 100 än, men vi kan träna lite försiktigt i ridhuset utan belastning på ryggen..
Alltså.. inkörningsträningen har kommit igång igen.. :D

Bild från i går:

image-upload-140-739058.jpg

Jag vågade mig även på ett par luuugna travsteg på långsidorna och det gick över förväntan bra.

SÅ stolt och framförallt glad att vi kan göra något nu när det inte blir någon ridning på en stund..
:banana:

hehehe ingen fara ;) Det är en fölis som en kompis fött upp som jag är SÅ sugen att köpa; men jag tycker som dej - det är svårt att bedömma fölungar!

Härligt att det kändes bra :) jag kan inte se bilden, datorn på jobbet funkar sådär :grin:. Brukar kunna se alla bilder hemma iaf! Kollar i kväll :)

Åhh vad fint det såg ut :laugh: vilken fin vagn!! Önskar mig verkligen en egen BRA vagn :love:

Schubori:
Tack..
psssst.. vagnen är till salu.. :D

monell:
tack så mycket... jag är väldigt mallig just nu.. :p

Åhh där ser man ;) fast du bor så långt bort!

Ah.. varför håller du till i Götet för? :D

Måste bara visa dig vår andra häst, Vera 5 år. Bild från träning i helgen med KG Svensson. Sambon kuskar.

VeraRunstenKG4.jpg

SÅ, nu har jag kapat tråden tillräckligt... *somnar om*
:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
24 941
Senast: Asko
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 245
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama