Sv: Hur går det för era 05r?
Jag tycker att när årets föl har egna trådar på Avel och 01-orna, 03-orna och 04-orna har egna trådar på Grundutbildning så borde väl även 05-orna få en tråd?!
För visst måste det finnas ganska många ägare till åringar här?
Hur går det för er?
Hur stora är era åringar?
Hur mycket sysselsätter ni småtttingarna?
Och vad är framtidsplanerna?
Sen gillar vi ju såklart foton!!
Måste berätta om min connemara kille, Aragorn!
Nu har han bl a lärt sig att longeras, löshoppas och visas vid hand.
Han brukar gå på promenader med matte och han har blivit lite tömkörd.
Har också använt elastisk gjord runt magen rättså tidigt för att vänja honom vid det. Han har stått med sadeln på sig inne i stallet, och det har funkat bra. Han är otroligt lugn och trygg i sig själv, även om han, som alla unghästar, kan busa lite ibland.
Jag har också vant honom vid täcke och benskydd. Inte för att han behöver det alltså, han har bara haft på sig det en liten stund i taget för att vänja sig. Jag kan t o m lägga en handduk på hans huvud, över ögonen, och han blir inte rädd. Mitt lilla hjärta.
Han har fått vara med på fölmönstring när han va liten, och på utställning förra året. Det är tänkt att han ska få åka på en utställning till i sommar.
Annars så ska han få gå på bete i sommar, med jämnåriga kompisar. Och när han kommer hem i höst, så är planen att han ska fortsätta löshoppas, longeras, tömköras och börjas att ridas in så smått.
Gud vad jag längtar tills man kan få sitta på honom!
Bilder på Aragorn har jag på min hemsida:
www.freewebs.com/amirett Kika gärna in om ni har lust!