Hur går det för era '05:or? (fortsättning)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era '05:or? (fortsättning)

Fotat från dörrhålet där vi leder in hästarna

23549157.jpg

I skåpet förvarar jag sadlar, täcken å prylar tills vi fått ordning på sadelkammaren. Till vänster om skåpet är porten in till stallet (Ps stallet är "inne" i en stor ladugårdsbyggnad så ni inte tror att det regnar å blåser in när porten står vid sidan av;))

23549161.jpg

Ambrosius box
23549163.jpg

Båda boxarna, plus "mockluckan" här slänger jag ned all skit
23549165.jpg

Boxarna är 3.8m x 2.5 m, boxväggarna är ca 1,6m höga, boxdörrarna är ca 1.3 m höga och 1.5 breda. Ingången är oxå 1,5 bred.
takhöjden varierar mellan 2.4 och 2.5 m.
Gången är 2 meter bred.
Det ryms ytterligare två fullstora boxar (drygt)
I gången och i boxarna har vi lagt gummimattor för att ej slita så mkt på trägolvet

Lite småpyssel kvar, galler för fönstret i ambrosius box tillexempel, vi har satt upp brädor lite provosoriskt nu medan vi väntar på leverans av galler.
Porten ska upp för ingången och den ska även målas.
Vattenkoppar ska monteras i boxarna och krubbor ska skruvas fast.

Vilket fint stall!!! Ser så där supermysigt ut som jag själv skulle vilja ha mitt stall. Härligt öppet med mycket plats. Hästarna kommer nog att stor trivas.

tack! Vi är supernöjda! framförallt så är det praktiskt, men det blev jäkligt fint oxå ;) *mallig*
Det är ju dessutom faktiskt vi själva som ritat, stansat och pressat plåtar, sågat virket och skruvat alla triljoner skruvar - det gör det hela ännu roligare!

Ser lite mörkt ut på bilderna men det är faktiskt väldigt ljust, orkade inte ställa mig å ratta på kameran i morse utan slog bara några rutor mitt under lysrören så de är lite underexponerade.

Tjock nice! Vad trevligt att ni valt att inte ha galler :)

Superfint ju!

Usch, idag e jag sjuk. Förkyld och ont i halsen :(
Då är det tur att man har Buke! Sydn att vi bor så långt ifrån varandra, annars kunde vi haft träff någon gång...

Senast ändrad:

Tack , vad glad jag blir för era fina kommentarer!
Eftersom det än så länge bara är två hästar så behövs inget galler, möjligtvis om det blir fler hästar att det blir galler på mellanväggen så de inte kan bråka med varandra. Boxdörrarna sätter vi "varannan" så de ej når varandra över gången :idea:

Jobbigt att vara sjuk AthenaAvalon :(
Skickar en massa bukebaciller --> :bump::banana::bump::banana: så kanske du kryar på dig snabbare:D
Å jag håller med, sverige är för avlångt :p

Taaack :)

Tydligen är samtliga av mina vänner också sjuka så vi har väl åkt på samma sak allihop.

Jag vill också bygga stall. Min kompis letar efter stall+hus att hyra så vi kan flytta alla våra kusar dit och rå om oss själva. Är rätt trött på att vara inackorderad faktiskt.

Nackdelen med att vara ensam är att man är just ensam :( jag önskar att jag kunde hyra ut en plats till någon trevlig människa så man finge lite sällskap ibland. Meeeen å andra sidan så är det skönt att inte behöva bry sig, inte anpassa sig efter nån annan eller bli irriterad på att någon annan glömt sopa, lämnar prylar framme etc. Är så mysigt att höra hästarna på kvällarna när de rör sig i boxen, att gå ut å ge kvällshö i bara morgonrocken. På dagarna ser man ju hästarna hela tiden i sina hagar å kan gå dit å bara klia dem en minut eller två :)

Förstår. Men vi är ju 2 som ska ha våga hästar i hennes ev. stall (när hon hittat en bra gård) och så ska vi ha några inackorderinar i form av folk vi känner sedan tidigare. Så då har man lite sällskap iaf :)

det låter jättemysigt! Jag håller tummarna ;)

*KL*
Hur ofta rider ni för tränare?

Fining! :love:
Nu vill jag ju se ridbilder! du får tvinga med dig någon ut å fota :D

go' han ser ut! Och välväxt! Min är fortf. sådär gänglig.

Idag kommer tandläkaren kl 13 och ska kolla hans bissingar. Vi pratade ju om att fälla de yttersta framtänderna förut, och jag tror faktiskt inte att Avalon har tappat dem. För nu har där växt ut en ny tand halvägs utanpå den gamla :grin: Ser ganska gulligt ut.
Ska be tandis mäta hans mun också så att jag kan få ett exakt passande bett. Funderar på ett oledat i gummi varvat med ett tredelat.

Igår skulle vi lasta honom och åka till det andra stallet (där han ska undersökas idag). Han var lite tveksam till transporten först, var ju längesedan vi åkte. Men sedan gick han på fint och jag skickade in honom bakifrån. MEN Släphelsiket var för kort med dörrar bakom (B*j) så han fick knappt plats och det var svårt att stänga dörrarna. Tillslut gick det men jag tänker inte åka tillbaka i det idag utan låna ett annat där han har bättre plats och med bom. Tyckte synd om honom som fick stå så trångt :(

Igår kom det en hingst och red på ridbanan som ligger brevid hagen och då vart Brixie alldeles fundersam.... luktar konstigt den där :crazy: men han va intressan iaf :d

hahaha sööööt! väldigt intressant verkar Herrn på ridbanan vara ;)

ja jag får tvinga sambon :D men vänta inget avanserat, utan bara lite skritt å trav , sen går han ju inte i någon dierkt form än :angel: men vi skyndar långsamt :grin:

ja han är lika go som han ser ut!
ja han har vuxit något enormt i sommar, på bredden! innan sommaren var han så ranglig, men nu börjar han bli häst! :laugh:,

Gick det bra när tandis var ute?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 273
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 547
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31