Hur går det för era 02:or?

Sv: Hur går det för era 02:or?

Grattis! :)

I början av april gjorde min en liknande grej. Bockade som en tok hela framridningen (jag är rätt härdad och sitter kvar) laddad till tusen.

Kommer in på banan och han sprätter runt som en höna. Vaddå avslappnad... Piper och gnäggar efter kompisen som stod vid framridningen.

Hoppar ettan, sen är det så snällt att tvåan ligger ifrån ingången, framhoppningen och alla hästar. Där står han emot lite, jag ger eftergift mot hindret och då går han i luften. Jag (som har släppt efter på tyglarna) är 2 m uppe i luften och landar snyggt bredvid honom.

Inget tjurig jag var. Fick bara hoppa ett hinder! :mad: Blev så förbannad att jag tog in honom i 1 m också. Hoppade dock bara fem första och utgick sen på egen begäran. Mest för att jag skulle få runt honom utan att han betedde sig som en katapult.

Dessa små... Efter dte här får min 4-åring och min 5-åring INTE åka på samma tävling mer.

Ja.. då har vi varit ute på andra tävlingen. Gick betydligt bättre den här gången, han var inte alls lika stirrig och när vi kom in på banan tyckte han att det var skitkul och gick fortare och fortare och var helt fokuserad på uppgiften:) Nollade 90 och strök mig sedan i en meter just för att han hade skött sig så bra och sen var det så jädrans varmt och många starter så jag ville utsätta honom för att stå och vänta halva dagen i värmen. Det är ju bara att riskera att han blir jättetrött och sedan inte orkar med. Däremot så åkte jag naturligtvis av den här gången också, men på framhoppningen så det var väl helt ok. Vi kom helt galet på ett hinder så vi störtade efter men jag lyckades av någon anledning att landa på fötterna igen, förstår inte riktigt hur jag gör för såå smidig är jag inte...

Så kul att det funkar! :)

Själv har jag en 6 åring (fölsto så hon ska gå med 5åringarna), fast vi har inte vågat oss upp ¨på 1,20 än... det får vänta lite, men 1,10 funkar bra iaf:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 417
Senast: Sassy
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar