Hur gammal var du när du fick barn?

Sv: Hur gammal var du när du fick barn?

*s* nja jag vill inte skrämma dej, MEN...
Jag hade inte planerat att bli gravid. Jag hade just fått ett nytt jobb (ryttare i hoppstall med BRA lön) och jag var noggran med mina p-piller.... Det hindrade inte att jag iaf blev gravid..

Knapp

Man blir lite smårädd när man läser här hur många det är som var oplanerade :eek: Så kan inte låta bli att undra om det är skydd som inte fungerat som det ska då? Ni får gärna svara om ni vill, jag som skyddar mig och verkligen inte vill bli gravid, blev lite rädd :D

Jo skydded fungerade utmärkt. Men jag slutade att äta piller för jag har blodpropp i familjen. Då började vi prata om det att tog det så tog det. Om det inte blev något så var det också bra. Men efter 8 månader så var jag gravid och glada för det var vi.

Men som nu så har jag en ny sambo och han ska plugga och jag har precis fått fast jobb. Så vi vill inte ha barn nu så vi skyddar oss med allt vi kan tills det är dags med ett barn. Men det dröjer ett par år, jag har redan ett och för sambon blir det första gången när det är dags.

mvh

Jag var 20 vid första barnet, 22 vid andra och 29 vid tredje.
Dom 2 första var planerade.

Med nr 3 hade jag precis slutat med p-piller då jag inte mådde bra av dom och skulle byta pmedel och vi använde kondom -som sprack.

Hej jag va 17år när jag fick min dotter och 20år när jag fick min sån
Dottern va planerad men ej pojken men det gjorde inget jag kände direkt att jag ville ha han

Inte för att skrämmas men.
jag har blivit gravid trots p-piller två gånger. Första gången slutade i ett utomkvedshavandeskap och den andra gången ligger i magen just nu.
Olika p-piller sorter och alltid noggrann med att ta pillerna.
Man ska veta att det kan hända trots man skyddar sig noggrant.

Fick barn för en månad sen. Jag är 21 å sambon 33. Var inte direkt planerad men väldigt välkommen:)

Jo det är ju det. Sen är det ju alltid skrämmande att veta att man kan få mens som vanligt. Brukar faktiskt testa mig lite då och då, hellre en gång för mycket liksom :)

knapp

Många som fick barn redan vid 20-22 års åldern, känns som det är väldigt ungt men det kanske det inte är.
Har rätt många kompisar också som fick barn vid 20 års åldern.

knapp

Många som fick barn redan vid 20-22 års åldern, känns som det är väldigt ungt men det kanske det inte är.
Har rätt många kompisar också som fick barn vid 20 års åldern.

Jag fick min son när jag var 20 och hans pappa var 19. Sonen var inte planerad men vi använde inget skydd för tillfället så man kan inte säga att det oplanerat heller.

Det jag vill komma med det citerade inlägget är att när jag fick min son hade jag ett stabil förhållande med en sambo. Just då kändes det helt rätt, men med facit på handen 4 år senare så önskar jag att jag hade väntat. Min son är mitt allt, och jag gör allt för att han ska få en bra och trygg uppväxt men som ensamstående mamma ligger allt fokus på just sonen och alla omständigheter runt det.

Jag är 24 år nu och kommer fylla 25 någon månad efter Grodan föds, min sambo kommer vara 27 år.

H*n var inte planerad men heller inte oplanerad, väldigt efterlängtad dock :)

Några av våra jämnåriga kompisar har inte ens flyttat hemifrån, ännu mindre hittat nån partner!

För oss spelade inte åldern någon roll, vi hade några mål vi ville uppfylla först. De gjorde vi när vi var 20 år. Men kunde lika gärna gjort när vi var 25 eller 30 år!

Var 23, min sambo skulle precis fylla 20.

Inte planerad, men han är det bästa som hänt oss.

MEN, vi hade ingen lägenhet och inga jobb. Inga bra förutsättningar alls.

I dagsläget har vi ju en lägenhet men båda 2 har inte fast jobb ännu. Något vi jobbar på.

*KL*

Var 23år med första som var planerad trots att ingen av oss hade fast jobb för tillfället.
Var 24år med nästa som var HELT oplanerad..

Skitungarna är nu 5 & 3,5 år..:love:

Jag fyllde 20 dagen efter mitt första barn föddes.
Och ja, han var planerad.

Var nu i somras, jag är 25, min sambo 31. Och ja, det var planerat. :love:

min son var verkligen inte planerad.
Jag åt p-piller och hade inte missat ett enda! han är ett p-piller barn med andra ord.

Inte planerad, men otroligt välkommen och älskad! :love:

*kl*
Jag var 25 år när första barnet kom och sambon 28. Nu väntar vi vårt andra om någon månad och jag kommer då vara 28 och sambon 31. Båda har varit planerade.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
777
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
406
Senast: VLMF
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka