Hur gamla årsböcker finns det?

kopparberg

Trådstartare
Ngn som vet?
Alltså de resultatböcker man förut fick/fick köpa av Ridsportförbundet där hästars och ryttares tävlingsresultat finns med.
Numera finns ju de resultaten på nätet, men förr var det ju en "bok".

Sv: Hur gamla årsböcker finns det?

Jag tror våran första är sen -87 eller nåt. Och det var ju inte de första som kom kan jag tänka mig.

Tack!
Följdfrågan är, är det ngn som har så gamla böcker kvar? Skulle vilja veta resulteten på en viss häst!

Jag kan nog skramla fram en del från vinden. Vilka år skulle det i så fall gälla??

Jag har tittat i dom från 50 -60 talet så dom har nog funnits rätt länge i nån form....

Inget speciellt år, ni som hade fler årsböcker om ngn har lust att kolla? :bow:

Inget exakt år, men i slutet på 80-talet och en bit in på 90-talet så är jag jättenyfiken på om en häst som heter Caramio, (e: Cordon Bleu - Alpenfürst) tävlat, och i så fall på vilken nivå?
Jag såg denna häst när den var precis "i början av karriären", och har aldrig i hela mitt liv sett en häst med sådan kapacitet!
Så jag är nyfiken, höll det i sig? Hittade hästen ngn som kunde matcha hans kap? Hade han hög kap även när han började tävla "på riktigt"?

PM-a gärna om ni inte vill skriva i tråden!

Jag hade glömt den här tråden. :o Men nu så:

1990: HLB 1-0-0 0

Och that's it?! :confused: Den fanns inte med något annat år.

Tack för hjälpen!
Synd den hästen inte "fick" göra mer på tävlingsbanan! Men den kanske blev skadad eller ngt, vad vet jag...

Men f-n vad den hoppade! :eek:

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 804
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 371
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 133
Senast: Shpongle
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 845
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar