Hur funkar det på solvalla??

voltis

Trådstartare
Vår blivande häst ska tranporteras från bodens travbana till solvalla, där vi får ta över henne. (Hon ska inte stå på solvalla utan i privatstall).
Detta ska ske ganska akut så har inte hunnit få så mkt mer info. Tänkte mest hur det funkar när man är på solvalla, får man köra in sin egna transport in på stallplan för att hämta sin häst? Om det blir strul, finns det ngnstans de kan ställa hästen tills vi kommer och hämtar den? Vill ju inte att chaufförerna bara dumpar henne där ;) .
Vet inte alls hur det fungerar då man inte får hästen till dörren. Är det ngn på solvalla man ska prata med först, eller kan vi bara möta upp hästbussen och ta vår häst?? Får kanske mer info om det, men just nu ser jag bara ut så här: :confused: ;) och tänkte se mig om efter lite svar själv först..

Kanske ingen travfråga, men antar att det finns flest solvalla-kunniga här! :) Och kanske fler som fått sina hästar transporterade till solvalla, som ska vidare sen!

Tack på förhand.

Sv: Hur funkar det på solvalla??

antar du kommer mötas av en gul hästbuss som heter wik***** du ser vart den parkerar kör upp dit och lastar över hästen. kan du inte pma mig vad det är för häst är ju från boden :)

sen om ni inte ksulle vara där så finns det äkert nånstans dom ställr in hästen ing bara transportören dom har jumobiler...

Försök möta upp så att du är där när bussen kommer. Om chaffören eller där ifrån hästen kommer ,känner någon på valla ,så kan de låna en box ,annars blir det knepigare. Du får köra in på stallbacken. prata med vakten.(kom ihåg att du ska bort till stallbacken ,,så du inte kör till huvudentren)

Tack!
Har koll på stalbacken inga problem.
Grejen är den att jag ännu ej fixat transport från solvalla - hem till stallet, då detta kommit väldigt plötsligt. Så om jag åker dit utan trasport och måste vänta en stund på den så undrar jag om jag kan ställa hästen någonstans. men det kanske går att fixa på plats om jag åker dit tidigt innan transportören hinner komma.
(Har själv ingen dragkrok så måste fixa ngn som hämtar/lämntar till nya stallet.. ). Tänkte mest om det inte klaffar på samma tid som transportären kommer, för antar att de har tidsschemat att gå efter...

Ring till valla och prata med runar ..Det är han som har ansvar över boxarna.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 321
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 595
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 790
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar