Hur funkar det med kontaktförbud eg?

Mirre

Trådstartare
Har en kompis som tagit ut skilsmässa från sitt galna ex. Efter år av misshandel, hot mot både henne, barnen och hennes familj osv anmälde jag honom (tror jag rådfrågade här om det då). Till slut fick aset kontaktförbud, men han messar och ringer konstant ändå. Han har ju dessutom barnen ibland (oklart om han har övervakat umgänge eller ej). Men hur funkar det med kontaktförbud i detta läge? De har ju barn ihop så de måste ju ha kontakt. Eller?

Jag har egentligen ingen koll, men rimligtvis borde väl kontakten ske genom någon slags mellanhand, typ från socialtjänsten eller liknande?

Om han bryter kontaktförbudet så borde hon väl anmäla det?

Hur man gör med det praktiska runt barnen hade jag frågat socialen eller polisen om råd hur det brukar göras. Kan inte vara första fallet i historien så det borde finnas rutiner de kan tipsa om.

Min mammas ex fick kontaktförbud och han fick prata med hennes advokat om han ville framföra något till deras gemensamma barn via sin advokat.
Hon fick dock vårdnaden efter skilsmässan och han fick inte träffa barnet då vi alla fick skyddad identitet men att få mammas nr och ringa för att tex prata med sitt barn fanns inte på världskartan även fast han begärde det om och om igen. Han skickade brev och teckningar till barnet via advokaten men barnet ville inte ha dom så mamma bad att allt som kom från honom skulle öppnas av advokaten och var det inget av "värde" för henne så skulle han sända tillbaka det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 209
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
336 836
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 660
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama