Sv: hur fungerar vinthundar?
INNE
T försöker ibland sno den andres mat/ben. Oftast lyckas han, Z tillåter det och går undan. Ibland däremot försvarar han sin mat med morr med det brukar T inte bry sig om utan går ändå dit. Ibland ger sig då ändå Z iväg men nån gång har de rykt ihop. Väldigt ovanligt och de har aldrig skadat varandra!
Z verkar ibland rätt kuvad och nästan lite rädd för T, smyger förbi honom vissa gånger. Han är en lite känslig själ den här Z och är ganska stel utav sig. Sitter inte i knä, ligger inte i sängen mer än 10 min för han är obekväm i att det är trångt osv. T vill gärna ligga trångt med oss människor och lägger han sig hos Z i hundsängen kommer Z garanterat att gå därifrån. Edit: T är inte hotfull på nåt sätt, ser ut som om han verkligen vill ligga nära och mysa men det går inte mer än nån minut så får han hundsängen för sig själv.
UTE
Z är väldigt framåt, busig och springig, går direkt fram till andra hundar och vill leka. T gillar inte andra hundar så mkt och är ganska lat för att vara vinthund, springer lite o sådär (älskar springa efter bollar men raketfarten plockas fram sällan) men slutar efter ett tag. Går ogärna fram till främmande hundar, är det många stora hundar som leker vänder han på klacken och vill inte alls vara med. Z kan springa och leka i princip hur länge som helst.
När Z leker med andra hundar springer ofta T dit och förstör det roliga genom att rida på honom. Det resulterar i att Z säger till honom (naturligtvis), han låter som ett monster

och många hundägare tror han är arg och mina hundar "slåss" eller han låter åt nån annan hund. Det här jävla ridandet gör mig galen ibland. Kopplar jag T blir det ju också trist, han gnäller och skäller för att alla leker utom han.
Edit: T pinkar typ 1-3 gånger på våra kortare prommisar, Z pinkar typ 20 och är den som ska nosa i hundra år på alla tikpinkfläckar.