Hur förbereder du dig inför en arbetsintervju?

Sv: Hur förbereder du dig inför en arbetsintervju?

Har inte last igenom alla svar sa jag vet inte om nagon har namnt detta...

1. Kom i tid, men var inte for tidig. Det finns inget som irriterar mig som folk som dyker upp en halvtimme eller en timme tidigt. Max 10 minuter ar okej. Ar du tidig for att du vart osaker pa vart du skulle sa ga och ta en kaffe medan du vantar.

2. Las pa om foretaget och var beradd pa att bade svara pa fragor (tex: vad vet du om foretaget, varfor vill du arbeta dar etc) och stalla egna fragor (vad har foretaget for planer for dig? Hur kommer din roll se ut och vilka utvecklingsmojligheter finns?).

3. Fragor som 'ge ett exempel pa...' ar bra att ha i baktankarna. Bland annat kan 'ge ett exempel pa hur du lost en svar situation' eller 'ge ett exempel pa bra kundservice' komma upp beroende pa vilken roll du soker.

4. Jag avskyr att fraga saker som 'vad ar dina negativa egenskaper' men manga arbetsgivare anvander sig fortfarande av denna onodiga fraga. Klura ut ett svar IFALL det skulle komma upp och sag inte 'jag ar dalig pa att inte ge allt pa jobbet' utan var arlig, men inte brutalt arlig.

5. nar det galler kladsel tycker jag att man garna ska vara lite for uppkladd for att vara pa den sakra sidan. Svart kjol/byxor och skjorta gar alltid hem tillsammans med snygga skor och kavaj eller svart kofta. Klocka ser alltid snyggt ut.

6. Var dig sjalv, le och var trevlig! Se intresserad ut, nicka nar personen du talar med pratar, stall motfragor och hall igang konversationen Och LYCKA TILL!

Lycka till!
 
Sv: Hur förbereder du dig inför en arbetsintervju?

Jag vet inte vad för typ av bransch du söker inom men det kan ju också komma mer specifika frågor som vilka idéer eller projekt man skulle vilja driva om man får jobbet (typ till en journalist, tre förslag på artikelideer) eller vilka utmaningar branschen står inför och hur man tycker att de kan lösas.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Jag var på en arbetsintervju i december och allt verkade gå bra, vi kom överens om att jag skulle få börja på en praktik som skulle leda...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 350
Senast: Luff
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 639
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp