hur firar ni en seger?

Sv: hur firar ni en seger?

Det ska väl du berätta för oss?! :D

Jag minns inte...

Segrar? Vaddå kan man VINNA menar du?

Jajustja, du har ju gjort det någon gång då och då vill jag minnas :D men det har aldrig hänt någon annan i min omgivning :angel:

Lines vill bara plocka poäng, tror jag. :p (Till Lines)

Menar du seger vid ett travlopp eller en seger över ett stort problem?

Ajja,det blir tårta o en rökig whisky vid bägge delarna.(whiskyn endast till mig)
Vid v75 segrarna hade vi fest med delägarna.

brukar inte fira så mycket men iallafall köpa tårta till stallet :)

For ett par veckor sedan hade vi ett par vinster i veckan och da vart det inte mer an ett smile och sprangmarsch till vinnarcirkeln. Nu har det varit torka pga sjukdom i stallet ett tag sa vinst hade kants kanon.

Basta vinsten hittintills var nog lilla Mariah som var liten och vardelos travade 1.58,2 pa 800 meters banan. Annars ar det nog mest andra och tredje platser jag ar stolt over..

Fira? Da kan man ju fa otur till nasta start!!! (Min sambo/tranare ar fruktansvert skrockfull!)

Jag kan i alla fall meddela att Lines själv firar en andraplats med att gå runt med kusen på stallbacken och se mallig ut :p

Kusen skall helst vara inlindad i en skock med täcken och med lindade ben och allehanda attiraljer också :D

Skyll dig själv när du startar en sådan här tråd! Förresten gick jag ju bredvid och såg säkert nästan lika mallig ut fast jag inte har med hästen alls att göra... om det nu inte var mitt kliande innan start som gjorde att det gick så bra?

Du kunde inte skriva om hur snyggt jag knäppte igen munnen på Eklöf då?:angel:

/Lines-mallig

Haha, grattis till andraplatsen :bow:

Men jag får vara lika mallig jag då Hunter gick 13,5 i dödens o var femma i sin femte start....10 första 500 0ch detsamma sista 5, såg trött ut i sista sväng men tuggade lite blod och kom i mål med hedern i behåll...

Haha, ja kanske är han en kandidat :D

Men hur gjorde du när du knäppte igen truten på Bosse då ??

Han kom så sent och hämtade hästen(hon behöver joggas igång), och skulle vara cool när han sa"undrar om det är dags att åka ut?". Min replik;- Det behöver du inte alls,för det är till dig böterna kommer om du är sen.
Han körde ut direkt :D.

Hehe :rofl::rofl::rofl:

Ja där fick han....fast han är väl inte lika dryg numera som han var förr när han var riktigt på topp

Du kunde inte skriva om hur snyggt jag knäppte igen munnen på Eklöf då?:angel:

/Lines-mallig

Nänä... det fick du berätta själv!

Det var ju inte honom jag tänkte trakassera lite här inte :p

Förresten ska man vara snäll mot kuskar som kan köra ens häst på ett bra sätt. De växer inte alltid på träd ju och en vacker dag kanske man behöver deras tjänster igen...

MEN jag ska ge dig den, det VAR en snygg kommentar. Han hade nog förväntat sig ett hysteriskt fruntimmer, inte en cool böna...

Senast ändrad:

Ally,du har en ståede inbjudan till en försenad segermiddag. Bara att säga till i tid så jag hinner marinera älgfilén. En flaska rödvin har jag som jag tror du gärna vill dricka upp och slå sönder.Någon har glömt den :angel:.

Ally,du har en ståede inbjudan till en försenad segermiddag. Bara att säga till i tid så jag hinner marinera älgfilén. En flaska rödvin har jag som jag tror du gärna vill dricka upp och slå sönder.Någon har glömt den :angel:.

Du kan börja duka. Jag åker nu. Jag tar rollerbladesen.

KL

på den tiden vi hade flera starthästar och hela familjen var med på trav (sisodär 5-10 år sen), så firade vi alltid med pizza när de gick bra i ett lopp. (i början var de vinst, mot slutet att hästen kom felfritt i mål :D) Åkte hem med hästen och beställde på vägen, mamma åkte och hämtade pizzan, jag och pappa gjorde i ordning hästen och gav den äpplen för att den varit duktig. Vilken den såklart kopplade till loppet några timmar tidigare :angel:

Det var tider det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Superkusken Eric Raffin körde in 6,5 miljoner kronor på Solvalla och vann Elitloppet under söndagen. Det firades med fest i Stockholm i...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Älgen som travade in på Arbottna Horse Show har fullständigt vält den digitala hästvärlden. För 13-åriga Tuva Andersson blev mötet...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 106
Senast: Mirre
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur