Hur finner man modet att anmäla någon?

Japp, så är beslutet...😞.

Jag tyckte att jag hade fått vara med om tillräckligt i mitt liv och förtjänade lite lugn och ro. Men nejdå! Jag vet inte vad jag har gjort för ont i mitt liv för att förtjäna detta?! 🤷‍♀️ Jag har bara försökt överleva hela mitt liv, men åker på käftsmäll efter käftsmäll - det blir aldrig lugn och ro.

Kram ❤

Det är outsägligt 😞 Jag vet ju att du haft ett tufft liv allmänt dessutom. Men du verkar ha en fin vän som försöker hjälpa - kan hon hjälpa till att kika på privata aktörer som jobbar med skyddat boende ? Det finns ju .

Jag gissar att ni försökt det mesta så vill inte med mina ”tips” vara någon som påtalar grejer osv, men blir bara så outsägligt chockad och ledsen över din situation, och då blir det ju att man försöker komma på olika hjälp så då frågar jag ändå 😥💜
 
Kan du skaffa överfalls app? Hört om någon som man kan starta och de skickar tyst alarm till de man själv väljer och den spelar in samtidigt utan att det märks. Plus att den ser ut som en vanlig app så ingen blir misstänksam.
 
Blir så ledsen, arg, besviken. Varför? Varför kunde han inte sättas bakom. Lås och bom? Varför kunde du inte få ro? Varför ska du behöva gå och se dej bakom ryggen och vara rädd? Det är som en skräckdeckare fast i verkligheten :( Så skrämmande och då sitter jag bakom en skärm. Hur känns det då inte för dej som är utsatt.
 
Jag skriver som andra skrivit förut; jag önskade så att du skulle fått det bra nu @Jen80! Med all den skit och pendling mellan olika känslor, din saga förtjänar att ha ett lyckligt slut :heart

I övrigt spyr jag galla på allt vad svenska myndigheter är och står för. Folk far illa både fysiskt och psykiskt och ingen kan göra nått åt det. Fy fan säger jag bara :rage:

Är det något så är bukemänniskor bland de bästa när det verkligen gäller! Oavsett vilken tid på dygnet så finns det alltid någon att prata med :love:

Skickar en stor kram och en massa lyckönskningar! :heart
Buke är :love::heart.

Tusen tack, dina ord betyder väldigt mycket :heart . Jag önskar det blir ett lyckligt slut, men jag är ytterst tveksam till att det kommer att bli det. Jag vet inte hur det slutar...

Jag har berömt varenda polis som varit här, de gör ett fantastiskt jobb!! Eller nej där ljög jag, en av dom skrämde skiten ur mig. Den ena som kom hit när jag blivit knivskuren var alldeles för på, höjde rösten och krävde en massa saker - det funkade inte riktigt i den situationen jag precis råkat ut för. Dvs fasthållen skrikandes där det skreks tillbaka att jag skulle dö. Hans kollega kunde läsa av mig och när den andra gick ut för att ringa inre befälet så satte han sig i soffan bredvid mig och försökte få mig ur min bubbla igen (trauma + autism är ingen bra kombination...), vilket han lyckades med till slut och vi kunde prata lugnt en stund. Sen kom den andra in igen...
Och kvinnan som jobbade på sambandscentralen som totalvägrade lägga på telefonen innan poliserna kommit fram så jag inte var helt ensam så hon fick lyssna på mitt gråtande i typ tjugo minuter. Så himla fint! 😍

Människor som beslutar högre upp vill jag bara spy på.
Jag är värd mer än att bli dragen i skiten och stampad på... Faktiskt. Inte bara jag, jag tror det är många. Resurserna är så få och det gör mig så vansinnigt ledsen! Vi har lagar för att bli skyddade, men de fungerar inte :cry:.

Alltså, jag skriver för mycket ibland. Behöver nog skriva av mig lite om allt som hänt och händer... Jag vågar knappt prata med någon om allt detta för jag bryter ihop fullständigt, som inne hos sköterskan idag på vårdcentralen. Herregud vilket stöd hon har varit under dessa dagarna - hon förtjänar en guldstjärna!
Men någon annan pratar jag inte med direkt utan jag sitter mest och tänker, hjärnan går på högvarv hela tiden.
 
Det är outsägligt 😞 Jag vet ju att du haft ett tufft liv allmänt dessutom. Men du verkar ha en fin vän som försöker hjälpa - kan hon hjälpa till att kika på privata aktörer som jobbar med skyddat boende ? Det finns ju .

Jag gissar att ni försökt det mesta så vill inte med mina ”tips” vara någon som påtalar grejer osv, men blir bara så outsägligt chockad och ledsen över din situation, och då blir det ju att man försöker komma på olika hjälp så då frågar jag ändå 😥💜
Jag är bara glad för tips, i min dimma jag går omkring i nu är det lätt hänt att jag missar något :heart .
Den vännen som hjälper mig har faktiskt jobbat på ett skyddat boende. Kruxet med privata aktörer är kostnader, jag har ingen som helst möjlighet till det. Jag har inte ens råd med mat till mig själv hela månaderna, pinsamt nog. Soc har alternativ, men det har ju inte hänt något igen ännu så jag får vänta. Har de otur får de stå för min begravning istället, hoppas de gråter då.

Innan någon skriker så ja mina djur har mat, alltid. Det är inte jag som betalar för dom utan en kär familjemedlem som vill att jag ska kunna ha kvar min älskade häst.
 
Blir så ledsen, arg, besviken. Varför? Varför kunde han inte sättas bakom. Lås och bom? Varför kunde du inte få ro? Varför ska du behöva gå och se dej bakom ryggen och vara rädd? Det är som en skräckdeckare fast i verkligheten :( Så skrämmande och då sitter jag bakom en skärm. Hur känns det då inte för dej som är utsatt.
Det är fruktansvärt att uppleva det.. Det har blivit en vana att planera, ligga steget före i tänket och undvika saker. Det går på ren rutin, men det är ändå tufft, så otroligt tufft :heart.

Jag är inte den som förespråkar våld direkt, men ett nackskott hade suttit fint!
 
Jenny, säg bara till så tar jag ledigt och kommer ner med varulven. Jag kommer igår/idag/i morgon om du behöver mig. Jag är så arg, så arg, så arg! :rage::rage::rage:

Du får låna honom så länge du behöver, bara du lovar att jag får tillbaka honom levande.
Det är ju det där med att komma tillbaka levande....jag vet inte om något kommer levande härifrån :cry: .
Jag vet att jag låter vansinnigt negativ, men det är tyvärr så här verkligheten ser ut just nu...
 
Det är ju det där med att komma tillbaka levande....jag vet inte om något kommer levande härifrån :cry: .
Jag vet att jag låter vansinnigt negativ, men det är tyvärr så här verkligheten ser ut just nu...
Då lånar jag ut mig själv för jag har skrämt karlar sedan tonåren åt vänner och släktingar! :D
Om Grimm är en varulv så är matte en komodovaran när jag är arg och jag skrämmer de flesta! :laugh:
Snäppet mindre snygg än originalet. ;)

1581121721145.png
 
Känner dig inte, men förfäras över vad du får utstå och att det inte blir utredning. Helt sjukt!
Kan inte ens tänka mig din smärta både fysiskt och psykiskt :heart .
 
Herregud! Det verkar helt ofattbart att anmälningar om upprepad grov misshandel och våldtäkter läggs ned när både bevis och känd gärningsman finns! :mad: Man undrar ju vad som skulle krävas för att få honom inläst. Jag känner verkligen med dig. Jag hoppas innerligt att du får bli fri snart och att han får ett hårt straff.:heart
 
Herregud! Det verkar helt ofattbart att anmälningar om upprepad grov misshandel och våldtäkter läggs ned när både bevis och känd gärningsman finns! :mad: Man undrar ju vad som skulle krävas för att få honom inläst. Jag känner verkligen med dig. Jag hoppas innerligt att du får bli fri snart och att han får ett hårt straff.:heart
Jag ska säga det att jag är glad över att jag faktiskt har papper på alla nedläggningar så jag faktiskt kan visa för andra att det jag säger stämmer. För jag personligen hade inte trott på det om jag varit utomstående, det är så skevt och fel så det är skrämmande.
Förhoppningsvis skulle han väl åka in om jag dör, men just nu är jag fasen tveksam...

Tack :heart
 
:heart:cry:
Vad ledsen jag blir och besviken på samhället, men imponerad av dig.
Tack! :cry::heart
Jag gör så gott jag kan, än så länge har jag huvudet ovanför vattenytan men det går upp och ner kan jag säga. Ena stunden bra, nästa gråter jag.
Jag hade utsläpp i stallet i morse och satt i solen i två timmar och bara njöt! Sen kom två av de andra inackorderade som skulle ha lektion för mig och det gick toppen och jag var så nöjd! Sen fixade jag stallet och skulle hem...ridå, då kom ångesten krypandes och det första jag fick göra när jag kom hem var och rusa iväg och spy. Jippi, så himla roligt.

Jag lever på de små glada stunderna jag har. Min häst och mina marsvin är det finaste jag har 😍. Jag kör lite egenterapi också, jag målar tavlor i en rasande fart men det börjar bli lite väl många canvas på hög här hemma nu haha. Måla är fasen livet när det kommer till känslor! Ett gäng penslar, några palettknivar och alla färger man kan komma på - sen måla precis efter vad känslan säger. Det är bra grejer det😍
 
Jag ska säga det att jag är glad över att jag faktiskt har papper på alla nedläggningar så jag faktiskt kan visa för andra att det jag säger stämmer. För jag personligen hade inte trott på det om jag varit utomstående, det är så skevt och fel så det är skrämmande.
Förhoppningsvis skulle han väl åka in om jag dör, men just nu är jag fasen tveksam...

Tack :heart
Gissar att det är bevis som saknas enligt dem? Skulle det hjälpa om du kanske kunde hitta någon lösning med övervakningskameror? Kommer han in i ditt hem t.ex så är det ju enkelt att lösa tänker jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 825
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 005
Senast: Anonym_85
·
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 041
Senast: FannyN
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp