Hur får man någon att söka hjälp?

Sv: Hur får man någon att söka hjälp?

Nu ska ni ju åka iväg på semester, vilket hade varit ett av mina råd annars. Ta med henne på semester där hon slipper allt det där jobbiga hon har i vardagen.

Ja. Min plan är att min make tar hand om hennes make + barn, och jag tar hand om henne. :)

Jag ska försöka låna Yogabok (kan jag behöva själv), och läsa på lite om naturläkemedel. Men avslappning, sol, bad och ett glas vin vid poolen måste man bli frisk av, eller? :D
 
Sv: Hur får man någon att söka hjälp?

Ja. Min plan är att min make tar hand om hennes make + barn, och jag tar hand om henne. :)

Jag ska försöka låna Yogabok (kan jag behöva själv), och läsa på lite om naturläkemedel. Men avslappning, sol, bad och ett glas vin vid poolen måste man bli frisk av, eller? :D

Låter som en bra plan :)

Men det där hjälper ju bara för stunden..
Dem måste ju hitta ett sätt som fungerar hela tiden liksom men det är väl ett första steg i rätt riktning iaf :)

Jag får också migrän och för mig hjälper faktiskt massage och framförallt akupungtur väldigt bra :)
Jag går till sjukgymnasten som gett mig övningar för att minska onödiga spänningar och dessutom så masserar hon och gör akupungtur.
Även det är ju helt fritt från biverkningar och man stoppar inte in några konstigheter i kroppen vilket jag tycker är bra, tar kort tid och dessutom är det ju gratis efter att man kommit upp till frikortet.
Det kan du ju nämna för henne som ett alternativ?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag känner på mig att detta kommer bli ett långt och vimsigt inlägg i ett försök att sortera mina egna tankar. Mannen i mitt liv mår...
Svar
8
· Visningar
4 366
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp