K
Kajo
Alltså, jag trodde ju att det här med napp var nåt som man bara stoppade in i munnen på bebisarna som gladeligen tog emot... Men tydligen så är det inte så enkelt. Min första dotter hade aldrig napp. Där gjorde jag nåt försök att ge henne, men hon kräktes nästan när man stoppade in nappen så det fick vara. Nu har hon sina fingrar i munnen och är nöjd med det. Men eftersom napp är bättre för tänderna och dessutom är det bra med tanke på psd så har jag tänkt att min andra dotter (1 månad nu) ska ha napp.
Men det är inte lätt... De gånger hon tar nappen och suger på den är hon hur nöjd som helst. Men det krävs alltid en del övertalning innan hon tar den. Jag har försökt med olika sorter och material, men det är lika ändå.
Ni som har barn som har napp, hur har ni gjort? Har ni barat stoppat in nappen och så har den suttit där tills ni fått ge bort den till katterna på Skansen? :smirk: Eller hur funkar det? Hur får man dom att gilla nappen??
// K
Men det är inte lätt... De gånger hon tar nappen och suger på den är hon hur nöjd som helst. Men det krävs alltid en del övertalning innan hon tar den. Jag har försökt med olika sorter och material, men det är lika ändå.
Ni som har barn som har napp, hur har ni gjort? Har ni barat stoppat in nappen och så har den suttit där tills ni fått ge bort den till katterna på Skansen? :smirk: Eller hur funkar det? Hur får man dom att gilla nappen??
// K