Hur får jag bort programmet?

R

Revontuli

Hur får jag bort ett program som heter Child Control? Det behöver ett lösenord för att kunna tas bort, men jag har inte det lösenordet. Har köpt datorn av en kompis som tydligen inte hade lösenordet då hennes föräldrar har installerat det. Hur får jag bort det då? Kan det tas bort genom att jag formaterar om datorn?

Sv: Hur får jag bort programmet?

Det är ju bara att deleta. Så har jag gjort med många program jag inte behövt....MAn behöver inte alltid ta bort program den vanliga vägen...går lika bra att bara markera och deleta....dvs om det nu är ett man inte behöver..

Kan det tas bort genom att jag formaterar om datorn?
Att formatera den partition (troligtvis c: ) som programmet ligger på tar med stor sannolikhet bort programmet ja.
Vad för operativsystem är det installerat på?
Om du köpt datorn nyligen så har du förmodligen inte hunnit spara en massa inställningar och annat så då kanske omformatering är ett bra alternativ.
Se bara till så att du har all installtionsmedia och sånt tillgängligt.

Det är ju bara att deleta. Så har jag gjort med många program jag inte behövt....MAn behöver inte alltid ta bort program den vanliga vägen...går lika bra att bara markera och deleta....dvs om det nu är ett man inte behöver..

Detta funkar dock inte med alla program, dessutom så kan man behöva ta bort vissa registernycklar som programmet har lagt in. tex för att startas när datorn startas, eller som i detta fall: Säkras från avinstallation genom att kräva lösenord för att redigeras.

Om man trycker F8 vid start och startar i felsäkert läge, kan man dock plocka bort saker man annars inte har åtkomst till.

Men som sagt, beror en del på version av Windows oxå.
De DOS-baserade modellerna var mycket lättare att manipulera då de nästan helt saknade säkerhetstänk.

TS: Om du hör med kompisens föräldrar, har inte de lösenordet kvar då?

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707
Senast: lizzie
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 580
Senast: Gunnar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Övr. Barn Jag har en son på 6 år som alltid varit blyg och tillbakadragen socialt. Han har genom hela förskoleperioden haft få men bra kompisar...
2
Svar
25
· Visningar
5 491
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar