Långa utförliga presentationer behöver det ju inte vara, men t ex introföreläsningen där de får en massa nödvändig information, där behöver informationen de får också stå i presentationen, så att man kan hänvisa till den sen när studenter som inte kom på föreläsningen hör av sig med frågor om sånt vi gått igenom där. Det spar tid om all information står i presentationen.
När det gäller teorigenomgångarna så finns det viktigaste på bilderna, men det går ju aldrig att få med allt. Men det är en bra sammanfattning av vad som sagts, vilket brukar uppskattas. Bilderna ersätter inte föreläsningen, men de är ett stöd för minnet så att man inte behöver göra egna anteckningar. Det innebär inte att de ser ut som en roman, bara att det är mer information på dem än bara bilder och stödord.
Med andra ord - en medelväg. Allt som sägs står inte på bilderna, men det är ju ingen principsak att de ska vara på plats till varje pris, att det finns hemlig information man bara kan få i klassrummet. Studenterna är ju vuxna människor, om de bestämmer att de inte vill vara på universitetet, så tänker inte jag försöka tvinga dem. Jag kan bara rekommendera det, eftersom jag av erfarenhet vet att det ökar chansen att klara kursen. Man kan leda hästen till vattnet, men jag tänker inte tvinga den att dricka, så att säga.