Hur få i ersättning?

Larkin

Trådstartare
Min mjölk räcker nog inte till och lillan inte nöjd och går inte upp i vikt som hon ska, så det känns ganska nödvändigt att komplettera med ersättning. Men problemet är att hon inte tar flaskan. Bvc sköterskan tipsade om att jag kunde mata henne med en tesked och då fick jag i lite med sen kräktes hon massaor så jag vet inte om jag vågar testa igen.
Så jag vill gärna ha massa råd eller tips på vad jag ska göra, för det är verkligen jätte jobbigt att se att hon inte får i sig det hon behöver och att hon ska behöva vara ledsen varje kväll :crazy:

Sv: Hur få i ersättning?

Kräktes hon efteråt kanske de redan var fullt i magen?

Blanda ersättningen med bröstmjölk, testa någon annan flasknapp, skruvade du åt flaskan hårt eller löst? Var det rätt temperatur?

Du kan ju börja med att ge bröstmjölk i flaskan så känner hon igen smaken. Kan ju vara så att du är mer trögmjölkad på kvällen oxå när bröstmjölken blir lite tjockare och mer mättande att hon inte orkar suga.

Om hon inte vill ha ersättning kanske du kan prova att pumpa? Jag pumpade på mornarna då det blev över och gav på kvällen då det var värre med tillgången.

Prova olika flaskor och olika ersättningar... Dr Browns flaskor ska väl vara super för såna små, eller Mam Ultivent?

Hur gammal är hon?

Svarar alla här
Ikväll tog hon faktiskt flaskan för första gången, hon behövde nog vara tillräckligt hungrig ;) Pumpade ur på dagen och det åt hon lite av och sen ammade hon och verkar än så länge väldigt nöjd! Kommer nog fortsätta så för det verkar vara på kvällen det tryter.
Hon är 7 veckor nu. Vi har en MAM flaska. Fast hon är nog lite kinkig för hon tar inte vanlig napp heller.
Men jag är överlycklig för man blir ju så orolig när dom inte växer som dom ska :laugh:

Växer dom inte på bredden så växer dom på längden i stället ;)

Läste i DN att mjölken innehåller olika hormoner under dagen, kan ju vara värt att tänka på. Under dagen innehåller de hormon som håller bebis vaken och mkt energi för att lära sig. På natten mkt lugnande så de ska sova och växa. Det stor i artikeln att om man pumpar ska man se till att inte blanda mjölken, så man har morgon-mjölk, dag-mjölk, kvälls-mjölk och natt-mjölk för sig.

Det har du rätt i ;)
Men så nöjd som hon är nu har hon inte varit på länge kvällstid. Hon ligger och sover i sin egen säng :o Annars brukar det vara gnäll till tolv. Kan vara en tillfällighet men ändå. Målet är ju ändå att amma så mycket som möjligt!

Växer dom inte på bredden så växer dom på längden i stället ;)

Läste i DN att mjölken innehåller olika hormoner under dagen, kan ju vara värt att tänka på. Under dagen innehåller de hormon som håller bebis vaken och mkt energi för att lära sig. På natten mkt lugnande så de ska sova och växa. Det stor i artikeln att om man pumpar ska man se till att inte blanda mjölken, så man har morgon-mjölk, dag-mjölk, kvälls-mjölk och natt-mjölk för sig.
Fast SÅ himla stor betydelse har nog inte det. Jag har fått upp fyra bäbisar på urpumpad bröstmjölk och jag har inte haft minsta lilla koll på vilken tid mjölken varit urpumpad. Jag har ju haft massor med mjölk och lagt nära hälften i frysen första två månaderna (sen har jag sinat snabbt...) och som sagt noll koll på tidpunkter. Och våra barn har haft bra dygnsrytm och tre av fyra har sovit hela nätter utan att vakna redan från 2-3 månaders ålder.

Jag hade inte heller någon koll och märkte ingen skillnad heller. Hittade inte heller artikel, kanske inte var i Dn *hrm*

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 024
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Småbarn Hej, här sitter en trött, frustrerad och lite ledsen mamma som behöver råd. Vi har en extremt bestämd 2,5 årig tjej här hemma som på...
2
Svar
38
· Visningar
5 507
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 549
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix