Hur elak kan man vara?

Sv: Hur elak kan man vara?

Undrar om människor som är vegetarianer p.g.a värnande om djur bär ull i kläderna från dessa får?

det är sjukt, och det finns värre saker.
kolla här; http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med
jag VARNAR känsliga tittare, det här är utan tvekan det värsta jag sett i hela mitt liv!
sjuka jävla människor. dom förtjänar att någon gör samma sak med dom!

Att förespråka peta är väl kanske inte världens bästa sak :crazy:

Det är väl nästan bättre att de cuttar svansen när fåren är hemma på gården i en någorlunda skyddad miljö framför att djuren får larver som äter upp djuret inifrån, och ger infektioner och skit när fåren släpps på bete i ngra månader i det där varma klimatet :crazy:

nala;10130274 Fråga en man ni känner hur han ser på saken att få sina kulor avskurna utan bedövning jag lovar att han kniper ihop benen![/QUOTE skrev:
Precis som Tulle beskriver går det inte att jämföra en vuxen man med en relativt nyfödd gris.

Jo du jag har både sett när en rutinerad grisuppfödare kastrerat och MÅNGA gånger gjort det själv då mina föräldrar föder upp grisar! Det behöver ju inte betyda att jag tycker det är ok och jag har själv slutat med slaktsvin för några år sedan så jag vet hur man gör!

Jag skrev bara att din jämförelse med vuxen man kontra relativt nyfödd gris vad gällande kastrering inte är riktigt jämförbar.

Självklart ska det bedövas men när jag gjorde det och frågade om detta,fanns det inget, även om jag som grishobbyist inte tänkte på någon vinst.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 898
Senast: aiquen
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 536
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama